BeeJii42
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Re: BeeJii42
Hyvä väri , hieno tulee .
__________________
Land Cruiser
- Ja muut saa katua -
__________________
Land Cruiser
- Ja muut saa katua -
__________________
Re: BeeJii42
Tilannepäivitystä. Näemmä taas 1.5 kk mennyt, paljon ei oo tapahtunut, mut hissukseen etenee kuitenkin.
Takaovia aloin mallailemaan ja eihän ne istuneet, päällekkäin meni yläreunasta. Sentin kun tunkkas aukkoa levälleen niin alkoi passaamaan:

Sitten saikin paklailla tiivisteuria matalemmiks että yltää tiivisteet vastaamaankin johonkin, samoin takapelti kenotti yläreunasta sisässä, sekin suoraan niin ei sukella ovien alle:

Viime kesänä hommaamani putkentaivutin osottautui enemmänkin lytistäjäksi ja rypyttäjäksi, joten hommasinma valmiin kaaren 4x4megastoresta:

Takapenkkikin sopi just sopivasti vaikka varoteltiin et sitä joutuu siirtämään. No, eihän tälle mitään kiinnitysreikiä vielä ollutkaan.

Tolleenpäin kun on tuo viistous niin sopii taittumaan ylöskin:

Kattokin sopi muutaman millin marginaalilla paikoilleen:

Aika jees, tykkään:

Aiemmin mainitut holkit ja tapit tuli varapyörätelineeseen:

Alasilmä oli sen verran epämääräisen muotoinen et sen porasin isommaks ja siihen kunnon pronssiholkki:

Ja saranoiden laikkavammat täyttöhitsaten ja hioen taas kuosiin:

Tapit istuu ihan nätisti:

Siinä heiluu. Kiinnityssalvan tappi pitää vielä holkittaa kun lenuaa nyt turhan paljon:

Kiinnityspultitkaan ei üllättäen osuneet ihan maaliin, saa tehä vingulla tilaa vastamutterille:

Etupulkkaan mallailin lattiamattoja:

Katkaisijat putsasin WD40:llä ja paineilmalla. Maalataan kantoja joskus uusiks jos alkaa kiinnostamaan. Tekstit siis.


Radion paikalle tällasia biittejä:

Overland Metricsiltä tuli eilen kasa JIS-kantaisia rosteripultteja ja ruuveja. Nyt pitäis olla kaikki kopan pultit rosteria jos oikein laskin.

Seuraavaks takapulkka väriin ja sit on ilo lähteä niputtamaan osia taas takaisin toisiinsa.
Takaovia aloin mallailemaan ja eihän ne istuneet, päällekkäin meni yläreunasta. Sentin kun tunkkas aukkoa levälleen niin alkoi passaamaan:
Sitten saikin paklailla tiivisteuria matalemmiks että yltää tiivisteet vastaamaankin johonkin, samoin takapelti kenotti yläreunasta sisässä, sekin suoraan niin ei sukella ovien alle:
Viime kesänä hommaamani putkentaivutin osottautui enemmänkin lytistäjäksi ja rypyttäjäksi, joten hommasinma valmiin kaaren 4x4megastoresta:
Takapenkkikin sopi just sopivasti vaikka varoteltiin et sitä joutuu siirtämään. No, eihän tälle mitään kiinnitysreikiä vielä ollutkaan.
Tolleenpäin kun on tuo viistous niin sopii taittumaan ylöskin:
Kattokin sopi muutaman millin marginaalilla paikoilleen:
Aika jees, tykkään:
Aiemmin mainitut holkit ja tapit tuli varapyörätelineeseen:
Alasilmä oli sen verran epämääräisen muotoinen et sen porasin isommaks ja siihen kunnon pronssiholkki:
Ja saranoiden laikkavammat täyttöhitsaten ja hioen taas kuosiin:
Tapit istuu ihan nätisti:
Siinä heiluu. Kiinnityssalvan tappi pitää vielä holkittaa kun lenuaa nyt turhan paljon:
Kiinnityspultitkaan ei üllättäen osuneet ihan maaliin, saa tehä vingulla tilaa vastamutterille:
Etupulkkaan mallailin lattiamattoja:
Katkaisijat putsasin WD40:llä ja paineilmalla. Maalataan kantoja joskus uusiks jos alkaa kiinnostamaan. Tekstit siis.
Radion paikalle tällasia biittejä:
Overland Metricsiltä tuli eilen kasa JIS-kantaisia rosteripultteja ja ruuveja. Nyt pitäis olla kaikki kopan pultit rosteria jos oikein laskin.
Seuraavaks takapulkka väriin ja sit on ilo lähteä niputtamaan osia taas takaisin toisiinsa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Vaikeuksien kautta voittoon! Kyllä tämä hyvin etenee.
Re: BeeJii42
Aika paljo työtä kyllä näky vaativan tuo "valmis" takapulkka.
Hyvältä näyttää edelleen, ja paljo enemmän oot saanu aikaan ku mie omille rojekteille.
Hyvältä näyttää edelleen, ja paljo enemmän oot saanu aikaan ku mie omille rojekteille.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Re: BeeJii42
Välipäivitystä. Takaistuimia aloin mallailemaan ja kappas, molemmat olikin vasemman puolen penkkejä.
Eipä tullut ennen purkua niin tarkasti katsoneeks, molemmat oli kyllä saman kuntoisia ja kiinnityspultit tuli lokasuojan kanssa yhteenruostuneena klimppinä mukana. Nythän mulla ajatuksena laittaa vasen penkki oikealle ja päinvastoin, niin sopii kaaren kanssa nippuun nätimmin.

