Matkamittarivirhe ja nopeusmittarivirhe ei oo yleensä sama, sulla luultavasti pyörii nyt matkamittariin n. 95 km kun todellisuudessa on menty 100 km.vartiainen kirjoitti: Kävin tänään tankkaamassa, pääsin 550 kilsaa 63 litralla. Tekee n. 11,5litraa sadalle. Mittarivirhe on 0 noilla 33":lla, pääosin kaupunkiajoa. Olen tyytyväinen.
HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa
Valvoja: Käyttäjä
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
En mitään mistään tiedä mutta olen antanut joskus itselleni kertoa että aina ne lievästi naputtaa tiukassa käännöksessä, sitten kun paukkuu niin pitäisi remontteerata.vartiainen kirjoitti:... Kummallista että murros napsuttaa kun edellinen omistaja sanoi ettei kummemmin ole nelivedolla ajellut ja lukkojakaan ei ollut kuulemma koskaan käyttänyt. Onkohan ajeltu sitten talvet napikset kiinni?
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Paljonko nyt sitten tulee mittariin kun noilla pikkupyörillä mittarinopeudella 100, oikea nopeus on 86?-MaTTi- kirjoitti:Matkamittarivirhe ja nopeusmittarivirhe ei oo yleensä sama, sulla luultavasti pyörii nyt matkamittariin n. 95 km kun todellisuudessa on menty 100 km.vartiainen kirjoitti: Kävin tänään tankkaamassa, pääsin 550 kilsaa 63 litralla. Tekee n. 11,5litraa sadalle. Mittarivirhe on 0 noilla 33":lla, pääosin kaupunkiajoa. Olen tyytyväinen.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Ei se mitään. Mulle tulee aina päänsärky kun alan miettiä näitä(kin) asioita tarpeeksi. Mutta, olen kuitenkin Matin kommentista huolimatta tyytyväinen siihen, että auto menee kokoonsa ja moottorikokoonsa nähden ihan sopivalla kulutuksella. Ja näyttäisi että menee alle 2.4td LJ:nkin kulutuksen, tai ainakin samaan.
Aikaisemmin mulla oli tuossa ostoilmoitus niistä ikkunoiden etunurkkien kumikolmioista, no nyt niitä on löytynyt Amerikasta. Löytyi FJ-sarjaa purkavia persoonia muutama, sieltä sais kromipuskurii, kattokonsolii, keskikonsolii, automaattiloodaa ja kaikkee hianoo...Jenkit olis hirveen kiinnostuneita noista PTO-vinsseistä, ne on aika harvinaisia sielläpäin.
Takaluukun tiivistekin tuli vihdoinkin, se joutui kyllä tulliin ja aikaa meni sitten extra neljä päivää. Oli hyväkuntoinen niinkuin myyjä lupasi.
Aikaisemmin mulla oli tuossa ostoilmoitus niistä ikkunoiden etunurkkien kumikolmioista, no nyt niitä on löytynyt Amerikasta. Löytyi FJ-sarjaa purkavia persoonia muutama, sieltä sais kromipuskurii, kattokonsolii, keskikonsolii, automaattiloodaa ja kaikkee hianoo...Jenkit olis hirveen kiinnostuneita noista PTO-vinsseistä, ne on aika harvinaisia sielläpäin.
Takaluukun tiivistekin tuli vihdoinkin, se joutui kyllä tulliin ja aikaa meni sitten extra neljä päivää. Oli hyväkuntoinen niinkuin myyjä lupasi.
Noilla pikkurenkailla tuo matkamittari näyttää nyt aikalailla oikein. Ihan niinkun tuossa edempänä jo kirjottettiinkin niin tuo matkamittari ja nopeusmittari ei oo oikein synkroonissa keskenäänvartiainen kirjoitti: Paljonko nyt sitten tulee mittariin kun noilla pikkupyörillä mittarinopeudella 100, oikea nopeus on 86?

