
BeeJii42
Valvoja: Käyttäjä
Re: BeeJii42
Looks amazing, lot of love on that 40 series.
One question from where you gonna get the body mounts?
One question from where you gonna get the body mounts?
Yota lover. 40 series addict
TLCA ID#26900
HJ60 in progress
TLCA ID#26900
HJ60 in progress
Re: BeeJii42
I have Daystar’s body mount kit, but it is known that it won’t fit properly: https://forum.ih8mud.com/threads/daysta ... el.881418/
I got another simple rubber body mount kit along with the new 1/2 tub. So, I am using these both together.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Why daystar is not fitting properly?
You import directly from daystar or you use other place for ordering?
You import directly from daystar or you use other place for ordering?
Yota lover. 40 series addict
TLCA ID#26900
HJ60 in progress
TLCA ID#26900
HJ60 in progress
Re: BeeJii42
The blocks won’t match, the order in the instructions and real life is different, but still at least 2 of them is wrong model/shape. Read that ih8mud-thread.
I ordered the kit from Amazon. I have asked about the problem from Energy Suspension and got this stupid answer (FJ40 and BJ42 have identical body mounts/same part numbers):
Edwin replied
May 21, 9:53am
I talked to Daystar tech support about this kit. kt04007bk does not fit the BJ42. It is possible it will but may not have enough mounts. Here are the instructions that show the positions for an FJ40. Look at it to see if there are enough mounts to cover all of the positions. Again that mount kit may not fit.
Edwin
Customer service Specialist
1-888-406-2330 Ext. 114 - Live Chat Support
aftermarket-suspension-logo.png
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Viikonloppuna putsasin simpukan (HJ61). Oli yllättävän tehokas tuo kiinalainen 13€uron painepesuriin liitettävä puhalluspää:
https://a.aliexpress.com/_dXNI4qP Ei mun kompuran tuotto riittäis puhallukseen eikä ole puhalluskelloakaan.
Lähtökohta:

Vartin ja n. 15 hiekkakilon pössytyksen jälkeen näytti tältä:

Dippasin vielä fosforihappoämpärissä lopuks niin peittautui sopivasti maalausta varten:

Sitten POR15 pintaan ja kamat nippuun:

Ohjaussetuppi siis seuraavanlainen:
• HJ61 simpukka ja sektorivarsi
• BJ75 ohjausvarsi ja sen simpukanpuoleinen nivel, oikeassa päässä kiinni *J4* vasen raidetangonpää
• oma raidetanko, jonka oikean raidetangonpään reikää kalvattu vähän suuremmaksi että kierre tulee tarpeeksi läpi ohjausvarren nivelelle (jossa millin suurempi kartio)
• Monroe SC2915 ohjausiskari johon otettu sopivat kiinnitystapit Monroe SC2946 -laatikosta. Sen verran halpoja Rockautossa että ei tälleenkään kallis ollut. Ja mikä tärkeintä, ei tarvinnut koskea rungonpuoleiseen koskea, mitat just sopivat BJ75 nivelen kanssa.
https://a.aliexpress.com/_dXNI4qP Ei mun kompuran tuotto riittäis puhallukseen eikä ole puhalluskelloakaan.
Lähtökohta:
Vartin ja n. 15 hiekkakilon pössytyksen jälkeen näytti tältä:
Dippasin vielä fosforihappoämpärissä lopuks niin peittautui sopivasti maalausta varten:
Sitten POR15 pintaan ja kamat nippuun:
Ohjaussetuppi siis seuraavanlainen:
• HJ61 simpukka ja sektorivarsi
• BJ75 ohjausvarsi ja sen simpukanpuoleinen nivel, oikeassa päässä kiinni *J4* vasen raidetangonpää
• oma raidetanko, jonka oikean raidetangonpään reikää kalvattu vähän suuremmaksi että kierre tulee tarpeeksi läpi ohjausvarren nivelelle (jossa millin suurempi kartio)
• Monroe SC2915 ohjausiskari johon otettu sopivat kiinnitystapit Monroe SC2946 -laatikosta. Sen verran halpoja Rockautossa että ei tälleenkään kallis ollut. Ja mikä tärkeintä, ei tarvinnut koskea rungonpuoleiseen koskea, mitat just sopivat BJ75 nivelen kanssa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Työt haittaa harrastuksia ja tuota käyttöautookin (FJ Cruiser) joutunut ropaamaan välillä että pysyy kunnossa eli BJ ei ole oikein edistynyt. Mutta eiköhän sitä nyt taas kesäkiireiden jälkeen pimeinä iltoina viihdy pressutallissa mieluummin kuin telkkarin ääressä.
Maalaushommia olis ollut mukava tehä kesäiltoina ulkosalla, mut eipä ehtinyt. Pakoputken oon sentään saanut tässä 3 kk:n aikana saanut kiinni.
Pönttönä Walker SS 21337 Quiet-Flow. Näissähän ei tossa ennen pönttöö ollut mitään joustoa, mut hommasin Kiinasta tollasen 2” rosterisen joustokappaleen.