No ei siinä, uutta metsästämään. Porvoosta (kiitos Simon) löytyi parikin aihiota, jospa tästä toisesta sais naputeltua suoran pohjan. Omasta parempi selkänoja.

Sit taas maalaamaan. Viikko sit viikonloppuna olikin harvoja kertoja kun oli tänä talvena maa valkeena (varjossa), vaik olikin 6-7°C lämmintä. Ton verran joutu paklaamaan, alumiinipakkelilla kaikki. Pohjaepokseja siis tässä tulossa.

Eilen sit pintoja takapulkkaanki. Osaa olla ahdasta tuolla pressutallissa kun seinustalla kamoja ja vajaa puolet muutenkin vain käytössä maaluuseen.
No, loput biitit saa toivon mukaan suhuutella ulkona sit kun ilmat lämpenee.



No ei siinä, uutta metsästämään. Porvoosta (kiitos Simon) löytyi parikin aihiota, jospa tästä toisesta sais naputeltua suoran pohjan. Omasta parempi selkänoja.
Sit taas maalaamaan. Viikko sit viikonloppuna olikin harvoja kertoja kun oli tänä talvena maa valkeena (varjossa), vaik olikin 6-7°C lämmintä. Ton verran joutu paklaamaan, alumiinipakkelilla kaikki. Pohjaepokseja siis tässä tulossa.
Eilen sit pintoja takapulkkaanki. Osaa olla ahdasta tuolla pressutallissa kun seinustalla kamoja ja vajaa puolet muutenkin vain käytössä maaluuseen.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Parin edellisviikonlopun hommia. Kevät tuli ja pohjolan raittiissa tallissa alkoi taas näkemään ja tarkenemaan. Akseleihin, tankkiin ja muuhun sämppään toinen kerros mustaa RM40-epoksia.

Viikolla kipasin Propinnasta puskurin takaisin, käytin vielä uudestaan kun ekalta reissulta jäi turhan isoja kraatereita puhalluksen jäljiltä. Paklasin niitä Plastic Paddingin kemiallisella metallilla ja sit toinen kerros niskaan. Nyt on hyvä, ei täydellinen, näkee et vanhasta tehty, mut vallan mainio. Ainakin parempi maali mitä uudessa omassa olis (näitähän sais vielä marmoritiskiltäkin reilulla 200€:lla).

Kääntöpallot oli aika rokkoset:

Paklasin nekin Plastic Paddingilla ja niistähän tuli ihan hyvät:

Epoksia muutama kerros pensselillä päälle kun ei jaksanu ruiskua viritellä:

Olka-akselit ja navat likos pari päivää hapossa ja sit vielä tolla sudilla loput pois:

Hulautin vielä lopuks ämpärissä niin sai peitattua pinnat kun ei heti ehtiny maalaamaan:

Etuperän otin irti ja pesin sen ja akseliputken sisustan painepesurilla. Harmaata vaseliini-peräöljy-mähnää oli vielä melkosesti, vaikka propusta ei mitään tullutkaan. Nyt pitäis öljyt pysyä kirkkaana.

