Siellä lepää. Kiitos Ylikessulle.Tuppu kirjoitti:Hyvää settiä 40-sarjan UKK postaukseksi. Tällästä salapoliisi työtä lisää...Ylikessu kirjoitti:Tein tutkimusta etupyörän laakereista:
Sisempi 90368-41002 -> SKF K-26882+K26820 -> Timken numero ilman k-kirjainta.
Ulompi 90368-38003 -> SKF K-2788+K-2720 -> Timken numero ilman k-kirjainta
Stefa 90312-55010 55x82x10
Laakereita ei saa Toyotalta enää, stefaa löytyy.
Paikallisesta laakerikaupasta sain ulomman laakerin, sisempi menee tilaustavaraksi. Kentsolla tais olla niitä sisempiäkin varastossa.
Nämä laakerit ja stefat siis pre 8/75 valmistettuihin BJ40:iin.
BJ käpistelyä
Valvoja: Käyttäjä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Vaihdoin jakiksen takapään stefan ja länttäsin käsijarruvehkeet paikalleen, hyvin toimii
Samalla zoomailin nopeusmittarin jakiksen päässä olevaa hammasratasta, ei näyttänyt hyvältä:
Pitää jostain hommata uus/vanha/ehjä kokkare tuohon. En ole joutunut noita vielä korjaamaan ja kysynkin että saako tuon muovisen rullan vaihdettua erikseen vai pitääkö koko puikula hankkia?
Offtopic: perhana MyOpera palvelu lopetetaan ja pitää keksiä joku muu paikka säilöä kuvia netissä. Omalle nettiserverille voisi laittaa mutta koklasin nyt kuitenkin tuota dropboxia ja tähän viestiin linkkasin kuvan sieltä. Kai sekin kohta lopetetaan.
Samalla zoomailin nopeusmittarin jakiksen päässä olevaa hammasratasta, ei näyttänyt hyvältä:
Pitää jostain hommata uus/vanha/ehjä kokkare tuohon. En ole joutunut noita vielä korjaamaan ja kysynkin että saako tuon muovisen rullan vaihdettua erikseen vai pitääkö koko puikula hankkia?
Offtopic: perhana MyOpera palvelu lopetetaan ja pitää keksiä joku muu paikka säilöä kuvia netissä. Omalle nettiserverille voisi laittaa mutta koklasin nyt kuitenkin tuota dropboxia ja tähän viestiin linkkasin kuvan sieltä. Kai sekin kohta lopetetaan.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Juu, kävin ostamassa penkkejä Murkulalta ja löytyi kätköistä tuollainen ehjä hammaspyörä. Nyt ei tule vahingossa ajettua ylinopeutta moottoritiellä.
Siellä oli muutes suulissa punainen vanha FJ, tekisi mieli ostaa pois, mutta loppuu tilat itseltä kesken. Pikku hommaahan siinäkin olisi mutta paljon huonommistakin tehty vielä autoja.
Siellä oli muutes suulissa punainen vanha FJ, tekisi mieli ostaa pois, mutta loppuu tilat itseltä kesken. Pikku hommaahan siinäkin olisi mutta paljon huonommistakin tehty vielä autoja.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Taas tuli vähän puuhasteltua.
Tupsahti matkahuollosta uusi/vanha napa sen rikkinäisen tilalle, laakerikin oli varsin hyvässä kunnossa, ei tarvinnut vaihtaa.
Napalukkoa ei saanut mistää niin oli pakko ostaa upouudet:
Helppo oli asentaa, paikoilleen vaan, lukkorengas uraan ja ruuvit kiinni.
Mutta eihän se toiminut tietenkään kun pyörittelin pyörää, toinen pyörä ei pyörinyt eikä kardaani. Otin muutaman kerran auki ja taisin ääneen sanoakin että tämmöstä jenkkipaskaa myydään tänne perämettiin prkl.
No hups, oliki napis toiselta puolelta auki:D
Komian näkönen vaikka ei tämän auton tyyliin oikein sovikaan:
Toiselle puolelle jätin vielä tuon vanhan:
Kaipa sekin pitää vaihtaa jossain vaiheessa jos ei samanlaista löydy.
