Kuva Kuva

Heräteostos: RJ70

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Mammaa siis ei ole vielä puhuttu ympäri :roll:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Kasaus jo hyvässä vauhdissa, viimeksi maalailin vanteet ja asennutin niille nuo 255/85-16 mutikat. Aika käypänen rengas tuo näyttäs olevan tuohon, pitää vaan säätää jousitus sopivalle korkeudelle, nyt on aika etukeno, tosin tankki ja vararengas puuttuu vielä.
Kuva

Kuva


Puskurista aattelin jotakin tuollaista (lainattu jostakin Portugalin sivustolta):
Kuva
Kuva
BJ75 1987
# 274
Avatar
ajomies
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Heinä 20, 2009 10:46 am
Paikkakunta: Ingå

Viesti Kirjoittaja ajomies »

On kyllä hienon näkönen!

Voisitko/jaksaisitko mitata, paljonko tuon mutikkaan tosileveys on kuvion reunasta reunaan?? Ajatuksissa sama rengas laittaa HJ45:n alle orggis lukkovanteella ilman levikkeitä.
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Voisitko/jaksaisitko mitata, paljonko tuon mutikkaan tosileveys on kuvion reunasta reunaan?? Ajatuksissa sama rengas laittaa HJ45:n alle orggis lukkovanteella ilman levikkeitä.
Mulla oli juuri nuo renkaat HJ45:ssä lukkovanteilla. Muutoskatsastus meni heittämällä läpi ilman levikkeitä. Voin mitata tuon leveyden. Elikkä tässä:
Kuva
BJ75 1987
# 274
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Pientä edistystä. Etupuskuri alkaa olla valmis, materiaali 3-5mm teräs. Taakse pitää vielä värkätä saman tyylinen.
Kuva
Kuva
Kuva

Mekaanin vinssi oli ajatus sovitella tuohon joskus myöhemmin, lieneekö mitään estettä laittaa vaijeri/naru kulkemaan tuon kelan alakautta, vaihtaisi vaan ulosoton kaksisuuntaiseksi? Kävisi tuon puskurin kanssa paremmin jos naru tulisi alakautta, saisi kidan laitettua keskelle puskuria.
Kuva

Tankki oli tarkoitus vaan kevyesti puhaltaa ja epoksilla maalata, no löytyhän sieltä puhalluksen jälkeen reikä joka piti paikata. Se on nyt hitsattu ja tinattu. Hirvittää vaan tuo tankin hitsaus....
Kuva
Kuva

Rekkarikilvet vaihtui uusiin, entiset oli jo aika kärsineet. Piti vaan konttorilla täyttää kaavake, jossa ilmoitti kilpien "turmeltuneen".
Kuva

Pyöränkoteloihin 3M:n kiveniskumassaa.
Kuva
Kuva

Kuskinpenkin istuinosan korjautin luottoverhoilijalla, keinonahka oli halkeillut sieltä reunasta mistä se yleensä näissä aina ekaksi hajoaa. Kaikki istuinverhoilut näpertelin irti ja käytin pesukoneessa ja ovien ja takasivujen verhoilut putsattiin Auto Glymillä, aika siistinähän nuo ovat siellä lian alla säilyneet.
Kuva
Kuva

Etujouset vaihdoin uudenkarheisiin vakiojousiin ja ryhti muuttui heti tasapainoisemmaksi eli keula nousi ylemmäs. Korotukseksi aattelin n. 3 cm sorvattuja kakkaroita jousten päälle, niin säilyypähän tuo orkkisjousien pehmeys ajossa.
BJ75 1987
# 274
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

On se vaan mukava kattella tällasen perfektionistin työnjälkee. Hiukanko hienoo. Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

No joo, tälleen kun nyhrää niin kiire näillä projekteillä ei pie olla...
BJ75 1987
# 274
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

no on kyllä taasen käsittämättömän hienoa jälkeä!!!
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

ISO peukku tällekkin rojektille :wink:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Tuppu kirjoitti:ISO peukku tällekkin rojektille :wink:
Joo tosiaan katsastus olisi ajatuksissa jo tällä viikolla jos saan nuo uudet vermeet takajarruihin viskattua paikalleen. Jarruremppa ei vielä mahottomia näköjään maksele, kengät, sylinterit ja uudet jarruputket taka-akselille 70 euroa/setti.

Hei mites se oli, meneekö tuo Rj katsastuksesta läpi ilman takapuskuria, kun sen joutaisi tekemään myöhemminkin?
BJ75 1987
# 274
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Jul kirjoitti: Hei mites se oli, meneekö tuo Rj katsastuksesta läpi ilman takapuskuria, kun sen joutaisi tekemään myöhemminkin?
Menee.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

-MaTTi- kirjoitti:
Jul kirjoitti: Hei mites se oli, meneekö tuo Rj katsastuksesta läpi ilman takapuskuria, kun sen joutaisi tekemään myöhemminkin?
Menee.
Joo, menihän se läpi. Tosin huomautus tuli: "vettä takavalossa" :roll: , ei ois pitänyt pestä ennen katsastusta...
BJ75 1987
# 274
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Oli näköjään Taiwanin takavalossa vedenpoistoreikä tukossa, ilmanko oli puolillaan vettä...

Rj:n takapää kaipaa vielä puskuria, pakarin pään typistystä ja oikean kokoista vararengasta, pitäs käytetty 255/85-16 mutikka siihen löytää.
Kuva

Pielisellä
Kuva
BJ75 1987
# 274
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Perskeleen hieno laite! Mites tuon etupuskurin teit, onko eka pokattu yläreuna, sitten taitettu viistoon päät ja lopuks alareunan taite hitsattu irtopalasista? Vai onko alareunakin samaa tavaraa?
#428
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Puskurin aihio on muistaakseni 100x150 kotelopalkki 4 mm senämällä. Puskurin yläreuna on palkin oma ja alareunan taitokseen on hitsattu 5x50 mm lattaa. Kulmien pyöristyksiin on käytetty 1,5-2 tuumaisista putkista pitkittäin leikattuja paloja.
Eli esim. tuossa alareunan taitoksessa on 1,5 tuuman putkesta pitkittäin leikattu neljäsosa, joka on hitsattu koko puskurin alareunan matkalle johon taas on hitsattu se 5x50 latta.
Saikohan tuosta nyt kukaan selkoa :roll:
BJ75 1987
# 274
Vastaa Viestiin