Loppupätkän hitsisauma aika rytö kun lanka kelalla miten sattuu ja tökki välillä. Pitää hioa vielä nätimmäks.

Kiinnikkeet 30x3 RST-kulmaraudasta. Väliin tollaset Ø25mm 30mm korkeat kumiholkit, pultit pitää vielä lyhentää kun nyt pohjaa. Lepää nyt siis kumien päällä niin kestänevät pidempään.

Runkoon kii 2x 10mm pulteilla.

Maalaushommia olis ollut mukava tehä kesäiltoina ulkosalla, mut eipä ehtinyt. Pakoputken oon sentään saanut tässä 3 kk:n aikana saanut kiinni.
Pönttönä Walker SS 21337 Quiet-Flow. Näissähän ei tossa ennen pönttöö ollut mitään joustoa, mut hommasin Kiinasta tollasen 2” rosterisen joustokappaleen.
Loppupätkän hitsisauma aika rytö kun lanka kelalla miten sattuu ja tökki välillä. Pitää hioa vielä nätimmäks.
Kiinnikkeet 30x3 RST-kulmaraudasta. Väliin tollaset Ø25mm 30mm korkeat kumiholkit, pultit pitää vielä lyhentää kun nyt pohjaa. Lepää nyt siis kumien päällä niin kestänevät pidempään.
Runkoon kii 2x 10mm pulteilla.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 9:39 am
- Paikkakunta: Lohja
Re: BeeJii42
Onko mahdollista saada yhteystietoja, mistä nuo lokarit hommasit? Itselläkin olisi hakusessa...-MaTTi- kirjoitti: ↑Ti Tammi 30, 2018 8:31 pm Ja osien haaliminen jatkuu, torista löytyi just oikeen levyiset (5 cm leveämmät) lasikuituloksut ja kun väriksi paljastui hyvin pitkälti just suunniteltu väri, niin pakkohan ne oli lunastaa pois. Pikkusisko kävi hakemassa talteen. Kiitokset Muuruvedelle BJ-harrastajalle.
![]()
Re: BeeJii42
Eipä mulla enää ole numeroo tallessa. Myyjä oli itelleen ostanu joltain toiselta, mut myikin sit eteenpäin. Joku savolainen näitä oli tehnyt.Pilviniemi kirjoitti: ↑Ti Joulu 15, 2020 9:44 am Onko mahdollista saada yhteystietoja, mistä nuo lokarit hommasit? Itselläkin olisi hakusessa...![]()
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 9:39 am
- Paikkakunta: Lohja
Re: BeeJii42
Ok. Kiitos vastauksesta.
Re: BeeJii42
Taas on nysvätty vähän eteenpäin.
Pakoputken kannattimen panta Biltemasta joku tukevampi, laippaan rosteriset pinnapultit ja uudet mutterit:

Kärryn sähköille releboxi, sisään ja ulos tulee samaa 13-napaista kaapelia pitkin, toisesta päästä konvertterilta 12V sisään.


Sulakkeet kannesta läpi:

Sitten taas ruosteisten/paskasten osien nysväystä:




Napalukot hierottu myös:

Bauhaussista löytyy monenlaista pientä rosteriruuvia edulliseen 199,90€ kilohintaan, tankin lähtöön ja anturin hattuun tällaset M4:

Johtosarja oli abaut ok paria hapettunutta liitintä lukuunottamatta. Alkuperäinen massattu/sotkunen kurttuputki vaihtui uuteen samannäköiseen:

Kärrypistokkeelle herätteet löytyi johtosarjasta (näemmä teippaamatta vielä tässä vaiheessa), niihin DT-liittimet:

Tää on hyvää kamaa:

Näppärä korjata esim. suojakumeja, myös nopeusmittarin vaijerin nirhaantunut kohta korjattu:

Lootat/perät täytetty Redline Gear Oil 75W90NS:llä, samalla jakiksen/pääaskin välille hullunkierto (kiitos Juho), jakis kun oli aikalailla vajaa:

Samalla vaihdoin nopeusmittarin vaijerin rattaan 16-hampaiseksi (oli 15), teoriassa mittari saattais näyttää melkein oikein 35” renkailla tämän kanssa.

Sitten tankkiin entisten huopafyllien tilalle solukumiteippiä ja sinneppäin paikoilleen:

Ja sit pulkan etuosa päälle:


Kyl tää tästä, ens kesäks ajoon.

Pakoputken kannattimen panta Biltemasta joku tukevampi, laippaan rosteriset pinnapultit ja uudet mutterit:
Kärryn sähköille releboxi, sisään ja ulos tulee samaa 13-napaista kaapelia pitkin, toisesta päästä konvertterilta 12V sisään.
Sulakkeet kannesta läpi:
Sitten taas ruosteisten/paskasten osien nysväystä:
Napalukot hierottu myös:
Bauhaussista löytyy monenlaista pientä rosteriruuvia edulliseen 199,90€ kilohintaan, tankin lähtöön ja anturin hattuun tällaset M4:
Johtosarja oli abaut ok paria hapettunutta liitintä lukuunottamatta. Alkuperäinen massattu/sotkunen kurttuputki vaihtui uuteen samannäköiseen:
Kärrypistokkeelle herätteet löytyi johtosarjasta (näemmä teippaamatta vielä tässä vaiheessa), niihin DT-liittimet:
Tää on hyvää kamaa:
Näppärä korjata esim. suojakumeja, myös nopeusmittarin vaijerin nirhaantunut kohta korjattu:
Lootat/perät täytetty Redline Gear Oil 75W90NS:llä, samalla jakiksen/pääaskin välille hullunkierto (kiitos Juho), jakis kun oli aikalailla vajaa:
Samalla vaihdoin nopeusmittarin vaijerin rattaan 16-hampaiseksi (oli 15), teoriassa mittari saattais näyttää melkein oikein 35” renkailla tämän kanssa.
Sitten tankkiin entisten huopafyllien tilalle solukumiteippiä ja sinneppäin paikoilleen:
Ja sit pulkan etuosa päälle:
Kyl tää tästä, ens kesäks ajoon.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Hyvältä näyttää ja hyvä vauhti päällä

