HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa
Valvoja: Käyttäjä
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
N.600-700e yksvärisenä pohjineen(kyljet, keulan pellit, toisen takasivun kattopellit). Kun ei tehdä mitään "näyttelytasoa". Täst maalataan ovien ikkunakarmien ulkopinnat kun niiden tyvissä oli kammottavia ruostereikiä ja takaovien karmit kaikilta osin.
Koko auto olis varmaan joku 1000-1500 pohjineen. Katto on työläs hioa.
Koko auto olis varmaan joku 1000-1500 pohjineen. Katto on työläs hioa.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Homma vähän venuu ja vanuu kun jäi niistä takimmaisistakin korikiinnikkeistä etupuoleiset pellit käsiin kun leikattiin kontista mätää pois. No ne tehtiin uusiksi ja samoin ne luukut mistä pääsee koripulttien päähän kiinni. Renkaiden takuiset kiinnikkeet on valmiit ja niistä tuli ihan hyvät. Ihme näpertelyyn vaan menee pirusti aikaa, eikä tullut kuviakaan otettua.
Toisen takakulman tekoa viivästyttää pelkääjän puolella puuttuva ilmastusputkiläpivienti jonka kuljetuksen Itella sai ryssittyä. Kuvaavaa jälleen kerran on että Saksasta maanantaina tilatut Sprintterin renkaat tulivat tänään hallille mutta Lahden tienoilta maanantaina lähetetty pikkupaketti on vielä matkalla jossakin.
Ei vaan pysty ymmärtämään että noinkin kauan tuota postinkuljetusbisnestä harjoitellut firma on tuolla tasolla.
No, maalausaika menee nyt joulukuulle ja 4.päivä loppuu autosta leima. Taitaa tulla joululahja-auto tästä...
Toisen takakulman tekoa viivästyttää pelkääjän puolella puuttuva ilmastusputkiläpivienti jonka kuljetuksen Itella sai ryssittyä. Kuvaavaa jälleen kerran on että Saksasta maanantaina tilatut Sprintterin renkaat tulivat tänään hallille mutta Lahden tienoilta maanantaina lähetetty pikkupaketti on vielä matkalla jossakin.
Ei vaan pysty ymmärtämään että noinkin kauan tuota postinkuljetusbisnestä harjoitellut firma on tuolla tasolla.

No, maalausaika menee nyt joulukuulle ja 4.päivä loppuu autosta leima. Taitaa tulla joululahja-auto tästä...
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Kappas nyt vasta tajusin että PeLoGO? on tuttu toiseltakin foorumilta.
Juu, no katsotaan nyt mitä tästä tulee. Varmaan ihan siisti peli kyllä... Semmoinen on tuossa tullut mieleen että tämmöisistä autoista jotka on suojattu öljyämällä, olisi syytä esim. höyrypainepesurilla ottaa noi öljy/hiekkamömmöt pois ehkä n.viiden-kymmenen vuoden välein ainakin auton peräpäästä jonne tuntuu kuravellin ansiosta muodostuvan tuommoinen paksu öljy/hiekkaseos pinnoille.
Vesi menee ehkä hiekan ansiosta peltiin asti ja syö sitä siellä samaan tahtiin kuin suojaamatonta. Tässäkin ollut monessa kohtaa olematon läpiruosteinen pellinklisu öljymömmön alla.
Muualla alustassa, mm. jakiksen ja taka-akselin välillä mihin ei ilmeisesti kurasumu päädy, on öljyn alla neitseellinen maalipinta.
Juu, no katsotaan nyt mitä tästä tulee. Varmaan ihan siisti peli kyllä... Semmoinen on tuossa tullut mieleen että tämmöisistä autoista jotka on suojattu öljyämällä, olisi syytä esim. höyrypainepesurilla ottaa noi öljy/hiekkamömmöt pois ehkä n.viiden-kymmenen vuoden välein ainakin auton peräpäästä jonne tuntuu kuravellin ansiosta muodostuvan tuommoinen paksu öljy/hiekkaseos pinnoille.
Vesi menee ehkä hiekan ansiosta peltiin asti ja syö sitä siellä samaan tahtiin kuin suojaamatonta. Tässäkin ollut monessa kohtaa olematon läpiruosteinen pellinklisu öljymömmön alla.
Muualla alustassa, mm. jakiksen ja taka-akselin välillä mihin ei ilmeisesti kurasumu päädy, on öljyn alla neitseellinen maalipinta.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Takapää olis ny korjattu. Sitten otimma etuloksuttimet ja etupään kilkkeet irti niin ihan umpimädät ne etukehikon alakulmat. Voi fittan.


Helmat siitä takalokarin alapäästä myös todella rapeat. Fittan nummer två. Olenkin tässä katsellut kolmosautoa, tämä Hj ei valmistu koskaan ja sitten jos joskus valmistuu niin ei sillä ainakaan ajaa kehtaa ettei naarmuunnu...
Kolmekolmoset pyöräytin vanteille siinä toivossa että ehkä kesällä (2014 tai 2015) voisi ehkä vähän ajella...
Pientä arkeologista tutkimusta suoritettiin niin ainakin takaovet ruostuneet sen takia että niihin on ruiskutettu jotain mömmöä suojaksi niin paljon että ne alareunan vesireiät mennyt umpeen. Hienoa!
Parhaiten säilyneet osat autossa on toistaiseksi takaluukut, konepelti, katto ja etuovet. Tai toisen etuoven karmissa oli jotain pientä ja kuskinoven kahvan syvennyksessä (tietenkin). Takasivuissa ei ihme kyllä ollut ruostetta, ei landcruiser-logojen eikä takalasin pesupussukan kohdalla. Sekä ylä- että alatakaluukut onjoskus ajettu niin täyteen jotain suojaöljyä että sitä valuu vieläkin hallin lattialle, lisäksi siitä alaluukkuun menevästä johtosarjasta tippui viikon verran öljyä lattialle. Nämä luukut on ahkera öljyyminen pelastanut.
Takaiskareiden yhdysputki on ehjä.


Helmat siitä takalokarin alapäästä myös todella rapeat. Fittan nummer två. Olenkin tässä katsellut kolmosautoa, tämä Hj ei valmistu koskaan ja sitten jos joskus valmistuu niin ei sillä ainakaan ajaa kehtaa ettei naarmuunnu...

Kolmekolmoset pyöräytin vanteille siinä toivossa että ehkä kesällä (2014 tai 2015) voisi ehkä vähän ajella...

Pientä arkeologista tutkimusta suoritettiin niin ainakin takaovet ruostuneet sen takia että niihin on ruiskutettu jotain mömmöä suojaksi niin paljon että ne alareunan vesireiät mennyt umpeen. Hienoa!
Parhaiten säilyneet osat autossa on toistaiseksi takaluukut, konepelti, katto ja etuovet. Tai toisen etuoven karmissa oli jotain pientä ja kuskinoven kahvan syvennyksessä (tietenkin). Takasivuissa ei ihme kyllä ollut ruostetta, ei landcruiser-logojen eikä takalasin pesupussukan kohdalla. Sekä ylä- että alatakaluukut onjoskus ajettu niin täyteen jotain suojaöljyä että sitä valuu vieläkin hallin lattialle, lisäksi siitä alaluukkuun menevästä johtosarjasta tippui viikon verran öljyä lattialle. Nämä luukut on ahkera öljyyminen pelastanut.
Takaiskareiden yhdysputki on ehjä.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Oon vähän etsiskellyt mutta tuntuu olevan samallalailla mätä löytyneissä purkupeleissä. Hiekkapelti mulla on onneks ihan hyvä ja toihan jää sen taakse mutta jotain tuohon pitää keksiä kun sisälokasuojat kiinnittyy tuohon.'
Olisin suuresti kiitollinen jos jollakulla olisi ehjästä rakenteesta kuvaa niin saisi jotain aanunkia mitä tuohon pitäisi virkata.
Olisin suuresti kiitollinen jos jollakulla olisi ehjästä rakenteesta kuvaa niin saisi jotain aanunkia mitä tuohon pitäisi virkata.
Ootko uskaltanu kysyä vihdin mieheltä montako miljoonaa se pyytäisi ehjästä?
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/724487
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/724487
#428
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori