Mistä matti hommasit tuon bj75 ohjausvarren?
BeeJii42
Valvoja: Käyttäjä
Re: BeeJii42
Paikalliselta Toitsulta tilasin eli Sipoonlahden pisteeltä jossa tutuimmat naamat. Jotain 120€ luokkaa lähtöhinta tangon kanssa, liki saman pelkkä tossa kuvassa näkyvä raidetangonpää ilman tankoo.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Oikean puolen helma valmis. Noin puolet kantista tein uutta 1.5 mm pellistä, kuten itse helmakin.




SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Asiallista tekemistä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Re: BeeJii42
Hiukan edistystä.
Vielä puuttuu 1.5 mm pelti tosta korvakkeen kyljestä.
Jospa ehtis hiihtolomalla käyttää tämän puhalluksessa. Lasimursketta miettiny.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Ja ruostepäivitystä. 
Kuskin lattiaan sain tökittyä ruuvarilla reikää:

Luukku auki:

Vähän häiritsee kun noissa suht terveen näköisissäkin saumoissa muhii ruoste.
Ei pysty/riitä aika/viiti kaikkee aukoo ja tehä uusiks. Niiku tän näköistä tossaki toisella puolen, täysin kova kuitenkin, mut jos sauman aukasis niin ruskee olis:

Pitää luottaa että epoksi ja kotelonsuoja tekee tehtävänsä.
Vähän aikaa pellin pieksämistä ja paikka löysi muotonsa, samasta 1.5 mm arkista näitä vääntelen:

Ja ummessa (ketä kiinnostaa?, mut kuvat on kivoja):

Kuskin puolen helmakin asettui paikoilleen:

Tämähän tuli aiemmin silpaistua aika isolla kädellä pois:

Pystysaumassahan oli alunperin reikä, se piti taivutella uusiks. Koriliima väliin niin pysyy.

Ja sitten vielä B-pilarin huulen kimppuun, tämä sai luvan lähteä kun uusi takapulkka tulee L-mallisesti tuohon eikä kyljen suuntaisella limisaumalla kuten alunperin.


Eli nyt alkais oleen koppa valmis puhallukseen. Vielä jos tekis tuet lattiaan noille helmapelleille kuten alunperinkin oli.

Kuskin lattiaan sain tökittyä ruuvarilla reikää:
Luukku auki:
Vähän häiritsee kun noissa suht terveen näköisissäkin saumoissa muhii ruoste.

Pitää luottaa että epoksi ja kotelonsuoja tekee tehtävänsä.
Vähän aikaa pellin pieksämistä ja paikka löysi muotonsa, samasta 1.5 mm arkista näitä vääntelen:
Ja ummessa (ketä kiinnostaa?, mut kuvat on kivoja):
Kuskin puolen helmakin asettui paikoilleen:
Tämähän tuli aiemmin silpaistua aika isolla kädellä pois:
Pystysaumassahan oli alunperin reikä, se piti taivutella uusiks. Koriliima väliin niin pysyy.
Ja sitten vielä B-pilarin huulen kimppuun, tämä sai luvan lähteä kun uusi takapulkka tulee L-mallisesti tuohon eikä kyljen suuntaisella limisaumalla kuten alunperin.
Eli nyt alkais oleen koppa valmis puhallukseen. Vielä jos tekis tuet lattiaan noille helmapelleille kuten alunperinkin oli.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
On kyllä hienosti tehtyä. Ja ironista on, että katsuri tökkii reikiä omaan autoonsa 