hj 60
hj 61
hj 61
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Niitä konsoleita voi olla paria erilaista, mun 61:ssa on tällanen kuin netin kuvassa http://forum.ih8mud.com/attachments/05- ... pg.374372/ Siinä on sisä- ja ulkolämpömittarit, korkeusmittari ja ne valot, muttei kattoluukun nappeja kun autokin on luukuton.vartiainen kirjoitti:Niitä on ainakin fj62:ssa eli jenkeissä. Ihan siistejä (suomen skaalassa) fj:tä puretaan jatkuvasti. Pisteosia on esum. Ih8mudin kautta paljon tarjolla. Ebayssa säännöllisesti myynnissä myös. Siinä konsolissa tais olla karttavalot ja mahdollisen kattoluukun kytkimet.
Tuolla on yks myynnissä, mut 12V, eli pitäis alentajalta kytkeä: http://www.ebay.com/itm/LandCruiser-HJ6 ... 1232163619
#428
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Tänään oli vappaapäivä ja kaunis ilma jotenka päätin taas vähän näpelöidä laadukasta kulkupeliäni.
Ensin vaihdoin vinssiin uudet öljyt, tässä ei sinänsä mitään ihmettä ole, siellä oli aika vähän öljyä sisällä ja aika tummaa, no uutta mobilia vaan tilalle.
Sitten lykkäsin kääntöpäihin vähän molyä. Tulpat oli joku vääntänyt himotiukkaan ja ne sai vääntää jatkovarrella auki. Mulla on tuommonen apuväline noihin tulppiin (vinssissä sama):

Kääntöpäiden tulppia avatessa tuo hajosi ja jouduin laittamaan isomman pultin vääntimeksi ja hitsata aika paksulti tukea että kesti. No lopulta ne aukesi. Kuskinpuolen (joka ääntää vähän) propussa näytti olevan vähän vaaleampaa rasvaa? Mitähän sinne on laitettu....
Sitten otin takarummun irti ja aloin vaihtaa sitä kässärivaijerin heiluria. Se on ehkä hieman ahtaassa paikassa eikä suostunut tulemaan ulos kiinnitystappinsa ja navan laipan välistä.

Aikani tuota pyörittelin ja hioin laippaakin puhtaaksi mutta ei se tullut. Kunnes sitten otin raudan ja painoin tuota tappia sisäänpäin, no sehän irtosi kartiostaan ja meni sen verran sisäänpäin että heilurin sai ulos.
Vanha osa oli mennyt jossain vaiheessa huonoon asentoon ja hinkannut napaa vasten.

No ei muuta kun uutta palikkaa paikalle ja kamat nippuun. Heilurin tapin saa kammettua ruuvarilla takaapäin takaisin oikealle paikalleen että lukkorenkas ja prikka menee paikalleen uraan.

Lopuksi vielä kässärivivuston raksuttelua niin kengät asettuivat rummulle.
Olen saanut SLCK:n jäseneltä neuvon tarkastella takajarruja vuosittain ja se on kyllä ihan suositeltava neuvo. Itselläni ei ollut kauheasti pölyä tai likaa rummuissa mutta sitten näitä muita korjattavia paljastui heti kun vähän paikkoja putsaili. Linkut ja muut tähän nyt tuli uutta ja vanhoista oli linkkujen läpivientikumit ja linkkuja kiinnipitävät tapit aika karseessa kunnossa.

Ensin vaihdoin vinssiin uudet öljyt, tässä ei sinänsä mitään ihmettä ole, siellä oli aika vähän öljyä sisällä ja aika tummaa, no uutta mobilia vaan tilalle.
Sitten lykkäsin kääntöpäihin vähän molyä. Tulpat oli joku vääntänyt himotiukkaan ja ne sai vääntää jatkovarrella auki. Mulla on tuommonen apuväline noihin tulppiin (vinssissä sama):

Kääntöpäiden tulppia avatessa tuo hajosi ja jouduin laittamaan isomman pultin vääntimeksi ja hitsata aika paksulti tukea että kesti. No lopulta ne aukesi. Kuskinpuolen (joka ääntää vähän) propussa näytti olevan vähän vaaleampaa rasvaa? Mitähän sinne on laitettu....
Sitten otin takarummun irti ja aloin vaihtaa sitä kässärivaijerin heiluria. Se on ehkä hieman ahtaassa paikassa eikä suostunut tulemaan ulos kiinnitystappinsa ja navan laipan välistä.

