Kuva Kuva

Ajoneuvovero

General chat

Valvoja: Käyttäjä

fromroad
Viestit: 7
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:03 pm
Paikkakunta: Sahalahti

Ajoneuvovero

Viesti Kirjoittaja fromroad »

Osaako kukaan kertoa, paljonko joudun tulevaisuudessa pulittaan autosta ajoneuvoveroja.
Autona HJ-61 -88 4,0Tdi muutoskatsastettu pakuksi ja takana lisäpenkit tilapäis kuljetukseen.Kokonaispaino muistaakseni 2800kg.
Kiitoksia etukäteen.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Saman verran ko uuemmasta saman painosesta pakusta.

Mulla HJ:n kokonaismassa on muistaakseni 2680, tai jotain semmosta, transportterissa kans 26XX kiloa, niillä maksut on yhteensä nelisensataa.

Trafin sivuilla on valmiit taulukot josta lukea.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

Kulkineena vm.88 HJ60 Ja postista tuli eilen ajoneuvoverolippu jossa komeili 346,47 euron summa :twisted:
Kiitos tämän viherpipojen ja sun muiden lässynlässynsäätäjien
Haistvi**npäästömalliverouudistuspaskan :twisted:
Mutta perkele! HJ on ja pysyy!!!!
Syödään sitten vaikka vähemmän 8)
Kiitos ja anteeksi.
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Onkos noihin verojuttuihin mitään iloa sitten siitä, jos auto on rekisteröity huoltoautoksi?
Nyt HJ on 3+3 pakettiauto, ja vero on ollut reilut 80€...
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Kontio kirjoitti:Onkos noihin verojuttuihin mitään iloa sitten siitä, jos auto on rekisteröity huoltoautoksi?
Nyt HJ on 3+3 pakettiauto, ja vero on ollut reilut 80€...
Ei ole hyötyä muuttaa.Haittaa kylläkin,menetät takapenkin.
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Pakujen verot tosiaan vaan nousee, koska itse käyttövoimavero
(entinen dieselvero) pysyy samana, mutta perusvero nousee huomattavasti.
Kas kun pakujen CO2 päästötietojen mukainen verotus koskee vasta 2008 ja
jälkeen käyttöönotettuja kippoja. Kaikkien muiden perusvero menee kokonaismassan
mukaan. Eikä toi CO2 juttu nyt tosiaan meitin Cruisereita olis koskenutkaan... ;)

Se plappo tuli teille (tai tulee) verolaskun mukana.

HJ60 kokonaispaino, 2630 kg, pakettiauto.

PERUSVERO: Sen plapon taulukon mukaan osuu kohtaan
2601 - 2700 kg eli 295,65 e/v. Pyöristetään 296 e/v.

KÄYTTÖVOIMAVERO: 0,009 x 27 = 0,243
0,243 x 365 = 88,695. Pyöristetään 89 e/v.

Tossa toi 27 on se "jokaiselta kokonaismassan
alkavalta sadalta kilolta". 2700 : 100 = 27.
Valtiohan pyöristää ylöspäin eli 2630 kg:sta tulee 2700 kg.

Eli paku-HJ, 2630 kg, verot yhteensä: 385 e/vuosi.

Noin mä sen oon laskenu...

RatesFX palvelun mukaan se tekee 2289,11 wanhaa markkaa.
Muistattekos aikaa kun paku-HJn dieselvero oli se reiru 700 mk/vuosi.
Että näin... vastaa melkein markka-ajan henkilö-HJn veroja
paku-HJ:den verot nykyään.

P.S.
Uusi energiavero muuten nostaa dieselpolttonesteen veroa,
eli dieselin hinta siellä tankilla nostetaan lähemmäs
bensiinin hintaa. Kyllä pakukuskit tykkää -> vero nousee, diesel nousee.
Kuljetusyrittäjistä ja muista nyt puhumattakaan...

Kyllä yht'äkkiä on tämä maa muuttunu rahanahneeksi idioottilandiaksi.
Ei olisi uskonut mitä 2010-luku tuo tullessaan. Kaiken typeryyden,
idiotismin ja rahastuksen syyksi käy joko "ilmaston muutos" tai
"talouden heikko tilanne". Edellinen on luonnollinen tapahtuma,
jälkimmäinen on rahanahneuden aikaansaannos. Kaiken huipuksi meitä
manipuloidaan uusavuttomiksi idiooteiksi joiden ei saisi tehdä enää
yhtään mitään: ei vaihtaa renkaita, ei mennä sivuteille... ei sitä,
ei tätä, ei yhtään mitään - ettei vaan sattuisi mitään, niin.
Hellan lettas sentään. :evil:
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Verothan on ihan ok, niillähän tämä systeemi pyörii,
MUTTA en oikein ymmärrä tämän verotuksen kiristymistä samalla kun verosta saatavat vastineet katoavat "yksityisiksi ulkoistetuiksi", jotka meille sitten kuitenkin maksavat. :evil:
Ei näillä maksuilla ole mitn tekemistä ympäristöasioiden kanssa, silkkaa (verottajan ja autokaupan)rahastusta.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Tämä ei auta meita pakettiautoilijoita, mutta tälläinen tulee ensivuonna voimaan.

http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... e+2012.htm

Minulla helpottaa kuitenkin tuon kuorma-auton osalta :D
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
RistoH
Viestit: 39
Liittynyt: La Huhti 04, 2009 8:48 am

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Kun oon taas pihalla kuin lumiukko, niin koskeeko tuo verouudistus myös bensalla kulkevia maastureita ja miten? Vai riippuuko onko rekisteröity pakuksi?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

RistoH kirjoitti:Kun oon taas pihalla kuin lumiukko, niin koskeeko tuo verouudistus myös bensalla kulkevia maastureita ja miten? Vai riippuuko onko rekisteröity pakuksi?
Koskee, ja paljon koskeekin. Esmes 2002 Jeep Grand Cherokee 4.7:sta (CO2 400g/km) joutuu maksamaan 605€ vuodessa ajoneuvoveroa, vaikka onkin bensalla käyvä. :shock: Ennen pärjäs 127€ suorituksella, nyt muutaman sadan prosentin korotus. Ihanan kallista. :D

Tässä toi esimerkkiauto: http://www-.auto1.fi/jeep/grand+cherokee/460595
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Kontio kirjoitti:Minulla helpottaa kuitenkin tuon kuorma-auton osalta :D
Kyllä se on polttoaineen hinta/verotus mitä et pääse karkuun edes kuorma-autolla. :evil:
Mikähän olis pienikulutuksisin kuorma-auto, jos ei ilmeistä Dyna-kuormuri vaihtoehtoa lasketa? :lol:
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

A-P kirjoitti:Mikähän olis pienikulutuksisin kuorma-auto, jos ei ilmeistä Dyna-kuormuri vaihtoehtoa lasketa? :lol:
MB508 asuntoautolla oon päässy alle 11L/100km .
RistoH
Viestit: 39
Liittynyt: La Huhti 04, 2009 8:48 am

Viesti Kirjoittaja RistoH »

-MaTTi- kirjoitti:
RistoH kirjoitti:Kun oon taas pihalla kuin lumiukko, niin koskeeko tuo verouudistus myös bensalla kulkevia maastureita ja miten? Vai riippuuko onko rekisteröity pakuksi?
Koskee, ja paljon koskeekin. Esmes 2002 Jeep Grand Cherokee 4.7:sta (CO2 400g/km) joutuu maksamaan 605€ vuodessa ajoneuvoveroa, vaikka onkin bensalla käyvä. :shock: Ennen pärjäs 127€ suorituksella, nyt muutaman sadan prosentin korotus. Ihanan kallista. :D

Tässä toi esimerkkiauto: http://www-.auto1.fi/jeep/grand+cherokee/460595
Paljonko on bensa 4-Runnerin ja RJ70:n vastaavat CO2 lukemat ja vuotuiset veromäärät?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

RistoH kirjoitti: Paljonko on bensa 4-Runnerin ja RJ70:n vastaavat CO2 lukemat ja vuotuiset veromäärät?
Ei oo CO2:sta ilmoitettu ja vaikka oliskin niin ne vaikuttavat vasta 2001 ja uudemmissa henkilöautoissa.

Summat löydät täältä (kato ekaks otteesta kokonaismassa): http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... _taulukko/
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin