Modet voi poistaa, jos kokee tämän turhaksi, mutta jollekin tästä voi olla hyötyä, kun asiaa ei ole mun mielestä kerrottu korjauskirjassa selvästi.
Käsijarrun osien paikat ja säätö:
- vihreä (paksummasta langasta tehty) jousi takimmaiselle kengälle
- musta (ohuemmasta langasta tehty) jousi auton etummaiselle kengälle
- Vasempaan takajarruun tulee vääränkätisellä kierteellä oleva säätöosa ja oikeaan jarruun normikierteellä oleva.
- Säätöosien kierteet taaksepäin sojottamaan
- Pitkä jousi alareunaan tulee kenkien taakse ei eteen
Vaijeri löysälle käsijarruvivun luota. Jarrujen sisällä olevat säädöt raksutellaan niin ettei kengät ota ihan rumpuun kiinni ja sitten jarrukilpien läpi menevistä vivuista ruuvataan ruuvit sen verran kireelle, että pikkasen kun vipua vetää, niin kärmä ottais heti kiinni. Sen jälkeen sitten vaijerista kiristetään löysät pois käsijarruvivun päästä. Toyotan ohjekirjassa nuo kilpien läpi menevien vipujen säädöt tehdää toisin, mutta silleen ei kyllä kärmästä saa järin napakkaa.
Korjatkaa jos olette jostain eri mieltä.
Käsijarruosien paikat ja säätö
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n jarruihin tottuneen pitää huomioida, että levyjarrullisen käsijarrussa ei ole automaattisäätöä, vaikka kässäri onkin rumpujarru. Se on säädettävä kilven aukosta niinkuin Hessu tuossa kertoo, ja siitä saa tuolla tavalla tosi tehokkaan vaikka voisi luulla ettei siitä kovin hyvää saa kuitenkaan. Kengät ei ole välttämättä loppu vaikka jarrussa ei olisi mitään henkeä, kannatta kokeilla säätö ensin.
TP