Kyllä kesällä jo ajolle pääsee tuota vauhtia


Kyllä kesällä jo ajolle pääsee tuota vauhtia
SLCK #422
Re: BeeJii42
No niiiiin... nämäkin nyt jo alle 2 vuodessa valmiit, piti leikata ja liimata että sai J:n muotoiseksi. Melkonen savotta ja sotku rälläköinnistä, ollappa joku millä olis leikannut levystä valmiit. Mut nyt ne on siinä:
Alalaakeroinnit tuli kuulalaakereilla ja stydimmillä putkilla, suuret kiitokset Rafulle sorvauksista:
Ja sielläpä lepää, tosin maalata pitää vielä ja nipatkin uupuu rasvattavista tapeista:
Syy/mielenkiinto näihin siis koostuu seuraavista:
• ajoasennossa vakiopituiset riiput = ei liikaa korotusta
• käppyrät jouset vaatii pitkät riiput, näillä saa jousi oikaistua itsensä
• välinivel, etenkin laakeroituna = herkempi toiminta = pehmeä/mukavampi
• bonuksena pidemmät ulosjoustot
• halu taas tehä vähän erilailla, en oo kuulalaakeroituja riippuja nähnyt/kuullut olevan kellään muulla
Rumathan noi on, mutta jospa ne ei mustana niin pistäis silmään.
Ohjaustehostin sai nipat, letkut ja putket, näistä iso kiitos Häänrikille:
Putket sain väänneltyä keskenäni, kyl ne siihen just just sopii:
Ruorikin (Ø370 mm feikki?-Nardi) tuli Kiinasta alkuperäisen, muuten sopivan, mut niin ison tilalle. Tähän vanhemman mallin orkkiratin keskiö ja toi keltainen keskitysraita veke, niin eiköhän tää sovellu käyttöön:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Reilu kuukausi taas hurahtanut, jotakin pientä saatu edistettyä.
Takajarrut kasattu:

Käsijarrun vimstaakeja sai vähän pähkäillä. Alunperin linkun läpiviennissä on joku peltinen insertti, joka tunnetusti turpoo kiinni ja sit ei känkkä palaudu:

Uudessa orkkiksessapa ei olekkaan enää (eikä sitä myydä erikseen), ja sittenpä onkin uusi linkku vähän horo uudellakin tapilla:


No ei muuta kuin shimmejä hommaamaan:

Yhteensä 6 kpl noita 0.1 mm paksuja shimmejä väliin niin avot.
Älkää kysykö mitä sillon väliä jos se vähän klappais ylös-alas (ei sillä oo, mut kun on kivempi kun ei klappaa).
Uudet suojakumit tottakai (entisistä ei ollut edes jäänteitä jäljellä):

Koppa on pultattu toisiinsa 49 kpl M6 rosteriruuvilla pistehitsien sijaan ja sitten runkoon (rosteripulteilla tottakai myös):


Korin ja rungon väliin laitoin Daystarin uretaaniset kumit, paitsi takalistoon kumisia takapulkan mukana tulleita limppuja (korkeus ei ollut sama kuin alunperin).
Tankin askartelin paikoilleen, mut vielä vastusti uus takapulkka ja kiinnityspannoille piti tehä jatkot, reiät siis 4 cm liian takana:

Tankin huovat korvasin jollain liimattavalla solukumiteipillä.
Vetokoukkuun tuli tollain kokoontaittuva askelma Amazonista:

Riipukkeisiin löyty hyvin pitkälti keltapassivoinnin väri Hammeriten Smooth Gold spraypullosta:

Ja muutenkin värjätty ja pultattu lopullisesti paikoilleen (pikkusen pitää vielä sipaista tappien päihin kun ei kestäny maali lyödä paikoilleen):

Kuituloksujen istuvuus on vähän niin ja näin:

...joten hommasinma uudet alkuperäiset peltiset:

Nää on paljon nopeemmin levitetty kuin noi kuituset viimeistelty omia standardeja vastaavaksi.
Rattiputki on kasattu ja ruori kiinni. Vielä pitää torvi kehitellä tohon keskiöön:

Tehostimen putket myös lopullisesti kiinni:

Viikko sit viikonloppuna oli +7°C lämmintä niin pitihän se käyttää hyväkseen = maaluuhommiin = epoksia pintaan:

Missään sisällä kun ei sovi ja maalisumu tekee lisäongelmaa.
Kytkimen pääsylkky (uusi Aisin Rockautosta 24€) ja polkimet on myös kiinni:

Jarrupääsylkkyä purin, putsasin ja maalasin tänään:


Maalatut osat kuivumassa, katotaan niitä seuraavalla kerralla.
Ainiin, ja Holsetti tuli puolivahingossa hommattua varalle.
Ja pitihän se aukasta heti että tiesi mitä tuli ostettua.

