Sivu 1/1

HDJ45?

Lähetetty: Su Helmi 14, 2010 2:05 pm
Kirjoittaja Jul
Maailmalla ovat rakennelleet jonkun verran HDJ/HZJ80 alustoille 45:n korirakenteita. Onnistuisikohan tuommosen katsastus liikenteeseen Suomessa, siis katsastaisi sen HDJ80:nä johon on vaihdettu kori? Mistä se ottaa kiinni jos ottaa?? Oisi vaan aika mieltä kiihottava yhdistelmä, tulisi samalla kierrealusta, 1HD-T kone ja mahdollisesti automaattikin...

Tuommonen esim.

Kuva

Kuva

Lähetetty: Su Helmi 14, 2010 3:07 pm
Kirjoittaja tepa78
Ei taida korinvaihto olla enää sallittu... Tai ainakin täytyy olla samaa mallisarjaa.

Mut kyllähän tommosen nyt tekee j-45 sarjan omaankin runkoon...

Lähetetty: Su Helmi 14, 2010 3:31 pm
Kirjoittaja Jul
tepa78 kirjoitti:Ei taida korinvaihto olla enää sallittu... Tai ainakin täytyy olla samaa mallisarjaa.

Mut kyllähän tommosen nyt tekee j-45 sarjan omaankin runkoon...
Aattelin että olisi setti jo valmiina, kun ostais vaikka tuon http://www.nettiauto.com/3051101 , viskaisi siitä korin roippeineen pihan perällä, ja laittaisi 45:n osat tilalle. Helppoa :?: :lol:

Noo, kuhan tuli mieleen kun näyttää Ameriikassa kaikki niin helpolta...

Lähetetty: Su Helmi 14, 2010 7:34 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
tepa78 kirjoitti:Ei taida korinvaihto olla enää sallittu... Tai ainakin täytyy olla samaa mallisarjaa.

Mut kyllähän tommosen nyt tekee j-45 sarjan omaankin runkoon...
Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.

1HD-T on hivenen liian tehokas muutoskatsastettavaksi J45-sarjaan, muutenhan se kyllä onnistuisi tehdä omastakin alustasta. Mutta poikkeusluvalla selviisi siitäkin.

Lähetetty: Su Helmi 14, 2010 7:50 pm
Kirjoittaja Jul
-MaTTi- kirjoitti: Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.
Käsitinkö oikein, voisiko siis jossain tapauksessa olla mahdollista tehdä tuo korinvaihto poikkeusluvalla eri mallisarjaan (J45 => J80)? Jos noin, niin mikähän tuohon voisi riittää perusteeksi?

Lähetetty: Su Helmi 14, 2010 8:37 pm
Kirjoittaja lepoantti
eikö iki-klassikon jatkojalostaminen ole sellanen peruste poikkeuslupaa hakiessa että siinä paatuneinkin aken autoharrastuksen vastustaja heltyy!! on se vaan tollanen 45-pickuppi hieno, oikeestaan suotta jakarityyliin kierrejousilla pilaamaan...

Lähetetty: Su Helmi 14, 2010 10:52 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Jul kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti: Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.
Käsitinkö oikein, voisiko siis jossain tapauksessa olla mahdollista tehdä tuo korinvaihto poikkeusluvalla eri mallisarjaan (J45 => J80)? Jos noin, niin mikähän tuohon voisi riittää perusteeksi?
Se nyt on tapauskohtaista. Hyvin kun perustelet ja otat huomioon kaikki oleelliset ongelmakohdat esittäen ratkaisumallit niihin, niin eiköhän luvan voisi saadakin.

Lähetetty: Ma Helmi 15, 2010 3:49 pm
Kirjoittaja Tuppu
voi v***u kun on töree :shock:

Lähetetty: Ma Helmi 15, 2010 4:43 pm
Kirjoittaja Micco
Mää mistään mitään tiedä. Mutta tuli mieleen et jos muutoskatsastaa vm91 HDJ.n 45.sen korilla, niin pitääkö korin täytää vuoden 91 turvamääräykset?

Lähetetty: Ke Helmi 17, 2010 1:07 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Micco kirjoitti:Mää mistään mitään tiedä. Mutta tuli mieleen et jos muutoskatsastaa vm91 HDJ.n 45.sen korilla, niin pitääkö korin täytää vuoden 91 turvamääräykset?
Joo, mutta kun semmosia ei ole olemassakaan. Joskus -98 eteenpäin alkoi henkilöautoissa olemaan törmäysturvallisuusvaateita.

Lähetetty: La Helmi 20, 2010 6:12 am
Kirjoittaja ipancruiser
tuossa on kaiken lisäksi BJ-75 mallin lava: Ei sovi kokonaisuuteen.
Niin onhan tuossa se pienempi etuakselikin...

Lähetetty: Su Helmi 21, 2010 12:25 am
Kirjoittaja Jul
ipancruiser kirjoitti:tuossa on kaiken lisäksi BJ-75 mallin lava: Ei sovi kokonaisuuteen.
Niin onhan tuossa se pienempi etuakselikin...
Makuasia, minusta sopii nätisti.

Lähetetty: Ma Helmi 22, 2010 2:44 pm
Kirjoittaja Tuppu
tää tais kans olla 80:sen alustaan väännetty... joskus laitoin cruisereita maailmalle osioon...

Kuva

Kuka aloittaa ekan, kaikki tarvittava olis myynnissä nyt...

Lähetetty: Ke Touko 12, 2010 5:52 pm
Kirjoittaja bj45lava
No kukas aloittaa ekan, pihassa olis joutilaana HZJ80 paljas runko, jossa kiinni tekniikka manuaalilootalla, lukkoakselit, jousitus, ohjaus, sähköt ja orkkis pto-vinssi.
Kaiken sähköisen joka tuohon liittyy saa mukaan...ja toyotan suomenkieliset korjaamokirjat löytyy tarvittaessa hyllystä

6-h henkilömalli, josta mahd saa pakun, pitäis selvittää, kun on valtion laite ja ollu siviilikilvissä.

Ruosteeton of course (mittarissa 298tkm),

Lisäksi löytyy -81 BJ45 umpimalli täydellinen osiltaan...

Ite laittelin tossa oman hdj osiksi ja rupean kunnostamaan ton korista otetuilla muutamalla korjauspalalla, joten kaikki muu jää jouten ajanpuutteessa...

Re: Kuka aloittaa ekan, kaikki tarvittava olis myynnissä nyt

Lähetetty: Pe Touko 14, 2010 10:04 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
bj45lava kirjoitti:No kukas aloittaa ekan, pihassa olis joutilaana HZJ80 paljas runko, jossa kiinni tekniikka manuaalilootalla, lukkoakselit, jousitus, ohjaus, sähköt ja orkkis pto-vinssi.
Kaiken sähköisen joka tuohon liittyy saa mukaan...ja toyotan suomenkieliset korjaamokirjat löytyy tarvittaessa hyllystä

6-h henkilömalli, josta mahd saa pakun, pitäis selvittää, kun on valtion laite ja ollu siviilikilvissä.

Ruosteeton of course (mittarissa 298tkm),

Lisäksi löytyy -81 BJ45 umpimalli täydellinen osiltaan...

Ite laittelin tossa oman hdj osiksi ja rupean kunnostamaan ton korista otetuilla muutamalla korjauspalalla, joten kaikki muu jää jouten ajanpuutteessa...
Mitäs tämä koriton HäZzäkkä maksais? Kaveri tuntuis olevan oikeesti kiinnostunut. Sillä on tosin BJ42 pikkupaloina tallissa ja koppa pihalla, en tiijä mitä se oikein suunnittelee... :D