Tiivisteen sisällä kiertää maalattu U-profiilinen teräsvahvike. Omassakin -89:ssä ne oli puoliksi hävinneet, joten ostin korvaavat 90-mallista. Ihmettelin noita uudempia, kun tuntuivat niin ehjiltä, tarkemmin kun tutkiskelin huomasin, että nuo uudemmat on tehty rosterista! Eli kannattanee etsiä 90-mallisia tai uudempia.RistoH kirjoitti:Minkäslainen rakenne on RJ/LJ:n takasivulaseissa?
Ovat nimittäin melko pehmeät kun siitä tiivisteen päältä painaa. Siis onko siellä tiivisteen sisällä joku vahvikepelti vai onko tiiviste kiinni pelkästään ikkuna-aukon pellissä?
Heräteostos: RJ70
Valvoja: Käyttäjä
BJ75 1987
# 274
# 274
Siis nimenomaan u-profiililla tarkoitin sitä "peltiä", joka on yleensä ruostunut pahasti, paitsi ne uudemmat rosteriset.RistoH kirjoitti:Eli toiveita olisi, että peltiin ei vielä ole kovin pahoja korroosio vaurioita tullut. Ehkä.
Hommasitko Jul käytettynä vai uutena ne tiivisteet?
Käytettynä hommasin omani.
BJ75 1987
# 274
# 274
Ihtelläni tuli nyt ropleemaa kun kansipahvin vaihto rojekti alkoi.Jul kirjoitti:Jakopäätä en purkanut, nokka-akselin rattaan lukitsin nippusiteellä ketjuun kiinni.
Mitenkä tuo nokka-akselin rattaan seutu pitää pureskella, jotta suuremmilta vahingoilta vältyttäisiin? Vai pitääkö ketju katkaista ennen kuin kannen saa nostettua pois? Tuli yllättäen taas hieman kiirus kun yöksi pitäisi töihinkin lähteä joten ei kerennyt vielä täysin asiaan perehtyä.
Jotta tiukkoja vinkkejä kuinka tuon saa tehtyä otetaan vastaan.
Ja pakosarja myös pahasti halki. Paljonko Jul kustansi tarvikepakosarja jenkkilästä?
Ensin pyörittele ykköspyttyyn puristus ja katso kampiakselin hihnapyörän merkki kohdilleen (0 astetta). Sitten vetäset nipusiteen sen rattaan reiän kautta silleen, että ketju jumittuu rattaaseen kiinni. Seuraavaksi nokka-akselin ratasta kiinnittävä pultti irti ja virranjakajan käyttöratas ja nokkaratas irti. Rattaan ketjuineen voi laskea lohkon varaan ja sitten vaan kansi normaalisti irti, vaatii muuten myös nokka-akselin irrotuksen. Kansi kannattaa ehdottomasti oikaisuttaa, täällä Lieksassa maksoi 40 euroa tuo homma.
Tuossa Toyotan ohjeet kannen irrotukseen, tosin ruiskuversion, mutta kansi ihan sama: http://personal.utulsa.edu/~nathan-buch ... linder.pdf siitä löytyy mm. momentit.
Se pakosarja tiivisteineen maksoi pyöreästi 150 euroa kotiovelle toimitettuna veroineen, tulleineen jne.
Tuossa Toyotan ohjeet kannen irrotukseen, tosin ruiskuversion, mutta kansi ihan sama: http://personal.utulsa.edu/~nathan-buch ... linder.pdf siitä löytyy mm. momentit.
Se pakosarja tiivisteineen maksoi pyöreästi 150 euroa kotiovelle toimitettuna veroineen, tulleineen jne.
BJ75 1987
# 274
# 274



Siinä se nyt on todistetusti RJ:n kansi irti. Yksi kannenpultti oli niin tiukassa, että itku meinasi päästä mutta niin se vaan luovutti ehjänä ennen irroittajaa. Kierre oli hieman rispaantunut eli ne menee vaihtoon.
Kakkospytyn männänlaki ja venttiilit oli kumminki sen verta kirkkaat, että sinne on neste jostakin päässy vuotamaan. Eli kansi koneistamolle ja saavat oikaista ja tarkistaa onko halennut.
Näin äkkiseltään katottuna ei kumminkaan aivan selvää syytä löytynyt, miksi kone syö jäähytinnestettä. Kansipahvi vaikuttu silmämääräisesti ehjältä eikä kannestakaan mitään silmään pistävää löytyny.
Pakosarjaa on jo kerran hitsattu mutta eipä tuossa halkeamassa nokea näy niin kaitpa se pitää?
Se tässä vielä mietityttää, että millainen kiristin tuossa jakopäänketjussa oikein on? Toimiiko se pelkällä öljynpaineella vai mitenkä oikein?
Nyt rupesi minun RJ tihkumaan moottoriöljyä koneen etuosasta pihalle kansiremontin jälkeen.
Suurimmat luulot kohdistuu kampiakselin etupään stefaan, koska hihnapyörille valunut öljy roiskanut pahasti koko konehuoneen likaiseksi. Vai onko koneen etupäässä joku muu herkkä vuotopaikka joka pitäisi tarkistaa/remontoija?
Suurimmat luulot kohdistuu kampiakselin etupään stefaan, koska hihnapyörille valunut öljy roiskanut pahasti koko konehuoneen likaiseksi. Vai onko koneen etupäässä joku muu herkkä vuotopaikka joka pitäisi tarkistaa/remontoija?
Oletko tarkistanut, että se ei tule ohjaustehostajan pumpun akselista? Nyt,kun on koneremontti tehty ja hihnat on kiristetty "oikeaan momenttiin" alkaakin tehostajan pumppu vuotaa. Stefa siihen akselille maksaa vähän toistakymppiä Toyo kaupassa.Ne kylläkin yrittää aina myydä korjaussarjaa eikä pelkkää stefaa. Sotkee konehuonetta aika lailla. Voihan se kyllä kampiakselinkin päästä vuotaa.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36