Ympäristöperusteinen veromalli nostaa dieselin hintaa.
Valvoja: Käyttäjä
Ympäristöperusteinen veromalli nostaa dieselin hintaa.
Mitä hittoa, eihän nyt vielä pitänyt olla aprillipäivä!
Ympäristöperusteet tulossa voimaan, kuljetusalalle luvassa vaikeuksia.
Verouudistus nostaa dieselin hinnan bensiinin tasolle.
Uusi polttoainevero nostaa dieselin hintaa jopa yli 30 senttiä litralta. Valtiovarainministeriö aikoo verotuksen avulla tasata hintaeroa bensiiniin. Verouudistus jyvittää polttoaineet paremmuusjärjestykseen niiden energiasisällön ja päästöjen mukaan. Ympäristöperusteinen veromalli on parhaillaan valmistelussa ja käyttöön se tullee ensi vuoden alussa.
http://www.ts.fi/online/kotimaa/120964.html
Kyllä tämä toteutuessaan tietää monelle kuljetusyrittäjälle ja auton tarvitsijalle vaikeita aikoja...
Alkaisi vihdoin olla paikallaan käyttövoimaveron poistaminen dieselkäyttöisiltä autoilta, sillä pianhan polttoaineiden hinnanerotustakaan ei dieselin ja bensan välillä enää ole.
http://www.uusisuomi.fi/raha/87447-uude ... vero-tulee
Onko tässä alettava kohta muidenkin etsimään vanhoja kompressoriautoja...
Ympäristöperusteet tulossa voimaan, kuljetusalalle luvassa vaikeuksia.
Verouudistus nostaa dieselin hinnan bensiinin tasolle.
Uusi polttoainevero nostaa dieselin hintaa jopa yli 30 senttiä litralta. Valtiovarainministeriö aikoo verotuksen avulla tasata hintaeroa bensiiniin. Verouudistus jyvittää polttoaineet paremmuusjärjestykseen niiden energiasisällön ja päästöjen mukaan. Ympäristöperusteinen veromalli on parhaillaan valmistelussa ja käyttöön se tullee ensi vuoden alussa.
http://www.ts.fi/online/kotimaa/120964.html
Kyllä tämä toteutuessaan tietää monelle kuljetusyrittäjälle ja auton tarvitsijalle vaikeita aikoja...
Alkaisi vihdoin olla paikallaan käyttövoimaveron poistaminen dieselkäyttöisiltä autoilta, sillä pianhan polttoaineiden hinnanerotustakaan ei dieselin ja bensan välillä enää ole.
http://www.uusisuomi.fi/raha/87447-uude ... vero-tulee
Onko tässä alettava kohta muidenkin etsimään vanhoja kompressoriautoja...
Parkkosen mukaan käyttövoimavero voitaisiin poistaa vasta, kun dieselpolttoaineen verotusta nostettaisiin 34 senttiä litralta.
Ja kun nostetaan vain 32 c per litra...
Jotenkin alkaa tuntua siltä, että tarvis lähteä pakolaiseks nigeriaan.. Myyn HJ:n sinne ja piiloudun takaloosteriin..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Niin paljon vanhoja Toyotia onkin ajansaatossa Suomesta Afrikkaan roudattu, jotta sullahan voisi hyvinkin siellä odottaa loistokas tulevaisuus mekaanikon hommissa...r2ree kirjoitti:
Parkkosen mukaan käyttövoimavero voitaisiin poistaa vasta, kun dieselpolttoaineen verotusta nostettaisiin 34 senttiä litralta.
Ja kun nostetaan vain 32 c per litra...
Jotenkin alkaa tuntua siltä, että tarvis lähteä pakolaiseks nigeriaan.. Myyn HJ:n sinne ja piiloudun takaloosteriin..
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Kyllähän tollanen hinnankorotus vääristää kuljetusyrittäjien kilpailua merkittävästi (Ryssä vs. Suomi) .Missäs se Räty nyt on , kun olis oikeesti merkittävä asia kuljetusalalle kyseessä? Sama tilanne on Alv-korotuksissa , kun euroopassa mennään alle parhaimmillaan reilusti alle 20% alvilla , niin täällä vielä korotetaan.Kilpaile siinä sitte hinnalla, kun myyntikate on pienempi kuin veroero.
Ikävää olla ilonpilaaja mutta huvikseen/kauppareissut/normityömatka-ajelut ym.on ajettava dieselillä.Onko tässä alettava kohta muidenkin etsimään vanhoja kompressoriautoja... Rolling Eyes
Pykälää en löytänyt tähän hätään,mutta lisään sen kun vastaan tulee.
Ahti Myllys on Skal:lin puheenjohtaja eikä Timo Räty joka on AKT:n puheenjohtaja.Kyllähän tollanen hinnankorotus vääristää kuljetusyrittäjien kilpailua merkittävästi (Ryssä vs. Suomi) .Missäs se Räty nyt on , kun olis oikeesti merkittävä asia kuljetusalalle kyseessä? Sama tilanne on Alv-korotuksissa , kun euroopassa mennään alle parhaimmillaan reilusti alle 20% alvilla , niin täällä vielä korotetaan.Kilpaile siinä sitte hinnalla, kun myyntikate on pienempi kuin veroero.
http://www.skal.fi http://www.akt.fi/
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
No niin, nyttemmin kun on uutisoitu dieselpolttoaineen hinnan nousevan ensi vuoden alkupuolella n. 8 centtiä - ja samalla myös dieselautosta perittävän käyttövoimaveron hienoista alentumista, niin mitenköhän mahtaa käydä pakettiautojen dieselveron kohdalla?
Sillä niistähän on nykyisellään peritty normi henkilöautoa alempaa veroa, mahtaako käyttövoimaveron alennus koskea niitäkin. Luulisi kyllä, koska samalla polttoaineellahan, (diesel) nekin kulkevat.
Uutisessahan ei aihetta eritellä sen tarkemmin.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/04/d ... 18688.html
Sillä niistähän on nykyisellään peritty normi henkilöautoa alempaa veroa, mahtaako käyttövoimaveron alennus koskea niitäkin. Luulisi kyllä, koska samalla polttoaineellahan, (diesel) nekin kulkevat.
Uutisessahan ei aihetta eritellä sen tarkemmin.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/04/d ... 18688.html
Verouudistus näyttäisi olevan taas uutisissa esillä:
"Valtiovarainministeriön lakiluonnoksen mukaan dieselpolttoaineen veroa korotettaisiin kahdeksalla sentillä litralta 44 senttiin. Käyttövoimaveroon ehdotettavat muutokset alentaisivat dieselkäyttöisten henkilöautojen käyttövoimaveroa keskimäärin 18 prosenttia.
Dieseliä ei edelleenkään verotettaisi täysimääräisesti energiasisältöön ja hiilidioksidiin perustuvan mallin mukaisesti kuten muita polttoaineita, koska se lisäisi voimakkaasti raskaan hyötyliikenteen kustannuksia. Lakiluonnoksen mukaan sillä olisi haitallisia kansantaloudellisia vaikutuksia yhdellä kertaa toteutettuna, jos vero muutettaisiin puhtaasti ympäristöperusteiseksi.
Dieseliä käyttävien autojen verotus muuttuisi vasta vuoden 2012 alusta, kun muut verouudistukset tulisivat voimaan jo vuoden 2011 alusta. Tämä johtuu siitä, että käyttövoimaveron muutoksen sisäänajo vie enemmän aikaa".
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... a&Itemid=4
"Valtiovarainministeriön lakiluonnoksen mukaan dieselpolttoaineen veroa korotettaisiin kahdeksalla sentillä litralta 44 senttiin. Käyttövoimaveroon ehdotettavat muutokset alentaisivat dieselkäyttöisten henkilöautojen käyttövoimaveroa keskimäärin 18 prosenttia.
Dieseliä ei edelleenkään verotettaisi täysimääräisesti energiasisältöön ja hiilidioksidiin perustuvan mallin mukaisesti kuten muita polttoaineita, koska se lisäisi voimakkaasti raskaan hyötyliikenteen kustannuksia. Lakiluonnoksen mukaan sillä olisi haitallisia kansantaloudellisia vaikutuksia yhdellä kertaa toteutettuna, jos vero muutettaisiin puhtaasti ympäristöperusteiseksi.
Dieseliä käyttävien autojen verotus muuttuisi vasta vuoden 2012 alusta, kun muut verouudistukset tulisivat voimaan jo vuoden 2011 alusta. Tämä johtuu siitä, että käyttövoimaveron muutoksen sisäänajo vie enemmän aikaa".
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... a&Itemid=4
Autoilu kallistuu jälleen, sillä dieselin hinta nousee ensivuonna reilusti...
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 09907.html
http://www.autoliitto.fi/?x20043=4960575
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 09907.html
http://www.autoliitto.fi/?x20043=4960575
Toyota - The joy of welding -
EU:ssa käsitellään parhaillaan energiaverodirektiivin uudistusta. Toteutuessaan se voisi poistaa dieselautojen käyttövoimaveron Suomesta.
Liikenneministeri Anne Kyllönen pohtii käyttövoimaverosta luopumisen edellytyksiä - luvassa lienee taas tuntuva korotus dieselpolttoaineen hintaan...
http://www.aamulehti.fi/Autot/119472337 ... istaa.html
Liikenneministeri Anne Kyllönen pohtii käyttövoimaverosta luopumisen edellytyksiä - luvassa lienee taas tuntuva korotus dieselpolttoaineen hintaan...
http://www.aamulehti.fi/Autot/119472337 ... istaa.html
Toyota - The joy of welding -
Dsl vero pois ja hinta 1.8€/l.Nikkari kirjoitti:EU:ssa käsitellään parhaillaan energiaverodirektiivin uudistusta. Toteutuessaan se voisi poistaa dieselautojen käyttövoimaveron Suomesta.
Liikenneministeri Anne Kyllönen pohtii käyttövoimaverosta luopumisen edellytyksiä - luvassa lienee taas tuntuva korotus dieselpolttoaineen hintaan...
http://www.aamulehti.fi/Autot/119472337 ... istaa.html
Mun mielestä olis pop. Vois seisottaa hlö maasturia pihassa vähilläkin kilsoilla.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Jep asiassa on juurikin se kaksi puolta. Eli nyt kun kaiket viikot seisovat keikkabussit, ja talvet ja viikonloput seisovat sora-autot,ja päivät työmaan pihassa, ja yöt kotipihalla seisovat yksityisautot lakkaavat maksamasta siltä seisonta-ajalta veroa niin kylllähän siihen yksikkö litrahintaan sitä painetta tulee, joka sitten kohdentuu juuri sille joka sitä dieseliä tarvii. Eli esim.meikäläiselle, ja puhumattalkaan rekkafirmoista joissa ajetaan kolmessa vuorossa.
Suunta on kyllä sittenkin mielestäni oikea mutta alkaa tarpeeksi pitkälle vietynä vaikuttamaan alue politiikalta varsinkin jos työmatka vähennykset ei ala nousta samaan tahtiin kustannusten kanssa.
Btw. Aamulla kun kävin tankilla niin joku oli tankannu varmaan kuorkin ennen meikäläistä, summa oli jotain 450 litraa ja 750 egee. eli hyvä päiväliikevaihto pitää olla että tuosta vielä palkan pystyy repimään.
Suunta on kyllä sittenkin mielestäni oikea mutta alkaa tarpeeksi pitkälle vietynä vaikuttamaan alue politiikalta varsinkin jos työmatka vähennykset ei ala nousta samaan tahtiin kustannusten kanssa.
Btw. Aamulla kun kävin tankilla niin joku oli tankannu varmaan kuorkin ennen meikäläistä, summa oli jotain 450 litraa ja 750 egee. eli hyvä päiväliikevaihto pitää olla että tuosta vielä palkan pystyy repimään.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Voisiko joku selittää mulle, että miten on mahdollista että muualla maailmassa, jossa ei ole dieselveroja, diesel maksaa 1.3-1.5 euroa mutta vain Suomessa hinta pompsahtaa "yhtenäistämistoimien" ansiosta jonnekin 1.8 euroon? Jos euroalueen keskiarvo on 1.47€ niin eikös sen yhtenäistämisen suunta tulisi olla Suomessa jonnekin muualle kuin ylöspäin? Mitä yhtenäistämistä se on että pitkässä ja kylmässä maassa on muuta Eurooppaa 30-40cnt kalliimpaa dieseliä?
Tähän on helppo vastaus. Ei se ei ole Kanada, vaan.. .. ..Kreikkavartiainen kirjoitti:Voisiko joku selittää mulle, että miten on mahdollista että muualla maailmassa, jossa ei ole dieselveroja, diesel maksaa 1.3-1.5 euroa mutta vain Suomessa hinta pompsahtaa "yhtenäistämistoimien" ansiosta jonnekin 1.8 euroon? Jos euroalueen keskiarvo on 1.47€ niin eikös sen yhtenäistämisen suunta tulisi olla Suomessa jonnekin muualle kuin ylöspäin? Mitä yhtenäistämistä se on että pitkässä ja kylmässä maassa on muuta Eurooppaa 30-40cnt kalliimpaa dieseliä?
Moon samaa mieltä. Tosin ne kerkiää siihen mennessä korottamaan sen väliaikaisen ajoneuvoveron samoihin lukemiin siihen mennessä.komk kirjoitti: Dsl vero pois ja hinta 1.8€/l.
Mun mielestä olis pop. Vois seisottaa hlö maasturia pihassa vähilläkin kilsoilla.
Pessimisti ei pety koskaan..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Näyttää se Diiseli maksavan muuallakin aivan liikaa . Ainoat maat jossa Diiseli on oikean hintaista on Valko-Venäjä ja Venäjä.
http://www.autobild.fi/artikkeli/6937/a ... selhinnat/
http://www.autobild.fi/artikkeli/6937/a ... selhinnat/
On hyvä olla tekemättä mitään ja se päälle levätä.
Taitaa viedä kauan tämänkaltaisten suunnitelmien läpimeno, mikäli "EU-komission energiaverodirektiivi vaatisi toteutuakseen kaikkien jäsenmaiden yksimielisen hyväksynnän".
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/02/d ... 77054.html
Mutta kyllähän maamme kuljetusalanyrittäjiltä nämä polttoaineenhinnan korotuspuheet ovat saaneet huolestuneen vastaanoton - alkaa rehdit, velvoitteensa hoitavat yrittäjät olla ennestäänkin ahtaalla.
Ja dieselkäyttöisiähän pääsääntöisesti kaikki vanhat ikiliikkujatkin, kuten Bertat ovat...
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/02/d ... 77054.html
Mutta kyllähän maamme kuljetusalanyrittäjiltä nämä polttoaineenhinnan korotuspuheet ovat saaneet huolestuneen vastaanoton - alkaa rehdit, velvoitteensa hoitavat yrittäjät olla ennestäänkin ahtaalla.
Ja dieselkäyttöisiähän pääsääntöisesti kaikki vanhat ikiliikkujatkin, kuten Bertat ovat...
Toyota - The joy of welding -