Siinäpä sitä. Jospa vapun aikana sais akselin nippuun, kaikki tiivisteet olis uutta ja muutama vaihtokunnossa ollut laakeri myös. Uudet jarrusatulat pitää myös väritellä ekaks. Jätetään väri arvattavaks.
Viikolla kipasin Propinnasta puskurin takaisin, käytin vielä uudestaan kun ekalta reissulta jäi turhan isoja kraatereita puhalluksen jäljiltä. Paklasin niitä Plastic Paddingin kemiallisella metallilla ja sit toinen kerros niskaan. Nyt on hyvä, ei täydellinen, näkee et vanhasta tehty, mut vallan mainio. Ainakin parempi maali mitä uudessa omassa olis (näitähän sais vielä marmoritiskiltäkin reilulla 200€:lla).
Kääntöpallot oli aika rokkoset:
Paklasin nekin Plastic Paddingilla ja niistähän tuli ihan hyvät:
Epoksia muutama kerros pensselillä päälle kun ei jaksanu ruiskua viritellä:
Olka-akselit ja navat likos pari päivää hapossa ja sit vielä tolla sudilla loput pois:
Hulautin vielä lopuks ämpärissä niin sai peitattua pinnat kun ei heti ehtiny maalaamaan:
Etuperän otin irti ja pesin sen ja akseliputken sisustan painepesurilla. Harmaata vaseliini-peräöljy-mähnää oli vielä melkosesti, vaikka propusta ei mitään tullutkaan. Nyt pitäis öljyt pysyä kirkkaana.
Siinäpä sitä. Jospa vapun aikana sais akselin nippuun, kaikki tiivisteet olis uutta ja muutama vaihtokunnossa ollut laakeri myös. Uudet jarrusatulat pitää myös väritellä ekaks. Jätetään väri arvattavaks.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Hiukka taas saanut eteenpäin vaikka työt haittaa harrastuksia ja kiireellisempiäkin keskeneräisiä hommia pitäis tehä.
Kardaanit putsasin ja maalasin, etuseen uus eturistikko, muut oli ok.




Loota oli vielä ekan pesun jälkeen möhnässä, vielä lisää liuotinpesua ja painepesuria. Edelleen pinttynyttä pikeentynyttä alustamassaa siellä täällä muun hapettuman ja ruosteen lisäks, mut kyl se nyt saa luvan kelvata. Eipä sitä sieltä katella kovin usein.

Ja naitettu takas moottorin jatkeeks. Väliin meni uus Aisinin kytkinpaketti.

Akselin niputin uusilla orkkis tiivisteillä (pl. vetarin stefa joka Tamgearsin ”super parannettu”). Mut eihän näitä tälleen voi jättää, suttaa jo uutena melkoisesti kun muutaman kerran kääntää samaan kohtaan.

Eli tilaamaan Trail Gearsin polyuretaaniset Cros4wd:ltä. Näissä tuplahuulitiiviste ja 3 mm paksut nuo tukilaput. Nyt on hyvä.

Akselin sain suunnilleen kasaan, napalukot pitää vielä putsailla ja kattoo miten sais pikku ruosteet toisesta pois ilman kromauksen pilaamista.

Jarrusatulat ja -rummut maalasin Foliatecin Vintage Copper 2K-maalilla pensselillä vedellen. Olipahan hidas kuivumaan, meni päiviä, mut ihan ok tuli. Jarrurummut näkyy ton verran, just sopivasti mun makuun.

Vasen jarruletku pitää vielä hommata pidempi, tuo iskarin tappi kun on nyt sojottaa taaksepäin (mallina nyt pari hoojiin letkua peräkkäin).

Runkokin kannettu taas sisään. Antaa taas toivoa että tämän saa joskus vielä nippuunkin.

Kardaanit putsasin ja maalasin, etuseen uus eturistikko, muut oli ok.
Loota oli vielä ekan pesun jälkeen möhnässä, vielä lisää liuotinpesua ja painepesuria. Edelleen pinttynyttä pikeentynyttä alustamassaa siellä täällä muun hapettuman ja ruosteen lisäks, mut kyl se nyt saa luvan kelvata. Eipä sitä sieltä katella kovin usein.
Ja naitettu takas moottorin jatkeeks. Väliin meni uus Aisinin kytkinpaketti.
Akselin niputin uusilla orkkis tiivisteillä (pl. vetarin stefa joka Tamgearsin ”super parannettu”). Mut eihän näitä tälleen voi jättää, suttaa jo uutena melkoisesti kun muutaman kerran kääntää samaan kohtaan.
Eli tilaamaan Trail Gearsin polyuretaaniset Cros4wd:ltä. Näissä tuplahuulitiiviste ja 3 mm paksut nuo tukilaput. Nyt on hyvä.
Akselin sain suunnilleen kasaan, napalukot pitää vielä putsailla ja kattoo miten sais pikku ruosteet toisesta pois ilman kromauksen pilaamista.
Jarrusatulat ja -rummut maalasin Foliatecin Vintage Copper 2K-maalilla pensselillä vedellen. Olipahan hidas kuivumaan, meni päiviä, mut ihan ok tuli. Jarrurummut näkyy ton verran, just sopivasti mun makuun.
Vasen jarruletku pitää vielä hommata pidempi, tuo iskarin tappi kun on nyt sojottaa taaksepäin (mallina nyt pari hoojiin letkua peräkkäin).
Runkokin kannettu taas sisään. Antaa taas toivoa että tämän saa joskus vielä nippuunkin.

