Kuva Kuva

HDJ45?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

HDJ45?

Viesti Kirjoittaja Jul »

Maailmalla ovat rakennelleet jonkun verran HDJ/HZJ80 alustoille 45:n korirakenteita. Onnistuisikohan tuommosen katsastus liikenteeseen Suomessa, siis katsastaisi sen HDJ80:nä johon on vaihdettu kori? Mistä se ottaa kiinni jos ottaa?? Oisi vaan aika mieltä kiihottava yhdistelmä, tulisi samalla kierrealusta, 1HD-T kone ja mahdollisesti automaattikin...

Tuommonen esim.

Kuva

Kuva
BJ75 1987
# 274
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Ei taida korinvaihto olla enää sallittu... Tai ainakin täytyy olla samaa mallisarjaa.

Mut kyllähän tommosen nyt tekee j-45 sarjan omaankin runkoon...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

tepa78 kirjoitti:Ei taida korinvaihto olla enää sallittu... Tai ainakin täytyy olla samaa mallisarjaa.

Mut kyllähän tommosen nyt tekee j-45 sarjan omaankin runkoon...
Aattelin että olisi setti jo valmiina, kun ostais vaikka tuon http://www.nettiauto.com/3051101 , viskaisi siitä korin roippeineen pihan perällä, ja laittaisi 45:n osat tilalle. Helppoa :?: :lol:

Noo, kuhan tuli mieleen kun näyttää Ameriikassa kaikki niin helpolta...
BJ75 1987
# 274
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

tepa78 kirjoitti:Ei taida korinvaihto olla enää sallittu... Tai ainakin täytyy olla samaa mallisarjaa.

Mut kyllähän tommosen nyt tekee j-45 sarjan omaankin runkoon...
Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.

1HD-T on hivenen liian tehokas muutoskatsastettavaksi J45-sarjaan, muutenhan se kyllä onnistuisi tehdä omastakin alustasta. Mutta poikkeusluvalla selviisi siitäkin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

-MaTTi- kirjoitti: Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.
Käsitinkö oikein, voisiko siis jossain tapauksessa olla mahdollista tehdä tuo korinvaihto poikkeusluvalla eri mallisarjaan (J45 => J80)? Jos noin, niin mikähän tuohon voisi riittää perusteeksi?
BJ75 1987
# 274
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

eikö iki-klassikon jatkojalostaminen ole sellanen peruste poikkeuslupaa hakiessa että siinä paatuneinkin aken autoharrastuksen vastustaja heltyy!! on se vaan tollanen 45-pickuppi hieno, oikeestaan suotta jakarityyliin kierrejousilla pilaamaan...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Jul kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti: Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.
Käsitinkö oikein, voisiko siis jossain tapauksessa olla mahdollista tehdä tuo korinvaihto poikkeusluvalla eri mallisarjaan (J45 => J80)? Jos noin, niin mikähän tuohon voisi riittää perusteeksi?
Se nyt on tapauskohtaista. Hyvin kun perustelet ja otat huomioon kaikki oleelliset ongelmakohdat esittäen ratkaisumallit niihin, niin eiköhän luvan voisi saadakin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

voi v***u kun on töree :shock:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Micco
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 8:10 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Micco »

Mää mistään mitään tiedä. Mutta tuli mieleen et jos muutoskatsastaa vm91 HDJ.n 45.sen korilla, niin pitääkö korin täytää vuoden 91 turvamääräykset?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Micco kirjoitti:Mää mistään mitään tiedä. Mutta tuli mieleen et jos muutoskatsastaa vm91 HDJ.n 45.sen korilla, niin pitääkö korin täytää vuoden 91 turvamääräykset?
Joo, mutta kun semmosia ei ole olemassakaan. Joskus -98 eteenpäin alkoi henkilöautoissa olemaan törmäysturvallisuusvaateita.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
ipancruiser
Viestit: 43
Liittynyt: La Tammi 31, 2009 6:30 am
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja ipancruiser »

tuossa on kaiken lisäksi BJ-75 mallin lava: Ei sovi kokonaisuuteen.
Niin onhan tuossa se pienempi etuakselikin...
HDJ100 -98
HJ45 -79
BJ40 -78
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

ipancruiser kirjoitti:tuossa on kaiken lisäksi BJ-75 mallin lava: Ei sovi kokonaisuuteen.
Niin onhan tuossa se pienempi etuakselikin...
Makuasia, minusta sopii nätisti.
BJ75 1987
# 274
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

tää tais kans olla 80:sen alustaan väännetty... joskus laitoin cruisereita maailmalle osioon...

Kuva
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Kuka aloittaa ekan, kaikki tarvittava olis myynnissä nyt...

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

No kukas aloittaa ekan, pihassa olis joutilaana HZJ80 paljas runko, jossa kiinni tekniikka manuaalilootalla, lukkoakselit, jousitus, ohjaus, sähköt ja orkkis pto-vinssi.
Kaiken sähköisen joka tuohon liittyy saa mukaan...ja toyotan suomenkieliset korjaamokirjat löytyy tarvittaessa hyllystä

6-h henkilömalli, josta mahd saa pakun, pitäis selvittää, kun on valtion laite ja ollu siviilikilvissä.

Ruosteeton of course (mittarissa 298tkm),

Lisäksi löytyy -81 BJ45 umpimalli täydellinen osiltaan...

Ite laittelin tossa oman hdj osiksi ja rupean kunnostamaan ton korista otetuilla muutamalla korjauspalalla, joten kaikki muu jää jouten ajanpuutteessa...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Kuka aloittaa ekan, kaikki tarvittava olis myynnissä nyt

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

bj45lava kirjoitti:No kukas aloittaa ekan, pihassa olis joutilaana HZJ80 paljas runko, jossa kiinni tekniikka manuaalilootalla, lukkoakselit, jousitus, ohjaus, sähköt ja orkkis pto-vinssi.
Kaiken sähköisen joka tuohon liittyy saa mukaan...ja toyotan suomenkieliset korjaamokirjat löytyy tarvittaessa hyllystä

6-h henkilömalli, josta mahd saa pakun, pitäis selvittää, kun on valtion laite ja ollu siviilikilvissä.

Ruosteeton of course (mittarissa 298tkm),

Lisäksi löytyy -81 BJ45 umpimalli täydellinen osiltaan...

Ite laittelin tossa oman hdj osiksi ja rupean kunnostamaan ton korista otetuilla muutamalla korjauspalalla, joten kaikki muu jää jouten ajanpuutteessa...
Mitäs tämä koriton HäZzäkkä maksais? Kaveri tuntuis olevan oikeesti kiinnostunut. Sillä on tosin BJ42 pikkupaloina tallissa ja koppa pihalla, en tiijä mitä se oikein suunnittelee... :D
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin