FJ55 1980
Valvoja: Käyttäjä
FJ55 1980
Tässä hieman juttua omasta rautasika projektista.
Joulun seutuun sattui nettiautossa, vai oliko nyt varaosa puolella FJ55 projekti silmään. Eipä ollut tämmöinen projekti koskaan mielessä käynyt, ei siis minkään mallinen maasturi projekti. Vähän netissä surffailua mallista ja mitä enemmän FJ55:sta luin sitä enempi asiasta innostuin. Sitten tyli toinenkin FJ myyntiin ja tämä vaikutti hyvälle täydelliselle ja alkuperäiskuntoiselle autolle. Ei kun traileri perään ja auto tammikuussa kotiin. Jäisellä pikkutiellä sitten etuveto Transporterista loppu vetokyky(pito) ja persmäethän siinä kärryn kanssa otettiin. Onneksi pienillä vaurioilla, eikä Cruiseriin tullut mitään vahinkoja. Transsusta vähän takakulmaa kurttuun ja kärrystä valoja uusiksi.. Onneksi vakuutukset oli kunnossa.
Yllättäen tämäkin FJ on osansa ruosteesta saanut ja nyt tässä kevään joutohetkinä on pohjaa ja pyöränkoteloita tullut paikkailtua. Auto on Tammelan palokunnan vanha kulkupeli ja lienee vain 103tkm ajettu. Alkuperäiset verhoilut varsin hyvässä kunnossa ja jotakuinkin kaikki alkuperäiset nippeliosatkin, kuten Land Cruiser logot tallessa. Eihän kellään sattuisi olemaan vaalean harmaata ovipahvia tämän ikäluokan Toyotasta, niin kuskin oveen saisi korjauspalan? Väri näkyy alla kuvista ja huonokin käy, kun väri vaan sama
Tästä alkoi
Jos siitä joskus tämmönen tulisi..
.
Joulun seutuun sattui nettiautossa, vai oliko nyt varaosa puolella FJ55 projekti silmään. Eipä ollut tämmöinen projekti koskaan mielessä käynyt, ei siis minkään mallinen maasturi projekti. Vähän netissä surffailua mallista ja mitä enemmän FJ55:sta luin sitä enempi asiasta innostuin. Sitten tyli toinenkin FJ myyntiin ja tämä vaikutti hyvälle täydelliselle ja alkuperäiskuntoiselle autolle. Ei kun traileri perään ja auto tammikuussa kotiin. Jäisellä pikkutiellä sitten etuveto Transporterista loppu vetokyky(pito) ja persmäethän siinä kärryn kanssa otettiin. Onneksi pienillä vaurioilla, eikä Cruiseriin tullut mitään vahinkoja. Transsusta vähän takakulmaa kurttuun ja kärrystä valoja uusiksi.. Onneksi vakuutukset oli kunnossa.
Yllättäen tämäkin FJ on osansa ruosteesta saanut ja nyt tässä kevään joutohetkinä on pohjaa ja pyöränkoteloita tullut paikkailtua. Auto on Tammelan palokunnan vanha kulkupeli ja lienee vain 103tkm ajettu. Alkuperäiset verhoilut varsin hyvässä kunnossa ja jotakuinkin kaikki alkuperäiset nippeliosatkin, kuten Land Cruiser logot tallessa. Eihän kellään sattuisi olemaan vaalean harmaata ovipahvia tämän ikäluokan Toyotasta, niin kuskin oveen saisi korjauspalan? Väri näkyy alla kuvista ja huonokin käy, kun väri vaan sama
Tästä alkoi
Jos siitä joskus tämmönen tulisi..
.
Re: FJ55 1980
Isoo peukkua
projektiin!

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: FJ55 1980
siistin näköistä työn jälkeä.
Re: FJ55 1980
Komeeta, lisää possu rojekteja. Kohta voidaan pitää Rautasika miittinki kunhan saadaan kaikki siat kuntoon
J150 -11
Perheauto
HJ61-87,
Volvo porttaalit
40x13,5 R17
BJ45 troopy -81
12-ht
FJ55 -80
Kesä käyttis
LJ70
käyttis
PäHäMa
Mmc
SLCK #511
Perheauto
HJ61-87,
Volvo porttaalit
40x13,5 R17
BJ45 troopy -81
12-ht
FJ55 -80
Kesä käyttis
LJ70
käyttis
PäHäMa
Mmc
SLCK #511
Re: FJ55 1980
Näitä on tosiaan alkanut palautua liikenteeseen. Ja onhan tämmöinen hieno klassikko, minkä eteen kannattaa nähdä vähän vaivaakin. Eikä edes niin kallis harrastaa, kun peltihän ei paljoa maksa.
Enpä tosin vielä 10 metriä pidempään tällä ajanut, joten katsotaan sitten kesemmällä millainen kokemus tämän kuskaaminen on ja mikä se tekniikan todellinen kunto on.
Ja hieman päivitystä.
Hitsailut ehkä jo hitsattu, pohjatöiden kimppuun tässä pääsemässä. Ikkunat piti vielä irrottaa, niin karmit sai korjattua. Irto-osia hiekkapuhallellut ja ruttusta kattoa vähän oikonut, sekä vanhoja vilkkujen ja lisävalojen reikiä olen peitellyt. Hieman uutta pohjamaaliakin pinnassa, joten alkaa paljon paremmalle jo näyttää.
Enpä tosin vielä 10 metriä pidempään tällä ajanut, joten katsotaan sitten kesemmällä millainen kokemus tämän kuskaaminen on ja mikä se tekniikan todellinen kunto on.
Ja hieman päivitystä.
Hitsailut ehkä jo hitsattu, pohjatöiden kimppuun tässä pääsemässä. Ikkunat piti vielä irrottaa, niin karmit sai korjattua. Irto-osia hiekkapuhallellut ja ruttusta kattoa vähän oikonut, sekä vanhoja vilkkujen ja lisävalojen reikiä olen peitellyt. Hieman uutta pohjamaaliakin pinnassa, joten alkaa paljon paremmalle jo näyttää.
Re: FJ55 1980
Kohta akaisi olla maalauksen vuoro. Työlästä tuo pohjien hinkkaaminen.


Re: FJ55 1980
Eilen viimein maalaukset sain valmiiksi. Tuossa linkin takana ameriikaksi projektista.
http://forum.ih8mud.com/threads/1980-fj ... 639/page-4
Tabletilla saa (osaa) näitä kuvia pienentää tänne sopivaksi.
http://forum.ih8mud.com/threads/1980-fj ... 639/page-4
Tabletilla saa (osaa) näitä kuvia pienentää tänne sopivaksi.
Re: FJ55 1980
Foorumisofta hoitaa pienennykset. Lataa vaan isoina.jnj kirjoitti:Eilen viimein maalaukset sain valmiiksi. Tuossa linkin takana ameriikaksi projektista.
http://forum.ih8mud.com/threads/1980-fj ... 639/page-4
Tabletilla saa (osaa) näitä kuvia pienentää tänne sopivaksi.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: FJ55 1980
Maalissa
Re: FJ55 1980
Liitetiedostoa kun yritän liittää, niin valittaa liian suurta tiedostokokoa. Mutta ensi viikolla olen taas oikean kompuutterin äärellä ja lataan sieltä niutä kuvia.