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Ai että, loppusuora. Naatiskele nyt kunnolla.
Re: BeeJii42
Ens viikolla olis viikko lomaa ja sais tehä tätäkin aktiivisemmin.

Nyt on jo etupää pyörillään. Taka-akseli on vaan tuupattu rungon alle. Lokasuojaakin mallailin, just sopivan levyinen.
Etujousipakat käytin auki ja läträsin vaseliinilla. Pitemmät keskinaulat ja 4°kiilapalat paikoilleen:
Uudet orkkis pohjaanlyöntikumit rosteripulteilla kiinni:
Ja vielä samaa blingiä kampuran päähän tolle taannoin tehdylle tehostimen hihnapyörälle:
Kyl tää tästä iloks muuttuu.

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Kiilapalojen funktio ?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: BeeJii42
Sen verran käppyrät jouset että huhupuheiden mukaan menee caster vähän pakkaselle. Omat mittailut vahvisti saman. Eli olka-akselin laakerilinjaa inan takakenoon niin ei hae tietä ja ohjaus keskittää oikein = ajettavuus kunnossa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Ei kyl näytä käppyröiltä. Mika on mitta kun laittaa kepin silmukoiden päältä ja mittaa kepin ja jousen etäisyyden keskinaulan kohdalta.?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: BeeJii42
Sitä näemmä joutuu taaksekin laittamaan kiilat, mut toiseen suuntaan että pysyy kardaanin laippa pystysuorassa. Onneks on yhdet vanhat tallessa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Ok. Omissa uusissa Millnerin paikoissa ko. Mitta on 18.5 cm.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: BeeJii42
Viikko meni nopsaan, mut jotain sai tehtyä, ”rolling chassis”-vaihe alkuun, oli hyvä fiilis:

Jarruputkia vääntelin ja letkuja ruuvailin paikoilleen, vasemmalle eteen tämmönen oma ratkaisu, iskari kun on nyt toisella puolella kuin alunperin:

Ja sit kone&loota-pakettia paikoilleen:

Sinne lupsahti:

Sit ei puuttuiskaan kun loput niin pääsis ajelulle:

Hanuri sais laskeutua vähän alemmaks vielä että olis säädyllisen korkuinen. Eiköhän se siitä kun saa jotakin kasattua päälle.

Taka-akselin laitoin tuumaa taaemmaks mitä olis näillä jousilla normisti tullut, pakasta nykäsin toisiks alimman lehden veke:

Akseli taaemmas siks että sai renkaan paremmin kohdalleen aukkoonsa:

Riipukkeen kulma vaikuttaa lupaavalta, nyt siis tyhjä lava vaan päällä. Takasilmäthän tuli myös tuumaa edemmäks runkoo tehdessä.
Jarruputkia vääntelin ja letkuja ruuvailin paikoilleen, vasemmalle eteen tämmönen oma ratkaisu, iskari kun on nyt toisella puolella kuin alunperin:
Ja sit kone&loota-pakettia paikoilleen:
Sinne lupsahti:
Sit ei puuttuiskaan kun loput niin pääsis ajelulle:
Hanuri sais laskeutua vähän alemmaks vielä että olis säädyllisen korkuinen. Eiköhän se siitä kun saa jotakin kasattua päälle.
Taka-akselin laitoin tuumaa taaemmaks mitä olis näillä jousilla normisti tullut, pakasta nykäsin toisiks alimman lehden veke:
Akseli taaemmas siks että sai renkaan paremmin kohdalleen aukkoonsa:
Riipukkeen kulma vaikuttaa lupaavalta, nyt siis tyhjä lava vaan päällä. Takasilmäthän tuli myös tuumaa edemmäks runkoo tehdessä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)