Sivu 1/1

Bj / Fj 40 Mallisarja vertailupaperi (tekniset tiedot)

Lähetetty: Ti Joulu 07, 2010 1:25 pm
Kirjoittaja Bj 40
Mistähän löytys jokin tuollainen paperi joka auttaisi turbotetun bertan leimaamiseen? Vai punooko kaikki vain syötöt nollille ettei teho kasva ja leimaa sen +20% tehonlisäyksen turvin?? Ois mukava kuitenkin täräyttää rullille kunnon lukemat ja perstuntumalta tehonlisäys ei mahdu tuohon +20%.. Fj ja Bj:hän ON samaa mallisarjaa mutta kuinkas sen todistaa?

Saman ikäsessä fj:ssä kun oma bj on vielä rummut joten siltäkin osin olis ihan hyvä.. Tuleeko muuten rekisteriotteeseen leimauksen jälkeen uudet tehotiedot turbon lisäyksen jälkeen?? Jos ei niin samahan se kyllä millä säädöillä leimaa..

Lähetetty: Ti Joulu 07, 2010 2:17 pm
Kirjoittaja komk
Mulla kelpasi auton käyttöohjekirja ja kyllä ne sedät sen konttorillakin näkee ake:n tiedoista.

Lähetetty: Ke Joulu 08, 2010 9:59 am
Kirjoittaja Bj 40
Pitää vaihtaa konttoria.. Vaikka eipä tuolla taida kiirus olla kun koko itäsuomesta ei tunnu löytyvän dynopaikkaa joka olisi oikeasti käytettävissä, ainut toimiva paikka on levitellyt jotain auton rotteloita koko dynohallin täyteen ja toukokuussa vois olla mahdollista.. :evil: (No joo, ei liioitella kun joku sanoo kuitenkin heti että kuopiossa on hyvä paikka. Mutta Pohjois-Karjalan alueella vähän heikkoa on..)

Edit: Outokummusta löytyi dyno joka käy tarkoituksiin, eikä tunnu ruuhkaakaan olevan :D

Lähetetty: Pe Joulu 10, 2010 4:32 pm
Kirjoittaja Bj 40
Voi hyvänen aika näitä katsastusasemia! Nyt löyty paras paikka missä turbo leimata paperiin! Omistajan käsikirjalla voin vaikka pyyhkiä persauksen kun siitä kerran ei löydy edes auton alkuperäistä teholukemaa, täydelliset osavertailut pitäs olla fj:n ja bj:n välille. Jarrutyyppi: rummun halkaisijat leveydet ja jousten tyypit leveydet ja kiinnitysten yhdenmukaisuudet.. Listaa tuntu riittävän vaikka kuinka paljon.. :evil:

Eihän kellään löytys oikeasti dokumenttia tuon orkkis myllyn tehoista, ja/tai fj:stä vastaava dokumentti??

Eräällä asemalla vois mennä läpi jos olis orggis tehot esittää.. Tosin sitten olis ongelma kun dynolappu ei kuulemma kelpais kun moottorin kierrokset ei näy.. Mutta penkkisetä lupaili että kyllä on kelvattava! Että on vaikeeta välillä..

Lähetetty: Pe Joulu 10, 2010 4:45 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Tätä se trafi teettää,kaikki muuttuu vaikkemmaks!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

Lähetetty: Pe Joulu 10, 2010 7:27 pm
Kirjoittaja Jul
Itellä kun oli ajankohtainen Bj45:n turbotuksen katsastus reilu vuosi sitten, kävi jo heti alku kyselyillä selväksi että Kuopiossa on Pohjois-Karjalaa lähinnä oleva dynamo, jossa myös kierrokset saadaan paperille. Ainakin silloin nuo kierrokset tuntuvat olevan ehdoton vaatimus. No, enpä sitten kerinnyt katsastaa, kun auto vaihtoi jo omistajaa ja katsastus tapahtui uuden omistajan toimesta ongelmitta(???), tosin muutama sata kilometriä etelämmässä. Möttis voisi kommentoida tuota enemmän...

Huhu kertoo että Piäkaupungissa Tattarisuolla oisi konttori, jossa nämä Ruiserikatsastukset onnistuu ilman turhia kyykyttelyjä :wink:

Lähetetty: Pe Joulu 10, 2010 8:41 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Käyttäjä kirjoitti:Tätä se trafi teettää,kaikki muuttuu vaikkemmaks!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Mitään tekemistä Trafin kanssa. Pykälät ollu samoja vuodesta -98.

Tosta alustan osien vertailu:
etujouset: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... 803.3.html
takajouset: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... 804.2.html
etujarrurummutt: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... _4801.html
etujarrusylkät: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... _4704.html
takajarrurummut: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... _4102.html
takajarrusylkät: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... _4706.html

Naputtele ite lisää mitä vaativat ja printti-nappulaa perään. Ei tää nii vaikeeta ole.
:wink:

Lähetetty: La Joulu 11, 2010 9:13 pm
Kirjoittaja Bj 40
Kiitokset avusta! Toyodiy sivusto oli todella hyvä! Nyt oikeestaan kaikki olis kasassa jos vaan tuo dynolappu rupee jonnekkin konttorille kelpaamaan.. Dynoäijä kyllä vanno että hänen lapulla on mennyt läpi ennenkin ja menee vastakin, pitää kokeilla kokeilla ensiviikolla. Dynomies ois kuulemma voinu vaikka soittaa tarpeen tullen asemalle ja kertoa mikä lapussa on tarpeellista näkyä ja mikä ei..

Lähetetty: Su Joulu 12, 2010 11:33 pm
Kirjoittaja piipari
Itellä on menossa justiin itä-suomen konttorilla turbomuutos. Meni 2hp yli, ettei voinu käyttää B:tä vertailumoottorina. :) Käytän Ähvää vertailumoottorina ja tulostettuna on laput jotka kelpasi konttorille (jarruista). Lappeenrannasta löyty helpoiten lähimpää dynosetä kohtuullisella hinnalla..