Taitaa tosiaan olla surkea tekele kun vaan puoli vuotta noita valmistivat ja kaikki mitä olen nähnyt on tuollee rumasti hitsattu tuosta keskeltä.
Napojen mukana tuli pari murrosta varalle:
Siellä mukin sisällä oli palanen sitä lukkorengasta, toivottavasti ei ole loput siellä kuulien välissä. Pitää joskus purkaa ja katsoa.
Tuskinpa koskaan tarvii kun tällä ei ehkä mettässä tule rymyttyä, mutta on mukava kuitenkin olla hyllyssä.
Säätelin jarrut siinä samalla edestä ja tuntuupa se vaikealta räpeltää siitä pirun pienestä reiästä niitä säätöjä, luulisin että jollain lailla onnistuin. Tavallisella ruuvarilla tuntu vähän epämääräiseltä sen säätöjen runksuttelu.
Otin PTO:n työn alle kun vanhalle oli käynyt jotain:
Asiallisesti kyllä hitsattu, ei kaunis mutta toimiva. Uusi/vanha PTO tuli jo muutama viikko sitten mutta ei ole ehtinyt asentaa. Tiiviste maksoi tojotalla neljä euroa niin en jaksanut alkaa itse naputtelemaan.
Nappasin tiivisteestä vielä kopion jos äkkiä tarvitsee.
Jotain hämärää tuolla jakiksessa on tapahtunut kun on vähän mätää hampaissa kahdessa kohdassa.
Liekö jotain kamaa lentänyt samalla kun PTO saanut tuon vaurion. Mahtaa tuollainen ratas ääntää ajossa, selviää aikanaan.
Samalla uusi/vanha nopeusmittarin ratas jonka Murkulalta ostin pääsi paikalleen niin pysyy nopeudet hallinnassa eikä vahingossa tule ajettua ylinopeutta.
Öljyt tuli vaihdettua vaihteistoon samalla kun kannu oli esillä, vanhat öljyt näytti hyvältä, ei vettä eikä mitään epämääräistä tullut ulos.
Huomenna voisi tsekkailla takajarruja ja zoomailla mistä mätähommat aloittais.
Tupsahti matkahuollosta uusi/vanha napa sen rikkinäisen tilalle, laakerikin oli varsin hyvässä kunnossa, ei tarvinnut vaihtaa.
Napalukkoa ei saanut mistää niin oli pakko ostaa upouudet:
Helppo oli asentaa, paikoilleen vaan, lukkorengas uraan ja ruuvit kiinni.
Mutta eihän se toiminut tietenkään kun pyörittelin pyörää, toinen pyörä ei pyörinyt eikä kardaani. Otin muutaman kerran auki ja taisin ääneen sanoakin että tämmöstä jenkkipaskaa myydään tänne perämettiin prkl.
No hups, oliki napis toiselta puolelta auki:D
Komian näkönen vaikka ei tämän auton tyyliin oikein sovikaan:
Toiselle puolelle jätin vielä tuon vanhan:
Kaipa sekin pitää vaihtaa jossain vaiheessa jos ei samanlaista löydy.
Taitaa tosiaan olla surkea tekele kun vaan puoli vuotta noita valmistivat ja kaikki mitä olen nähnyt on tuollee rumasti hitsattu tuosta keskeltä.
Napojen mukana tuli pari murrosta varalle:
Siellä mukin sisällä oli palanen sitä lukkorengasta, toivottavasti ei ole loput siellä kuulien välissä. Pitää joskus purkaa ja katsoa.
Tuskinpa koskaan tarvii kun tällä ei ehkä mettässä tule rymyttyä, mutta on mukava kuitenkin olla hyllyssä.
Säätelin jarrut siinä samalla edestä ja tuntuupa se vaikealta räpeltää siitä pirun pienestä reiästä niitä säätöjä, luulisin että jollain lailla onnistuin. Tavallisella ruuvarilla tuntu vähän epämääräiseltä sen säätöjen runksuttelu.
