Jos otat kuvan klupin galleriasta niin käytä g2img namiskaa.killerwo kirjoitti:Ei nyt onnistu kuvien laitto. Vinkkiä miten saan kopioitua oikean kuvan osoitteen
HZJ105 kranaatin muokkaama
Valvoja: Käyttäjä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Noniin sai tämä homma taas vauhtia. Tänään töiden jälkeen alkoi armoton pulttien ja piuhojen irroittelu ja klo 21 nousi kori pois rungolta. Nyt alkaa voimansiirron rappaaminen. Oikeestaan kaikki osat saa hiekka/soodakylvyn ja uuden maalin pintaa. Katotaan milloin alkaa kasaaminen.

Blue skies and headdown
Kunnon penkkihiomakone, siihen toiseenpäähän teräsharja. Ruosteinen pulttti lukkoppihteihin ja laikankylkeeen. Hetken päästä uutta vastaava. Sit voi sumutella kuumaan pultttiin ohuelti vaikka galvaanisperitä.killerwo kirjoitti:Oisko kellään vinkkiä mistä saisi uusia toyotan pultteja. Oikeestaa kaikki pultit mitä oon irroitellut ovat olleet kannasta todella ruostuneita. Ei viittis laittaa sellaisia paikalleen.
Jos joltain löytyy uusia tai hyväkuntoisia pultteja niin vois tarjota.
o445o47I99
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Hiekapuhaltamalla rikkoo kierteet, kunnon penkkikone ja teräsharjalaikka. Kylmägalvanointisprayta, ja kiinnitettäessä kunnolla kuparipastaa kierteisiin. Pultin kannat galvaanin jälkeen kastaa vaikka ohueen vasaralakkaan.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Ite oon yhestä HJ:sta putsannut jokaisen pultin ja mutterin ruosteet sitruunahapolla ja musta harson sitten poran teräsharjalaikalla. Aivan järjetön homma oli... Pultit lähetin Piirainen Oy:lle kelta-, sini- ja mustapassivoitavaksi. Tais maksaa jotain 100€/50kg. Siinä meni samalla ikkunannostimet, lukkomekanismit ja muut nippelit autosta, pojan polkuautojen osat jne., jotta sai kilot täyteen.
Järkevämpää vois olla jos soittasit parit tuudempiin oyotiin keskittyneet purkamot läpi, jos heillä ois ämpäritavarana pultteja. Tuskin ois kilohinta kovin kummonen kuin ei tollasia kukaan yleensä osta.
Järkevämpää vois olla jos soittasit parit tuudempiin oyotiin keskittyneet purkamot läpi, jos heillä ois ämpäritavarana pultteja. Tuskin ois kilohinta kovin kummonen kuin ei tollasia kukaan yleensä osta.
#428
No nyt alko vastustaan. Purin irti turbon kun pitäis lohko maalailla. Ekaks meni kaksi pakosarjan pulttia poikki. No ne lähti hitsaamalla irti. No turbo työpöydälle ja tutkimaan mitäse on syönyt. Turbo oli jumissa, eli siivet ei liikkunut mihinkään. Kevyesti kokeilin vääntää turbiiniakselin lukitusmutterista muttei mitään.
Näyttäisi olevan turbo jumissa pakopesän puolelta. Pintaruostetta.Nyt vinkkejä millä saa ruosteen liotettua pois. Eli väkisin purku ei onnistu sillä vaarana hajoittaa/ taittaa turbiininakseli. Nyt mielessä pyörii cocacola. Eli upotan pakopesän kokikseen. Ja jos se ei tehoa niin huomenna haen sitruunahappoa. Vai tuleeko jollain jotain parempaa konstia mieleen.
Näyttäisi olevan turbo jumissa pakopesän puolelta. Pintaruostetta.Nyt vinkkejä millä saa ruosteen liotettua pois. Eli väkisin purku ei onnistu sillä vaarana hajoittaa/ taittaa turbiininakseli. Nyt mielessä pyörii cocacola. Eli upotan pakopesän kokikseen. Ja jos se ei tehoa niin huomenna haen sitruunahappoa. Vai tuleeko jollain jotain parempaa konstia mieleen.
Blue skies and headdown
Heh, on se myrkkyä tuo Cocacola. Reilu kaksi tuntia likosi pakopesä kokis liuoksessa ja pakosiipi antautui ruosteen kourista. Onneks ei tuu tuota litkua muuten käytettyäkään.
Ensviikolla lähtee etuakseli ja taka-akseli sekä tukivarret hiekkakylpyyn. Lisäksi lohko ja lootat saa soodakylvyn.
Ensviikolla lähtee etuakseli ja taka-akseli sekä tukivarret hiekkakylpyyn. Lisäksi lohko ja lootat saa soodakylvyn.
Blue skies and headdown
http://www.piiroinen.com
Tuolla meitin museorojektin pultit ja nippelit pintakäsiteltiin, jokusen kaffepaketin maksoi ku vei silleen sivuovesta
Onkos jollain oikeen omakohtasta kokemusta ettei maalit pysy soodapuhalletun päällä?
Tuollasta legendaa kanssa kuullut... mutta en oikeen usko... mitä tässä töissä soodapuhallettuja tehty niin mitään ongelmaa ollut... ja omassa käytössä vähän silleen testimielessä yhet soodapuhalletut alumiinivanteet jotka puhalluksen jälkeen lakattu.. ollu ny parivuotta ympärivuoden käytössä ja ei niistä kyllä lakat lähde ku rälläkällä....
Soodapuhalluksen jälkeen kuumavesipesu voi käyttää jotain pesuainetta... tärkeää että se soodakalvo saadaan pois ennen maalausta.
Ja noihin hiekkapuhallettuihin akseleihin epoksi alle... esim tikkurilan gpl-s. Teknokselta löytyy kanssa vastaava... ja joku polyuretaanimaali pintaan esim tikkurilan temadur... teknokselta löytyy kanssa...
Ei tämmösiä rojekteja mun mielestä kannata pilata millään spraypullo jutuilla
Ei varmaa ollu aikomuskaan...
Tuolla meitin museorojektin pultit ja nippelit pintakäsiteltiin, jokusen kaffepaketin maksoi ku vei silleen sivuovesta

Onkos jollain oikeen omakohtasta kokemusta ettei maalit pysy soodapuhalletun päällä?
Tuollasta legendaa kanssa kuullut... mutta en oikeen usko... mitä tässä töissä soodapuhallettuja tehty niin mitään ongelmaa ollut... ja omassa käytössä vähän silleen testimielessä yhet soodapuhalletut alumiinivanteet jotka puhalluksen jälkeen lakattu.. ollu ny parivuotta ympärivuoden käytössä ja ei niistä kyllä lakat lähde ku rälläkällä....
Soodapuhalluksen jälkeen kuumavesipesu voi käyttää jotain pesuainetta... tärkeää että se soodakalvo saadaan pois ennen maalausta.
Ja noihin hiekkapuhallettuihin akseleihin epoksi alle... esim tikkurilan gpl-s. Teknokselta löytyy kanssa vastaava... ja joku polyuretaanimaali pintaan esim tikkurilan temadur... teknokselta löytyy kanssa...
Ei tämmösiä rojekteja mun mielestä kannata pilata millään spraypullo jutuilla

Ei varmaa ollu aikomuskaan...

BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Juu en ole törmännyt ettei olisi maali pysynyt. Soodalla lohko ja lootat sen takia etten aijo purkaa atomeiksi konetta. Kone on kuiten ajettu vain 28tkm. Sooda ei aiheuta tuhoja koneessa vaikka sitä vahingossa päätyisikin moottoriin. On yllättävän ruostunut tuo lohko ulkoa päin. Eilen avasin jakopään kopan niin se on aivan kuin uusi.
Blue skies and headdown