Sivu 1/2
HJ45 Ostettu ja innolla kunnostamaan. Vinkkejä kaivataan...
Lähetetty: Ke Loka 21, 2009 8:13 pm
Kirjoittaja möttis
No nyt se on, löydetty, ostettu ja haettu. Kyllä oiken Genitaaleja kutkuttaa kun se on pihassa.

[url]
Pientä laittoa vailla. H kone on rikki ja monen mielestä ei kannata korjata. Uskon viisaampia ja 2H kone tilalle. (ja kohta Burton tai joku muu ylistää turboa

)
Koskaan en ole konetta irroittanut, mutta onneksi tää on ainakin yksinkertainen, niin ehkä en epäonnistu.
Suunnitelma sitten laittaa hetkeksi leimaan ja ajella. Ellei karkaa mopo käsistä, kuten usein taitaa olla tapana.
Lähetetty: Ke Loka 21, 2009 8:22 pm
Kirjoittaja tepa78
Lähetetty: Ke Loka 21, 2009 8:30 pm
Kirjoittaja möttis
TURBO,TURBO,TURBO Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
No eipä siinä kauaa vierähtänyt, kun tulee jo turbo puhutusta.
Kannattaako ostaa valmiiksi turbokone (hj 61 pannu?) vai heittä sitten vaan kylkeen sen kierukan?
Lähetetty: Ke Loka 21, 2009 8:45 pm
Kirjoittaja tepa78
Tiedä sitten mikä kannattaa, osaavat pyytää oikein rahaa noista kuusykkösen myllyistä, Itte varmaan kääntyisin 2Hoohon ja siihen se kuusykkösen pakosarja ja turbo, sopii lähes bolt-on. Toisaalta olishan se 12H-T: kin ihan kiva...
Lähetetty: Ke Loka 21, 2009 9:05 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Onnittelut minunkin puolesta,mistä kaukaa kaunotar oikein löytyi??
edit.Vieläkin kaivelee kun tuli hukattua BJ45 pic-up.
Lähetetty: Ke Loka 21, 2009 9:29 pm
Kirjoittaja möttis
Vehje löytyi ihan kotikaupungista. Suomen Pariisista Riihimäeltä.
Joskus n. 5 vuotta sitten himoitisin tuota autoa ja pariviikkoa sitten satuin näkemään omistajan kapakassa ja kaupathan siitä tuli. Kasvoista satuin kaverin tunnistamaan ja tässä lopputulos. Hyvä mäihä kävi.
Lähetetty: To Loka 22, 2009 2:57 pm
Kirjoittaja apiaani
Hieno peli. Jätä ulkoasu suurinpiirtein samoihin muotoihin!

Lähetetty: To Loka 22, 2009 6:36 pm
Kirjoittaja möttis
Joo... En ole laittamassa siihen bemarin puskuria väärinpäin tai virittelemässä Tommy´s Billet spoileria. Kori pitää olla vakio.
Vähän valoja ihan käytännön syistä.
Lähetetty: To Loka 22, 2009 6:44 pm
Kirjoittaja Tuppu
joo, varaudu katastusremontin kestoon... mulla vierähti reilu parivuotta

Lähetetty: To Loka 22, 2009 6:48 pm
Kirjoittaja SauliS
Mulla vois olla 2h+5v yhdessä tai erikseen tarjolla..
numeron tiedät jos kiinnostaa?
Lähetetty: To Loka 22, 2009 9:44 pm
Kirjoittaja PikkuF
Senverran ulkonäköä voipi kuitenkin tuunata,että kääntää maskin (=silmälasit) oikeinpäin....eli paksumpi puoli ylöspäin...
Lähetetty: Pe Loka 23, 2009 7:28 pm
Kirjoittaja möttis
No niin, silloin pitää tehdä kun on motivaatiota. Jossain välissä kyllä se siitä loppuu.
Kannattaako ottaa myös loksut pois kun ottaa koneen ules?
Jotain pientä sanomista on kabiinissa. Lattiassa myös. Kuuluu asiaan.
Retee penkki on jostain Ruåtsin armeijan kiesistä. Meneepi vaihtoo näillä näkymin.
Sen suuremman urpoilun välttämiseksi laitoin kaikki irroitetut osat pusseihin ja nimi päälle. Eihän se tosin mitään takaa.
Kysymys:
Käykö 2H suoraan tuohon H koneen laatikkoon?
Lähetetty: Pe Loka 23, 2009 8:32 pm
Kirjoittaja burton
2h kone käy suoraan vaihteistoon MUTTA startti ei!
-öljynpaine kello pitää poistaa
-starttia pitää hioa ohuemmaksi yhdestä kohtaa rälläkällä
-lohkosta pitää myös ottaa pala pois rälläkällä, sitte sopii.
Kytkimestä:
2H vauhtipyörä, sen paineasetelma, sen painelaakeri, sen irroitushaarukka ja
MYÖSKIN SE TAPPI (ei käy suoraa, porausta ja mutteria) JOTA VASTEN IRROITIN HAARUKKA nojaa
kytkin kopassa on vaihdettava HJ-60:sen kytkin kopasta! ja silti joutuu aavistuksen taivuttamaan sitä tankoa joka lähtee kytkimen työ sylinteriltä haarukalle.
levy on kummassakin kone tyypissä sama.
toinen vaihtoehto on laittaa H-koneen vauhtipyörä 2H koneeseen ja kasata H-koneen orkkis kytkin hiluilla,
pitäis toimia mutta en mene vannomaan.(hankala saada paineasetelmaa)
helpoiten pääsis kun vaihtais koneen ja vaihteiston ja ottais sen 60:sen vaihteiston tukipalkin siihen rungon väliin, vähiten työtä.
sitte 2h koneen vasemmalta puolelta pitää siirtää lohkossa oleva kiinnitys rauta etummaisiin reikiin, kierteet on valmiina et sen kuin pulttaa.
ja kiinnitys osuu rungossa sitte oikeaan kohtaan.kumit on oltava 2H koneen omat.
koneen oikean puolen kiinnitys raudoissa on vuosimalli eroja tuossa 2H mallissa, jos se rauta on kieron mallinen niin ei käy suoraan runkoon jos taas suora niin sitte osuu.
kaiketi 10/85 ja uudemmissa se on suora.
ja maku asia et ottaako lokareita irti, itse en purkanu mitää peltejä.
mutta ohjaamon lattian irroitus helpottaa huomattavasti sen lootan kans pelleilyä.
niin joo. tuosta kun irroitat moottorin niin ekaks on otettava vaihteisto irti!
Lähetetty: La Loka 24, 2009 12:55 am
Kirjoittaja Jul
Aina vaan näitä pickuppeja jostain sikiää...

Hieno pyöreemaski45!
Ota vaan ne lokarit irti, helpottaa työskentelyä huomattavasti ja taitavat olla enää 7 pultilla kiinni per puoli, kun on jo tuo etumaski irti.
Lähetetty: La Loka 24, 2009 6:37 am
Kirjoittaja Käyttäjä
burton kirjoitti:2h kone käy suoraan vaihteistoon MUTTA startti ei!
-öljynpaine kello pitää poistaa
-starttia pitää hioa ohuemmaksi yhdestä kohtaa rälläkällä
-lohkosta pitää myös ottaa pala pois rälläkällä, sitte sopii.
Kytkimestä:
2H vauhtipyörä, sen paineasetelma, sen painelaakeri, sen irroitushaarukka ja
MYÖSKIN SE TAPPI (ei käy suoraa, porausta ja mutteria) JOTA VASTEN IRROITIN HAARUKKA nojaa
kytkin kopassa on vaihdettava HJ-60:sen kytkin kopasta! ja silti joutuu aavistuksen taivuttamaan sitä tankoa joka lähtee kytkimen työ sylinteriltä haarukalle.
levy on kummassakin kone tyypissä sama.
toinen vaihtoehto on laittaa H-koneen vauhtipyörä 2H koneeseen ja kasata H-koneen orkkis kytkin hiluilla,
pitäis toimia mutta en mene vannomaan.(hankala saada paineasetelmaa)
helpoiten pääsis kun vaihtais koneen ja vaihteiston ja ottais sen 60:sen vaihteiston tukipalkin siihen rungon väliin, vähiten työtä.
sitte 2h koneen vasemmalta puolelta pitää siirtää lohkossa oleva kiinnitys rauta etummaisiin reikiin, kierteet on valmiina et sen kuin pulttaa.
ja kiinnitys osuu rungossa sitte oikeaan kohtaan.kumit on oltava 2H koneen omat.
koneen oikean puolen kiinnitys raudoissa on vuosimalli eroja tuossa 2H mallissa, jos se rauta on kieron mallinen niin ei käy suoraan runkoon jos taas suora niin sitte osuu.
kaiketi 10/85 ja uudemmissa se on suora.
ja maku asia et ottaako lokareita irti, itse en purkanu mitää peltejä.
mutta ohjaamon lattian irroitus helpottaa huomattavasti sen lootan kans pelleilyä.
niin joo. tuosta kun irroitat moottorin niin ekaks on otettava vaihteisto irti!
Tekiskös burttoni tästä ko.aiheesta tonne ukk:hon topicin.
2H:n vaihto H-koneen tilalle tms.
Tuntuu aihe olevan tuttu?