Otin PTO:n työn alle kun vanhalle oli käynyt jotain:
Asiallisesti kyllä hitsattu, ei kaunis mutta toimiva. Uusi/vanha PTO tuli jo muutama viikko sitten mutta ei ole ehtinyt asentaa. Tiiviste maksoi tojotalla neljä euroa niin en jaksanut alkaa itse naputtelemaan.
Nappasin tiivisteestä vielä kopion jos äkkiä tarvitsee.
Jotain hämärää tuolla jakiksessa on tapahtunut kun on vähän mätää hampaissa kahdessa kohdassa.
Liekö jotain kamaa lentänyt samalla kun PTO saanut tuon vaurion. Mahtaa tuollainen ratas ääntää ajossa, selviää aikanaan.
Samalla uusi/vanha nopeusmittarin ratas jonka Murkulalta ostin pääsi paikalleen niin pysyy nopeudet hallinnassa eikä vahingossa tule ajettua ylinopeutta.
Öljyt tuli vaihdettua vaihteistoon samalla kun kannu oli esillä, vanhat öljyt näytti hyvältä, ei vettä eikä mitään epämääräistä tullut ulos.
Huomenna voisi tsekkailla takajarruja ja zoomailla mistä mätähommat aloittais.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Kasailin malliksi osina ollutta vinssiä ja kaikki tarvittava näyttäsi olevan tallella paitsi:
Eikös tuohon haarukkaan kuulu tapit?
Saakohan noita tappeja uusia vai miten muut on tuon asian korjannut? Näppärä sorvari tuollaiset varmaan äkkiä tekeekin.
Joku pulttiviritys on aika ruma, pitää keksiä jotain asiallisen näköistä.
Kävin työkalukaupassa zoomailemassa kaikki mukavia tavaroita ja tunnustaudun sairastavani "työkalufetissiä", eli kaikki jänskät ja kätevät työkalut jostain syystä tulee ostettua vaivihkaa. Tänään käsiin takertui pari hitsausmagneettia:
Kohta pääsee koklaamaan kun alkaa BJ:n armoton rälläköinti ja hitsailu.
Eikös tuohon haarukkaan kuulu tapit?
Saakohan noita tappeja uusia vai miten muut on tuon asian korjannut? Näppärä sorvari tuollaiset varmaan äkkiä tekeekin.
Joku pulttiviritys on aika ruma, pitää keksiä jotain asiallisen näköistä.
Kävin työkalukaupassa zoomailemassa kaikki mukavia tavaroita ja tunnustaudun sairastavani "työkalufetissiä", eli kaikki jänskät ja kätevät työkalut jostain syystä tulee ostettua vaivihkaa. Tänään käsiin takertui pari hitsausmagneettia:
Kohta pääsee koklaamaan kun alkaa BJ:n armoton rälläköinti ja hitsailu.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Jaha, noita vinssin pinnejä eipä saa enää tojotalta, pitää haastatella sorvaria jospa vaikka teettäisi. Sorvia myös tekisi mieleni mutta sijoituspaikka puuttuu.vartiainen kirjoitti:Varaosanumero 90241-08009...Mistä sä ostit noi hitsausmagneetit?
Magneetit ostin Toolsista. Tuollaaset ois kanssa käteviä:
http://www.harborfreight.com/8-piece-bu ... 44751.html
Joku palstalainen niitä oli kai tehnytkin joskus, muistan lukeneeni jonkun muutaman vuoden vanhan topicin aiheesta mutta en tähän hätään sitä löytänyt.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Muun normaalipuuhastelun ohella katsastin BJ:n mätähommia.
Kuskinpuolella taitaa olla yleinen kohde hitsaukselle:
Apumiehen puolella sama kohta kärsinyt.
Takaosastosta perimmäinen palkki aika mätä niinkuin yleensä tuppaa olemaan ja se edellinen tuki oli myös vähän "haihtunut" osittain.
