Sivu 1/2
HJ60 korotus, valaiskaa tietämätöntä.
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 1:02 pm
Kirjoittaja möttis
Nonni. Alkaisi Hojo olemaan korotusta vailla.
Autolla olisi tarkoitus ajella metsässä ja maantiellä. Vaunukin joskus perässä.
Kumpi kannattaa ennemmin.
Soa
vai
Esim. Omen korottavat jouset.
Soa akseli löytyy jo tallilta, mutta nehän on mahdollista
säästää johonkin toiseen projektiin.
Jos jouset, niin mitkä ja mistä kannattaa hommata?
Mielipiteesi on meille tärkeä.
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 1:10 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Eiköhän SOA ole hoojiihin laiton systeemi???nykyään.
Laite kevyesti korottavat jouset.
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 4:05 pm
Kirjoittaja möttis
Ja korista lisää?
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 5:01 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
möttis kirjoitti:Ja korista lisää?
Esmerkeks.
37"Wranglerit ottaa hieman etulokareihin ilman korotuksia kun akselien päällä on apukiekurat ja koria ei oo nostettu.
Tämä konstrukstio oli Pikku F:llä vihreessä hojottimessa ja voin sanoa et oli notkee alusta !!!!!
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 8:13 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Kyllä sen SOAn voi edelleen tehdä ja saada muutoskatsastettua, mutta jousien pitää olla nurinpäin luokillaan.
Miten olis
paraboliset jouset ja 2" korikorotus tai vaihtoehtoisesti
shackle reversal eteen ja taakse pidemmät riiput?
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 8:15 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Komppan Mattia Yli 100% unohetaan nee soat ja keskitytää'n olennaiseen.
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 9:57 pm
Kirjoittaja Arwi
Eikä soa ainakaan ajettavuutta paranna kun taas korin nosto ei ajettavuuteen vaikuta mitenkään ja hyvät ehjät jouset pitäs kaiken järjen mukaan ajettavuutta parantaa.
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 10:16 pm
Kirjoittaja möttis
Mitäs Arwin kaverilla oli alla pikkujouluissa kun liikkui niin nätisti?
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 10:25 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Arwi kirjoitti:Eikä soa ainakaan ajettavuutta paranna kun taas korin nosto ei ajettavuuteen vaikuta mitenkään ja hyvät ehjät jouset pitäs kaiken järjen mukaan ajettavuutta parantaa.
Koppan nosto vaikuttaa nahiustaisiin pyöriin!
Lähetetty: Ti Tammi 25, 2011 10:31 pm
Kirjoittaja möttis
Lueskelin noista parabolisista jousista. Ne vois olla aika mielenkiintoiset.
Pitääpä tutkia mistä moiset tilailis.
Edit: Vallilan takomoon laitettu kyselyä. Nehän noita näköjään väsäilee.
Lähetetty: Ke Tammi 26, 2011 8:13 am
Kirjoittaja Arwi
möttis kirjoitti:Mitäs Arwin kaverilla oli alla pikkujouluissa kun liikkui niin nätisti?
Punasessa molemmissa päissä ainoastaan "shackle reversal" ja toimiva kuljettaja.
Lähetetty: Ke Tammi 26, 2011 8:36 am
Kirjoittaja möttis
Lähetetty: Ke Tammi 26, 2011 3:39 pm
Kirjoittaja möttis
Paraboliset kinnostais. Vallilalta ei saa ja tulta Matin esittämässä paikassa ei ollut varastossa. Jossain niitä varmaan olisi...
Lähetetty: Ke Tammi 26, 2011 4:03 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Offroadpajalta on saanu ainakin ennen parapoolisia jousia cruiseriin.
Lähetetty: Ke Tammi 26, 2011 8:58 pm
Kirjoittaja Ugly_hj
Jaa minä olen ajellut muutamilla hoojiillä ja sanoisin, että soalla saa parhaat maasto-ominaisuudet ja maantiellä on paljon pehmeempi kyyti. Kaikki korotus-sarjat sen lisäksi, että ovat raakasti ylihinnoiteltuja myös tekevät autosta enemmän tai vähemmän kivireen ja tämä on nähty. paraboliset on kyllä hyvät, mutta niissäkin jää se jousi kiinnikkeineen akselin alle takertumaan mitä omituisimpiin paikkoihin ja hinta myös ominaisuuksiin nähden törkeä.
Soa maksaa halvimmillaan sen langan/puikon minkä sitä tehdessä käyttää, mutta yleensä kannattaa vaihtaa iskarit ja puslat niiden puoli miljoonaa ajettujen tilalle, sekä tehdä pitkittäistuet akseleille.
Korinkorotusta en kommentoi muuten kuin, että mielestäni aika typerän näköisiä yleensä kokonaisuuteen liittyy myös öky pitkät jousen riipukkeet, sekä vakiokorkeuteen jätetyt puskurit ja maasto-ominaisuudet sillä ei parane ollenkaan, runko ja laatikot ovat vakiokorkeudessa.
Omassa hoojiissä on ollut 5 vuotta soa leimattuna ja hyvin on toiminut.