Re: BeeJii42
tulee kyllä viimisen päälle.
Re: BeeJii42
Pikkusen pitää silti kritisoida että kun nuo ruostepaikat on olleet auki niin se ois kannattanut hiekkapuhaltaa puhtaaksi ennen uusien peltien päälle laittoa...
Vaikka kuinka tympäsee ja vituttaa niin tuollaisessa rojektissa joka paikka kannattaa pyrkiä putsaamaan, se on sitten jälkeenpäin kiva kun tietää ettei siellä peltien välissä muhi yllätyksiä jotka puskee muutaman vuoden päästä läpi.
Mutta hieno rojetki jokatapauksessa!!!
Vaikka kuinka tympäsee ja vituttaa niin tuollaisessa rojektissa joka paikka kannattaa pyrkiä putsaamaan, se on sitten jälkeenpäin kiva kun tietää ettei siellä peltien välissä muhi yllätyksiä jotka puskee muutaman vuoden päästä läpi.
Mutta hieno rojetki jokatapauksessa!!!
Re: BeeJii42
Kyllä on joka sauma vingutettu kiiltäväks ja sinkkiä tuplasatsi väliin ennenkuin on umpeen lyöty.Mika.T kirjoitti: ↑La Helmi 23, 2019 12:53 pm Pikkusen pitää silti kritisoida että kun nuo ruostepaikat on olleet auki niin se ois kannattanut hiekkapuhaltaa puhtaaksi ennen uusien peltien päälle laittoa...
Vaikka kuinka tympäsee ja vituttaa niin tuollaisessa rojektissa joka paikka kannattaa pyrkiä putsaamaan
Ja olin jo viemässä torstaina puhallusukolle mut toisinpäin kääntäessä päätin kuitenkin vielä ronklata noita saumoja tarkemmin, sen verran ohueks oli kuitenkin toiselta puolen menny, laitan vielä pari slaissia uusiks. Sisältä ulospäin tuo on noista jalkatiloista ruostunu, ei se paljoa kestä ruostua pois niin on seitinohutta enää jäljellä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Bitumit rapsittu pois, helpoimmillaan lähti parin kämmenen kokoinen biitti kun kulmasta nosti. Puhdas maali alla. Ei ihme jos pääsee kosteus alle muhimaan.

Jalakset asennettu että saa tukevasti kärryn laitojen päälle poikittain.

Jalakset asennettu että saa tukevasti kärryn laitojen päälle poikittain.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Illan aiheena ruoste. Palasin vaihteeks rungon luo.
Takajousia taas paukutettu pitkään turhaan, loppu pikkupilleistä kaasu niin ei saanut kunnolla lämmitettyä. No, rälläkällähän ne lähtee.
Uutta takapakkaa mallailtu:

Ja sitten sain vihdoin putsattua rungon sisältä hiekat veke. Rutikuivahan se oli, mut kappas kun oli sisemmän C-palkin alareuna hävinnyt tosta oikean palkin takajousen korvakkeen etupuolelta:


Vasen puoli ok, sinne oli vuotanut jotain (jarrunestettä vai diisseliä?):

Eli auki otettava. Pihalla pätkitty varaosarunko mut onpa siinäki just toi kohta jo joskus vedetty migillä kiinni. Mut jospa ottais vasemman puolen yläreunasta palan, peilikuva kun on. No, niitit auki ja laikka käteen, katotaan keväämmällä.
Rungon takanurkathan on oikeesti ruosteessa.
Tämä vasen takanen sisäpuolelta, jousenkorvakkeen kolmio tuossa pohjalla.

Onneks on hyvät korjauspalat:

Ja ei muuta kuin viiva:

... ja poikki:

Takapuskurin alareuna pömpöttää ja palkkien päiden kohdalta näytti puoliks hävinneen, otin laikalla kiertäen niiltä kohdin irti. Noihin kohtiin pitää tehdä slaissi 50x3mm latasta.
Takajousia taas paukutettu pitkään turhaan, loppu pikkupilleistä kaasu niin ei saanut kunnolla lämmitettyä. No, rälläkällähän ne lähtee.
Uutta takapakkaa mallailtu:
Ja sitten sain vihdoin putsattua rungon sisältä hiekat veke. Rutikuivahan se oli, mut kappas kun oli sisemmän C-palkin alareuna hävinnyt tosta oikean palkin takajousen korvakkeen etupuolelta:
Vasen puoli ok, sinne oli vuotanut jotain (jarrunestettä vai diisseliä?):
Eli auki otettava. Pihalla pätkitty varaosarunko mut onpa siinäki just toi kohta jo joskus vedetty migillä kiinni. Mut jospa ottais vasemman puolen yläreunasta palan, peilikuva kun on. No, niitit auki ja laikka käteen, katotaan keväämmällä.
Rungon takanurkathan on oikeesti ruosteessa.

Onneks on hyvät korjauspalat:
Ja ei muuta kuin viiva:
... ja poikki:
Takapuskurin alareuna pömpöttää ja palkkien päiden kohdalta näytti puoliks hävinneen, otin laikalla kiertäen niiltä kohdin irti. Noihin kohtiin pitää tehdä slaissi 50x3mm latasta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
On se auton korjaaminen aika brutaalia hommaa.
Re: BeeJii42
No nyt rupeaa näyttämään perus BJ huolto meinigille .
Tähän asti on ollut harvinaisen ehjää .
Ja hyvin etenee vaikka näyttää vähän ahdalta työtilat välillä .

Ja hyvin etenee vaikka näyttää vähän ahdalta työtilat välillä .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485