Siinä kun makoilin auton alla niin jostain syystä oikeen nauratti kun on helppoja korjattavia nämä, suoraa peltiä ja kulmat teräviä eikä kovinkaan montaa paikkaa missä pellikerroksia päällekkäin ja on niin pieni auto että nopsasti tekee vaikka koko pohjan uudestaan.
Näyttäisi että runko ei tarvitse mitään muuta kun puhalluksen ja maalauksen.
Räpläsin takavaloja ja piti laittaa uudet lasit, ei onnistu, pohjat niin pahassa kunnossa ettei kehtaa laittaa paikalleen.
Tojolla oli vielä laseja varastossa mutta koko lamppuja ei enää saa, oliskohan ollut pohjia irtotavarana, en huomannut kysyä.
Pitää laittaa ostoon palstalle pohja jos jollain ois jääny yli projekteista.
Kuskinpuolella taitaa olla yleinen kohde hitsaukselle:
Apumiehen puolella sama kohta kärsinyt.
Takaosastosta perimmäinen palkki aika mätä niinkuin yleensä tuppaa olemaan ja se edellinen tuki oli myös vähän "haihtunut" osittain.
Siinä kun makoilin auton alla niin jostain syystä oikeen nauratti kun on helppoja korjattavia nämä, suoraa peltiä ja kulmat teräviä eikä kovinkaan montaa paikkaa missä pellikerroksia päällekkäin ja on niin pieni auto että nopsasti tekee vaikka koko pohjan uudestaan.
Näyttäisi että runko ei tarvitse mitään muuta kun puhalluksen ja maalauksen.
Räpläsin takavaloja ja piti laittaa uudet lasit, ei onnistu, pohjat niin pahassa kunnossa ettei kehtaa laittaa paikalleen.
Tojolla oli vielä laseja varastossa mutta koko lamppuja ei enää saa, oliskohan ollut pohjia irtotavarana, en huomannut kysyä.
Pitää laittaa ostoon palstalle pohja jos jollain ois jääny yli projekteista.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Tein inventaarin vinsseistä ja katselin miten muissa on tuo asia.TOHJ61 kirjoitti:Eihän tuo pinna tarvii mitään sorvaria, vaan pätkä 10mm akselia ja hitsillä kiinni reikään?
Tää on aika rumasti tehty:
Ja tällaanen sen kai pitäsi olla:
Putkisokka!
Taidan tehdä tuon putkisokkavirityksen niin saa vielä palautetuksi alkuperäiseen kuosiin jos joskus tulee katumapäälle.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Toraforsilta saa tuollaisia, Clecoja ja paljon muitakin kohtuuhintaisia peltisepän apuvälineitä: http://www.torafors.com/Ylikessu kirjoitti:Tuollaaset ois kanssa käteviä:
http://www.harborfreight.com/8-piece-bu ... 44751.html
Joku palstalainen niitä oli kai tehnytkin joskus, muistan lukeneeni jonkun muutaman vuoden vanhan topicin aiheesta mutta en tähän hätään sitä löytänyt.
#428
Juu, pitää kysyä, tusinalla saa jo paljon pahaa aikaan.Hessu kirjoitti:...Toraforsilta saa tuollaisia, Clecoja...
Zoomailin että mtäs auton alle tupsahtanut pieni lätäkkö. Perhana, vaihteistoöljyä sieltä tiputtelee hiljakseen.
Koklasin että onko ruuvit kiinni.
Tuo ruuvi pyöri kevyesti joka suuntaan, kierre korkannut siitä.
Eli pitää uudelleen purkaa nuo kässärihässäkät pois ja irrottaa tuo häntäpala.
Helicoilia pääsee vääntämään tuonne, riittääköhän reiän ympärillä vahvuus porailuun, harmi jos jakolaatikko pitää tuon takia vaihtaa. Mikähän siinä etten tuota bongannut kun oli nuo jo purettuna, en huomannut ees koklata kun epäilin että koko vuoto olisi tullut vain stefasta jonka vaihdoin kässärinkorjauksen yhteydessä.
Irtoaako tuo pala ihan suosiolla tuosta ruuvit vaan avaamalla?
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -