Kuva Kuva

Bj / Fj 40 Mallisarja vertailupaperi (tekniset tiedot)

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Bj / Fj 40 Mallisarja vertailupaperi (tekniset tiedot)

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Mistähän löytys jokin tuollainen paperi joka auttaisi turbotetun bertan leimaamiseen? Vai punooko kaikki vain syötöt nollille ettei teho kasva ja leimaa sen +20% tehonlisäyksen turvin?? Ois mukava kuitenkin täräyttää rullille kunnon lukemat ja perstuntumalta tehonlisäys ei mahdu tuohon +20%.. Fj ja Bj:hän ON samaa mallisarjaa mutta kuinkas sen todistaa?

Saman ikäsessä fj:ssä kun oma bj on vielä rummut joten siltäkin osin olis ihan hyvä.. Tuleeko muuten rekisteriotteeseen leimauksen jälkeen uudet tehotiedot turbon lisäyksen jälkeen?? Jos ei niin samahan se kyllä millä säädöillä leimaa..
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Mulla kelpasi auton käyttöohjekirja ja kyllä ne sedät sen konttorillakin näkee ake:n tiedoista.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Pitää vaihtaa konttoria.. Vaikka eipä tuolla taida kiirus olla kun koko itäsuomesta ei tunnu löytyvän dynopaikkaa joka olisi oikeasti käytettävissä, ainut toimiva paikka on levitellyt jotain auton rotteloita koko dynohallin täyteen ja toukokuussa vois olla mahdollista.. :evil: (No joo, ei liioitella kun joku sanoo kuitenkin heti että kuopiossa on hyvä paikka. Mutta Pohjois-Karjalan alueella vähän heikkoa on..)

Edit: Outokummusta löytyi dyno joka käy tarkoituksiin, eikä tunnu ruuhkaakaan olevan :D
Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Voi hyvänen aika näitä katsastusasemia! Nyt löyty paras paikka missä turbo leimata paperiin! Omistajan käsikirjalla voin vaikka pyyhkiä persauksen kun siitä kerran ei löydy edes auton alkuperäistä teholukemaa, täydelliset osavertailut pitäs olla fj:n ja bj:n välille. Jarrutyyppi: rummun halkaisijat leveydet ja jousten tyypit leveydet ja kiinnitysten yhdenmukaisuudet.. Listaa tuntu riittävän vaikka kuinka paljon.. :evil:

Eihän kellään löytys oikeasti dokumenttia tuon orkkis myllyn tehoista, ja/tai fj:stä vastaava dokumentti??

Eräällä asemalla vois mennä läpi jos olis orggis tehot esittää.. Tosin sitten olis ongelma kun dynolappu ei kuulemma kelpais kun moottorin kierrokset ei näy.. Mutta penkkisetä lupaili että kyllä on kelvattava! Että on vaikeeta välillä..
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Tätä se trafi teettää,kaikki muuttuu vaikkemmaks!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Itellä kun oli ajankohtainen Bj45:n turbotuksen katsastus reilu vuosi sitten, kävi jo heti alku kyselyillä selväksi että Kuopiossa on Pohjois-Karjalaa lähinnä oleva dynamo, jossa myös kierrokset saadaan paperille. Ainakin silloin nuo kierrokset tuntuvat olevan ehdoton vaatimus. No, enpä sitten kerinnyt katsastaa, kun auto vaihtoi jo omistajaa ja katsastus tapahtui uuden omistajan toimesta ongelmitta(???), tosin muutama sata kilometriä etelämmässä. Möttis voisi kommentoida tuota enemmän...

Huhu kertoo että Piäkaupungissa Tattarisuolla oisi konttori, jossa nämä Ruiserikatsastukset onnistuu ilman turhia kyykyttelyjä :wink:
BJ75 1987
# 274
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Käyttäjä kirjoitti:Tätä se trafi teettää,kaikki muuttuu vaikkemmaks!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Mitään tekemistä Trafin kanssa. Pykälät ollu samoja vuodesta -98.

Tosta alustan osien vertailu:
etujouset: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... 803.3.html
takajouset: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... 804.2.html
etujarrurummutt: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... _4801.html
etujarrusylkät: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... _4704.html
takajarrurummut: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... _4102.html
takajarrusylkät: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1974_T ... _4706.html

Naputtele ite lisää mitä vaativat ja printti-nappulaa perään. Ei tää nii vaikeeta ole.
:wink:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Kiitokset avusta! Toyodiy sivusto oli todella hyvä! Nyt oikeestaan kaikki olis kasassa jos vaan tuo dynolappu rupee jonnekkin konttorille kelpaamaan.. Dynoäijä kyllä vanno että hänen lapulla on mennyt läpi ennenkin ja menee vastakin, pitää kokeilla kokeilla ensiviikolla. Dynomies ois kuulemma voinu vaikka soittaa tarpeen tullen asemalle ja kertoa mikä lapussa on tarpeellista näkyä ja mikä ei..
piipari
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 5:30 pm

Viesti Kirjoittaja piipari »

Itellä on menossa justiin itä-suomen konttorilla turbomuutos. Meni 2hp yli, ettei voinu käyttää B:tä vertailumoottorina. :) Käytän Ähvää vertailumoottorina ja tulostettuna on laput jotka kelpasi konttorille (jarruista). Lappeenrannasta löyty helpoiten lähimpää dynosetä kohtuullisella hinnalla..
Vastaa Viestiin