Aikani tuota pyörittelin ja hioin laippaakin puhtaaksi mutta ei se tullut. Kunnes sitten otin raudan ja painoin tuota tappia sisäänpäin, no sehän irtosi kartiostaan ja meni sen verran sisäänpäin että heilurin sai ulos.
Vanha osa oli mennyt jossain vaiheessa huonoon asentoon ja hinkannut napaa vasten.

No ei muuta kun uutta palikkaa paikalle ja kamat nippuun. Heilurin tapin saa kammettua ruuvarilla takaapäin takaisin oikealle paikalleen että lukkorenkas ja prikka menee paikalleen uraan.

Lopuksi vielä kässärivivuston raksuttelua niin kengät asettuivat rummulle.
Olen saanut SLCK:n jäseneltä neuvon tarkastella takajarruja vuosittain ja se on kyllä ihan suositeltava neuvo. Itselläni ei ollut kauheasti pölyä tai likaa rummuissa mutta sitten näitä muita korjattavia paljastui heti kun vähän paikkoja putsaili. Linkut ja muut tähän nyt tuli uutta ja vanhoista oli linkkujen läpivientikumit ja linkkuja kiinnipitävät tapit aika karseessa kunnossa.

- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Linkkuja saa mielestäni vielä marmorilta. Itse ostin ne SLCK:n jäseneltä isomman osanipun mukana joten en osaa sanoa tarkkaa hintaa. Veikkaan että 50-70 euroa kpl. Tuo heiluri oli ovh:ltaan n. 26euroa kappale ja se tuli Rintajoupilta.
Jenkeistä tuli sähköpostia ja kaveri jolla oli ne ikkunan kulmapalat ilmoitti että oli vähän hätiköinyt kun musta ei ollut heti kuulunut ja viskannut ne ehjät kulmapalat loppuauton mukana paaliin. Vee ii tee tee uu..
Tänään vaihdoin huuhtelemalla ohjaustehostimen öljyt. Litran verran lutrasin öljyä säiliöön niin paluusta alkoi tulla kohtuullisen punaista ainetta. Eka ruiskullinen minkä imin säiliöstä oli ruskean mustaa...
Jenkeistä tuli sähköpostia ja kaveri jolla oli ne ikkunan kulmapalat ilmoitti että oli vähän hätiköinyt kun musta ei ollut heti kuulunut ja viskannut ne ehjät kulmapalat loppuauton mukana paaliin. Vee ii tee tee uu..

Tänään vaihdoin huuhtelemalla ohjaustehostimen öljyt. Litran verran lutrasin öljyä säiliöön niin paluusta alkoi tulla kohtuullisen punaista ainetta. Eka ruiskullinen minkä imin säiliöstä oli ruskean mustaa...
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Vaihdoin hojoon uudet umpiot kun vanhat ei näyttäneet enää juuri mihinkään. Päädyin Hellan valmistamiin, saa nähdä mimmoset ovat. Niissä on vielä semmonen peltikuppi siellä umpion sisällä.
Etujousien vaikerrus hieman mietityttää. Kuopissa kuuluu oikeelta edestä aina semmonen lyhyt ääni. Puslat on uudet ja jouset ehjät. Mikäköhän...?
Etujousien vaikerrus hieman mietityttää. Kuopissa kuuluu oikeelta edestä aina semmonen lyhyt ääni. Puslat on uudet ja jouset ehjät. Mikäköhän...?
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
En osaa sanoa. 22mm pitkä hylsy on hukassa ja lenkillä sain sen verran koitettua että yks mutteri liikkuui vähän, juuri pelkääjän puolella. Mitenköhän sitä rasvas sinne lehtien välin kun ne on varsinkin etupuolelta tiiviisti nipussa?
Olen tässä miettinyt vähän siirtymistä kuitenkin, vaikka nuo 33" ovat "komeet", niin 31":iin GY Duratrackeihin. Itseasiassa hintoja jo kyselty ja kaikenlaista kauppaa hieroskeltu.
Olen tässä miettinyt vähän siirtymistä kuitenkin, vaikka nuo 33" ovat "komeet", niin 31":iin GY Duratrackeihin. Itseasiassa hintoja jo kyselty ja kaikenlaista kauppaa hieroskeltu.