Sivu 1/2

120n Jarru tai joku muu ongelma....

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 3:08 pm
Kirjoittaja Hutta79
Pysäyttäessä liikennevalohin syttyi tauluun abs, käsijarru, luistonesto ja ajonvakautuksen varoitusvalot??? Nyt jäpitetään pikahuollossa ja äijillä on testerit kiinni... Kukaan ei kuiten osaa sanoa mikä mättää. Kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 4:13 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Joku absin antureista huonolla kontaktilla, tai joku kolmesta sulakkesta palanut konehuoneesta.

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 5:18 pm
Kirjoittaja Hutta79
PETEBJ75 kirjoitti:Joku absin antureista huonolla kontaktilla, tai joku kolmesta sulakkesta palanut konehuoneesta.
Tottapa net tarkistaa nuoki asiat... Kovasti oli miehiä hämmästelemässä ja lopulta tuumasivat, että jarrutehostajan moottori menny. noin 2500e + työt. Tuo on jo semmonen summa että passaa :)

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 5:24 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Tilaa osa saksasta tai vaikka tuolta http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_T ... 702.2.html

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 5:26 pm
Kirjoittaja Hutta79
PETEBJ75 kirjoitti:Tilaa osa saksasta
Ostin auton liikkeestä ja näillä näkymin homma menee takuun piikkiin... Onko sulla jotain linkkiä mistä osaa kannattaisi katsella jos jotain riitalaista ilmenee...

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 5:41 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Mikä vuosimalli ja automaatti vai manuaali?

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 5:43 pm
Kirjoittaja Hutta79
PETEBJ75 kirjoitti:Mikä vuosimalli ja automaatti vai manuaali?
2003 ja automaatti

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 5:44 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Tos on linkki ylempänä. 1200€, mutta yritä sieltä liikkeen kautta ensin. Tai käytetty AVK:lta

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 5:48 pm
Kirjoittaja Hutta79
PETEBJ75 kirjoitti:Tos on linkki ylempänä. 1200€, mutta yritä sieltä liikkeen kautta ensin. Tai käytetty AVK:lta
...jotenkin hyppäsin yli tuon sinun linkin. Pitää toivoa, että kaikki menee hyvin. Kiitokset nopeasta avusta.

Miepä informoin miten homma etenee... Tietääpähän sitten muut varoa. Sekin tietenkin kiinnostaa, että mikä siellä varsineisesti pettää ja mistä se voi johtua.

Sen vain totesivat, että ihan uus juttu eli ei kuulemma ennen sattunut eteen.

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 5:53 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Kyllä minä olen ainakin tuosta viasta kuullut. Itse edelleenkin veikkaisin jotain yksinkertaisempaa vikaa, koska tuon saman saa aikaiseksi kun nyppää absin sulakkeen tai vaikka jarruvalon anturin piuhan irti ( siis pääsylinteristä)

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 6:00 pm
Kirjoittaja Hutta79
PETEBJ75 kirjoitti:Kyllä minä olen ainakin tuosta viasta kuullut. Itse edelleenkin veikkaisin jotain yksinkertaisempaa vikaa, koska tuon saman saa aikaiseksi kun nyppää absin sulakkeen tai vaikka jarruvalon anturin piuhan irti ( siis pääsylinteristä)
Pitääpä kysyä huomenna ovatko asiaa tutkineet ja kertoa, että "maalimalta" kuulin tällaista vinkkiä.

Itsekkin yhdistäisin tuon johonki muuhun... Tuossa miettinyt sellaista ku eilen kävin pesemässä auton. Normi painepesuri hommat ja semmosta sienellä hinkkausta. olispa siistiä jos se kuivahtais hallissa ja vika katoaisi.

Mitenköhän nuo liikkeet yleensä tekee jos ne korjaa ns väärää vikaa. Sellaisesta en ainakaan ala mitään maksamaan.

Kyllä ne siinä kovasti mittaili sitä moottoria ja muka totes, että se ei toimi. ne jotekin ohitti sen releen mutta se ei saanut mitään aikaan. Sitä en kyllä huomannu, miten ne varsinaisesti totesivat sen moottorin toimimattomaksi.

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2011 6:15 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Mikä tahansa osa jarru, luistonesto tai ajonvakausjärjestelmässä voi aiheuttaa ko vian. Esim jarrunesteen lämpötila-anturi jarrunestesäiliössä.

Jokaiselle osalle löytyy omat mittaus- ja tarkastusohjeensa ja se on aika aikavievää puuhaa..

Nyt varsinkin kun sanoit että autoa on puunattu painepesurin kanssa niin entistä enemmän epäilen kyseessä olevan jonkun kosketus/anturi häiriön.

Jos auton saa lämpöiseen pariksi päiväksi niin vika voi hyvinkin hävitä. Tosin nuo sähköliittimet on aika hyvin suojattuja, eli jos sinneon vaikka vesi päässyt sisään, niin se ei välttämättä pelkällä puhaltelulla sieltä lähde pois.

Lähetetty: Pe Maalis 04, 2011 7:13 am
Kirjoittaja Hutta79
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_T ... 702.2.html

osa-47950E :n kanssa jottan ongelmaa... Puhuivat jotain jousesta ja muuta jousta en kuvasta löytänyt. En siinä puhelimessa jaksanut kysellä enempää. Mietin vain, että mitähän on tulossa jos tuommosen osakokonaisuuden sisällä joku lähtee irti tai menee muuten vika-asentoon.

Aion kysellä pirun tarkkaan mistä on todellisuudessa kyse... Laitan sitten tänne mahdollisimman tarkan selostuksen spekulointia varten. Alkoi nimittäin mietityttämään sitten jos vika uusii... Aika olennainen juttu ajamisen kannalta kuitenkin nuo JARRUT.

Lähetetty: Pe Maalis 04, 2011 8:17 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Tuo mainitsemasi osa on nimenomaan jousi. Se ei olikein voi mennä jumiin muuten kuin olemalla täynnä paskaa tai sitten poikki.

Tuskin varsinaisen ongelman aiheuttaja, mutta useimmiten asiat korjaantuu purkamalla ja kasaamalla..

Jarruthan toimii vaikka vikatila onkin päällä. Järjestelmä on tehty juuri sillein että jos joku antureista alkaa puhumaan siansaksaa niin systeemit kytketään pois päältä, jolla taataan varsinaisten jarrujen toiminta.

Lähetetty: Pe Maalis 04, 2011 8:20 am
Kirjoittaja Hutta79
PETEBJ75 kirjoitti:Tuo mainitsemasi osa on nimenomaan jousi. Se ei olikein voi mennä jumiin muuten kuin olemalla täynnä paskaa tai sitten poikki.

Tuskin varsinaisen ongelman aiheuttaja, mutta useimmiten asiat korjaantuu purkamalla ja kasaamalla..
Juuri näin... Itsellä ei vain kiinnostus riitä ajaa autolla jota pitää purkaa ja kasata jotta toimisi. Noh, kattotaan ja kysellään onko tulevaisuus purkamista ja kasaamista vai jonkun jousen putsailua tahi vaihtelua :)