Tää on HE221W, mut siipikoot inan pienemmät mitä yleisesti myynnissä olevassa versiossa, piti infota myyjääkin kun ilmotti väärän kokosena. Päivän asiaan perehdyttyäni tää on oikeinkin passelin kokoinen 3B:hen.
Mut tää on ens talven heiniä jos ei jaksa ilman kulkea riittävästi.
Huutokaupat.comissa näyttää olevan vähän väliä huudettavana samoja 300€ pintaan.
Takajarrut kasattu:
Käsijarrun vimstaakeja sai vähän pähkäillä. Alunperin linkun läpiviennissä on joku peltinen insertti, joka tunnetusti turpoo kiinni ja sit ei känkkä palaudu:
Uudessa orkkiksessapa ei olekkaan enää (eikä sitä myydä erikseen), ja sittenpä onkin uusi linkku vähän horo uudellakin tapilla:
No ei muuta kuin shimmejä hommaamaan:
Yhteensä 6 kpl noita 0.1 mm paksuja shimmejä väliin niin avot.
Uudet suojakumit tottakai (entisistä ei ollut edes jäänteitä jäljellä):
Koppa on pultattu toisiinsa 49 kpl M6 rosteriruuvilla pistehitsien sijaan ja sitten runkoon (rosteripulteilla tottakai myös):
Korin ja rungon väliin laitoin Daystarin uretaaniset kumit, paitsi takalistoon kumisia takapulkan mukana tulleita limppuja (korkeus ei ollut sama kuin alunperin).
Tankin askartelin paikoilleen, mut vielä vastusti uus takapulkka ja kiinnityspannoille piti tehä jatkot, reiät siis 4 cm liian takana:
Tankin huovat korvasin jollain liimattavalla solukumiteipillä.
Vetokoukkuun tuli tollain kokoontaittuva askelma Amazonista:
Riipukkeisiin löyty hyvin pitkälti keltapassivoinnin väri Hammeriten Smooth Gold spraypullosta:
Ja muutenkin värjätty ja pultattu lopullisesti paikoilleen (pikkusen pitää vielä sipaista tappien päihin kun ei kestäny maali lyödä paikoilleen):
Kuituloksujen istuvuus on vähän niin ja näin:
...joten hommasinma uudet alkuperäiset peltiset:
Nää on paljon nopeemmin levitetty kuin noi kuituset viimeistelty omia standardeja vastaavaksi.
Rattiputki on kasattu ja ruori kiinni. Vielä pitää torvi kehitellä tohon keskiöön:
Tehostimen putket myös lopullisesti kiinni:
Viikko sit viikonloppuna oli +7°C lämmintä niin pitihän se käyttää hyväkseen = maaluuhommiin = epoksia pintaan:
Missään sisällä kun ei sovi ja maalisumu tekee lisäongelmaa.
Kytkimen pääsylkky (uusi Aisin Rockautosta 24€) ja polkimet on myös kiinni:
Jarrupääsylkkyä purin, putsasin ja maalasin tänään:
Maalatut osat kuivumassa, katotaan niitä seuraavalla kerralla.
Ainiin, ja Holsetti tuli puolivahingossa hommattua varalle.
Tää on HE221W, mut siipikoot inan pienemmät mitä yleisesti myynnissä olevassa versiossa, piti infota myyjääkin kun ilmotti väärän kokosena. Päivän asiaan perehdyttyäni tää on oikeinkin passelin kokoinen 3B:hen.
Huutokaupat.comissa näyttää olevan vähän väliä huudettavana samoja 300€ pintaan.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)