Sivu 1/2
Mekaaninen vinssi, laakerit
Lähetetty: To Maalis 24, 2011 8:33 pm
Kirjoittaja El Borracho
Onko hajua mistä voisi löytyä edullisesti laakerit toyon mekaaniseen vinssiin? toyotalla maksavat 70 e kpl.
Lähetetty: To Maalis 24, 2011 8:57 pm
Kirjoittaja Hessu
Ihan perus teollisuustarvikkeita myyvien liikkeiden kautta saa vaikka mitä laakereita ja hinnat on yleensä murto-osan merkkiliikkeen hinnoista. En tiedä millasia firmoja Jyväskylässä on, mutta
http://www.laakeri-center.fi/ mainostaa, että heillä on jälleenmyyjiä eri kaupungeissa, joten ehkä suostuvat kertomaan sua lähimmän myymälän.
Lähetetty: To Maalis 24, 2011 9:25 pm
Kirjoittaja El Borracho
Kiitos tiedosta. Onkohan tietoa onko noissa mitään yleisiä merkintöjä millä voisi liikkeestä löytyä, vai vienkö laakerit ko. liikkeen tiskille mittailtaviksi?
Lähetetty: To Maalis 24, 2011 9:43 pm
Kirjoittaja Hessu
Kyllä laakereissa on lähes aina jotkut merkinnät ja ilman merkintöjäkin löytyy sopivat, kun ottaa alkuperäsistä mitat. Helpoin tapa saada oikeat, on viedä vanhat laakerit näytille, tulee sitten oikeella välykselläkin.
Lähetetty: To Maalis 24, 2011 11:01 pm
Kirjoittaja Nikkari
Onhan noita paikkoja joista tiedustella, kaikki vaan eivät harrasta vähittäismyyntiä.
Mutta kysäiseppä ensialkuun vaikka näistä:
http://www.toivolateam.fi/yritysesittely.php
http://www.etra.fi/fi/yhteystiedot/myyn ... jyvaskyla/
Lähetetty: La Maalis 26, 2011 7:57 pm
Kirjoittaja El Borracho
Lisää kysymyksiä;
-Minkä pituinen pitäisi olla HJ60-82 vinssin kardaani ja pitäisikö siinä olla jokin tukilaakeri? Onko kellään kuvia, kun en ole sellaista nähnyt?
-Jos rakennan itse vinssipuskurin lisävalotelineellä, minkälaisesta tavarasta sen pitäisi olla että kestää? Onko teräslaadun tai ainevahvuuden osalta jotakin ohjetta? (Ilmeisesti pitää olla e-hyväksytty eli tämä ei enää käy)
-Olisiko silti helpompaa hankkia alkuperäinen vinssipuskuri jostakin, kun en kuitenkaan rakenna autoa vaativaan maastoajoon vaan pikemminkin itselleni jokapäiväiseksi jokapaikan kulkupeliksi, eli puskurin pituus ei sinänsä haittaa?
-Käyvätkö Tamgearsin vinssin ja PTO:n tiivisteet yms. kaikkiin hj60 vinsseihin ja ulosottoihin kun heidän sivuillaan sitä ei mainita? Omassani siis laipat PTO: sekä eteen että taakse ja vinssi vain taakse.
-Tarvitseeko vinssiä muutoskatsastaa tai muuten erikseen mainita rekisteriotteessa?
Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 1:02 pm
Kirjoittaja El Borracho
Vastaan itse.
Hj60 (N1G) saa asentaa vinssin ja vinssipuskurin siitä erikseen mainitsematta, ja alkuperäistä puskuria saa muokata lisäämällä esim. "suojaraudat" yläpuolelle, joihin saa myös kiinnittää esim. lisäpitkät. ja muutenkin putkea suojaamaan teräviltä särmiltä. Näin ainakin Jyväskylän K1. Toisinsanoen karjarauta pitää olla E-hyväksytty, em. "suojarakenteiden" ei.
Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 4:15 pm
Kirjoittaja El Borracho
Etra Megacenter jyväskylä; Vinssin laakerit firman alennuksin 40,11e yhteensä, ilman alennusta 80,22e. Laakerit SKF 30206 J2/Q. Kannattaa näköjään ensimmäisenä kysellä tuolta kaikkia laakereita ja tiivisteitä...
Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 4:16 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
El Borracho kirjoitti:Etra Megacenter jyväskylä; Vinssin laakerit firman alennuksin 40,11e yhteensä, ilman alennusta 80,22e. Laakerit SKF 30206 J2/Q. Kannattaa näköjään ensimmäisenä kysellä tuolta kaikkia laakereita ja tiivisteitä...
Onko ne laakerit molemmat saman numeroisia ja oliko kyseessä läpivetävä vinssi vai nou?
Onko stefoista tietoa?
Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 5:03 pm
Kirjoittaja El Borracho
Samannumeroiset. Alkup. numero 30206J-N. Tiivisteistä ei tietoa kun valitettavsti ne ehdin jo tilata toyotalta. noi laakereiden hinnat pisti vaan vähän toppuutteleen.
Läpivetävästä en tiedä, vinssissä ei ole akselia näkyvissä kuin auton puolella eli ei läpivetävä?
Muistaakseni kun Toyotalla katteltiin kuvia ja osanumeroita se ehdotti lähes kaikkiin vinsseihin samoja tiivisteitä.
Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 6:38 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
ok.meni ukk osioon

Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 8:14 pm
Kirjoittaja hj60
Muistaakseni laakerit on samat (J6:n) läpi- ja yhdeltäpuolen vetävässä, samoin stefat, 1 tai 2, on samat. Rummun akselille on sitte luonnollisesti isompi stefa. Vielä muuan vuosi sitte nuo stefat löyty ihan tarvikeliikkeen kirjoista.
Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 9:24 pm
Kirjoittaja Nikkari
El Borracho kirjoitti:Etra Megacenter jyväskylä; Vinssin laakerit firman alennuksin 40,11e yhteensä, ilman alennusta 80,22e. Laakerit SKF 30206 J2/Q. Kannattaa näköjään ensimmäisenä kysellä tuolta kaikkia laakereita ja tiivisteitä...
Näin on - usein aiemminkin hyväksi havaittu ostopaikka.

Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 9:31 pm
Kirjoittaja El Borracho
Motonetista jotain tiivisteitä näytti olevan, Kiire ja into oli vaan niin kova että vasta toyotan laakerihinnat sai järkiin.
Toyodiyn kuvissa HJ60 -82(läpivetävä) ja -89(ei läpivetävä) lähes samat osat matoruuvia ja toista päätylaippaa lukuunottamatta.
Kiitos Etra -vinkistä; ei tullut mieleen että autonosia saa muualtakin kuin autoliikkeestä.
Lähetetty: Ti Maalis 29, 2011 8:21 am
Kirjoittaja JIIHAA
El Borracho kirjoitti:Lisää kysymyksiä;
-Minkä pituinen pitäisi olla HJ60-82 vinssin kardaani ja pitäisikö siinä olla jokin tukilaakeri? Onko kellään kuvia, kun en ole sellaista nähnyt?
-Jos rakennan itse vinssipuskurin lisävalotelineellä, minkälaisesta tavarasta sen pitäisi olla että kestää? Onko teräslaadun tai ainevahvuuden osalta jotakin ohjetta? (Ilmeisesti pitää olla e-hyväksytty eli tämä ei enää käy)
-Olisiko silti helpompaa hankkia alkuperäinen vinssipuskuri jostakin, kun en kuitenkaan rakenna autoa vaativaan maastoajoon vaan pikemminkin itselleni jokapäiväiseksi jokapaikan kulkupeliksi, eli puskurin pituus ei sinänsä haittaa?
-Käyvätkö Tamgearsin vinssin ja PTO:n tiivisteet yms. kaikkiin hj60 vinsseihin ja ulosottoihin kun heidän sivuillaan sitä ei mainita? Omassani siis laipat PTO: sekä eteen että taakse ja vinssi vain taakse.
-Tarvitseeko vinssiä muutoskatsastaa tai muuten erikseen mainita rekisteriotteessa?
http://slck.net/viewtopic.php?t=9392