Kuva Kuva

120:n ehjäys

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Eikös tämä mene takuuseen Suomessa :?: Norjan Toyota on pidentänyt takuun 160000km tai 5 vuoden valmistuvika koska on niin monta näitä tapauksia.Voi olla että niiden pitää jatkaa vieläkin takuuaikaa alkaa pian asiakkaat loppumaan :D
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Onkos tämä vika nyt sitten tässä "vanhassa" 120kw D4D:ssä???
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Tos meitin 05- 120tkm ajetussa ei ainakaan toistaseks oo ollu oireita, kop kop. Tosin kun olin ekan kerran lukenu ongelmista , rupes kone kuullostamaan ihan selvästi äänekkäämmältä :shock: :lol: .Tarttee kurkkaa toi sihti kun vaihtaa ölpät.Suuttimet pitänee tarkistaa viimestää jakopäärempan yhteydessä (150 tkm), jollei aiemmin ala oireilee .Eivät taida Toyotalla vaihtaa/tarkistaa takuuseen ihan vaan varuiks , jos ei oo oireita ?
Maajussi
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:20 pm
Paikkakunta: Los Kärköläs

..............Jotain.........

Viesti Kirjoittaja Maajussi »

Itellä on -03 120 sarjalainen ja ekan kerran kun kuulin näistä suuttimien O-rengas ongelmista ja öljysihti jutuista niin soitin saman tien Vesijärven autoon ja kysyin että mitä HÄH?!Runkonumeron/kilven perusteella ne ties sanoo sielt et mun auto ei kuulunu riski ryhmään.

Itekki olin huolissani tuosta naulaavasta äänestä moottorissa ja sanoin asiasta huollossa.Mutta näissä ekoissa 120 korisissa Se on kuulema ominaisuus :lol: :lol: Syötön ennakko/määrä on syy ääneen 1000/1500rpm.Mutta jos tuo ääni häiritsee niin siihen on olemassa Toyotalla ratkaisu:moottorin ohjaimeen ajetaan uusi päivitetty ohjelma jossa tämä ääni on otettu huomioon.Ja uudemmissa malleissa tämä päivitys on jo käsittääkseni vakiona.

Miinuksena tätä päivitystä ei pysty asentamaan kaikkiin D4D 120:siin koska ekoissa on vanhemman mallinen moottorin ohjain johon päivitysta ei saa.Kuten omaani ei saanut. Ja moottorin ohjaimen mallia ei saa selville muuten kuin laittamalla tietokoneen huollossa kiinni autoon

....Täytyypi vissiin sit päivitys korvata boksin uudelleen ohjelmoinnilla STD4D:ksi :twisted: :twisted: :twisted:

Mutta ei kysyvä tieltä eksy joten soittakaa lähimpään Toyota liikkeeseen ja kysykää onko omanne riskiryhmässä niin ei tarvitse arvailla.
Pähäma
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Re: ..............Jotain.........

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Maajussi kirjoitti: Mutta ei kysyvä tieltä eksy joten soittakaa lähimpään Toyota liikkeeseen ja kysykää onko omanne riskiryhmässä niin ei tarvitse arvailla.
Mulle sanoivat Toyota infosta, ettei LANTIKAN :evil: valmistenumeron perusteella vois sanoa mikä kuuluu riskiryhmään , vaan kyttäävät huollossa tota sihtiä ja jos siel on karstaa olettavat suutinten vuotavan.
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Tämä on tainnut käydä jo kalliiksi:
www.nettivaraosa.com/933321

"sihti tukossa, kiin.leik."
BJ75 1987
# 274
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Käväsin aamusta Espoon Jalosella ,ajatuksena oli hakea ölppä suodatin ja pohjan tiiviste , josko kurkkais ton siivilän kunnon.Varaosamyyjä ilmotti et lantikoissa :evil: on "kamppanja" päällä jossa noi suuttimien o-renkaat tarkistetaan.No otetaan yksi sellanen sitte :lol:.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Cruiseristi kirjoitti:Käväsin aamusta Espoon Jalosella ,ajatuksena oli hakea ölppä suodatin ja pohjan tiiviste , josko kurkkais ton siivilän kunnon.Varaosamyyjä ilmotti et lantikoissa :evil: on "kamppanja" päällä jossa noi suuttimien o-renkaat tarkistetaan.No otetaan yksi sellanen sitte :lol:.
Jalosellako huolletaan lantikoita? :shock:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

-MaTTi- kirjoitti: Jalosellako huolletaan lantikoita? :shock:
Ojensin toki varaosamyyjää välittömästi :" se on kyllä Land Cruiseri" , johon myyjä mutisi jotain sisäpiirinimityksestä ...
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

No niin , eli nyt on suuttimet tarkistettu, eikä vikaa ilmenny.Tosin tarkistuksen yhteydessä, oli noin perstuntumalla ,puolet moottorin hevosista karannu, tarttee mennä huomenis kyselee ,josko olisi hummia näkyny.Aavistuksen harmitti ajella motaria kotio, kun huiput oli 115 km/h ja vääntö loppu 2500rpm:n kohalla.Tuntuu kun ei olisi ahdinta ollenkaan.
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Hepat löyty , oli alipaineletku jääny irti välijäähyn alta.
Samuel
Viestit: 94
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Viesti Kirjoittaja Samuel »

JJ kirjoitti:Tuolla UK palstalla on muutama kauhutarina ja tuossa yksi kaveri on tarkistanut itse suutinten tiivisteiden kunnon:

http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=7719

kuvia 2 sivulla
Aika hurjat kuvat oli. Täytyy vaatia että tarkistavat tuon sihdin seuraavassa huollossa.
KDJ120L
Vastaa Viestiin