Sivu 1/1

Land Cruiser 2010

Lähetetty: Pe Syys 18, 2009 11:29 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
KuvaKuva
KuvaKuva
KuvaKuva
KuvaKuva
KuvaKuva

Technical specifications

* ENGINE: 3.0 D-4D
o Engine type: Four cylinders in-line
o Displacement: 2,982 cc
o Fuel injection type: Common rail
o Emissions level: Euro 4
o Max power: 171 bhp @ 3,400 rpm
o Max torque: 410 Nm @ 1,600-2,800 rpm
* PERFORMANCE
o Acceleration 0-62mph (0-100 km/h): 11.7 s
o Max. speed: 109 mph (175 km/h)
* EXTERIOR DIMENSIONS
o Overall length: 4,760 mm
o Overall width: 1,885 mm
o Overall height: 1,845 mm
o Wheelbase: 2,790 mm
o Front overhang: 895 mm
o Rear overhang: 1,075 mm
* TYRES AND WHEELS
o Wheels: 17 or 18-inch
o Tyres: 245/70R17 or 265/60R18
* OFF-ROAD PERFORMANCE
o Approach angle: 32°
o Departure angle: 25°
o Ramp angle: 22°
o Side angle limit: 42°
o Minimum running ground clearance: 220 mm
o Wading depth: 700 mm
* FUEL CONSUMPTION AND EMISSIONS
o Combined cycle: 34.9 mpg = 8.1 l/100 km
o CO2 emissions: 214 g/km
* SUSPENSION
o Front: Double wishbone
o Rear: Four-link with lateral rod
* TOWING CAPACITY
o Braked: 3,000 kg
o Unbraked: 750 kg

Lähetetty: La Syys 19, 2009 7:19 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Kolmiovinenkin on sailytetty mallistossa :D

Lähetetty: La Syys 19, 2009 7:58 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
PETEBJ75 kirjoitti:Kolmiovinenkin on sailytetty mallistossa :D
:D Jep. Ilahtuneena totesin saman.

Lähetetty: Ma Syys 28, 2009 12:05 pm
Kirjoittaja Ari K
Jotenkin olin toivonut/odotellut uutta diesel-moottoria, mutta eipä sille saralle mitään ihmeitä näytä olevan tulossa. Kulutus näyttää tosin pienentyneen. Jotenkin kolho tuo keskikonsoli. Muuten varmaan ihan ok näköinen peli kunhan silmä tottuu mm. noihin etulokasuojiin.

Ja sitten tuo rengastus, jotenkin tuntuu, että huonompaan suuntaan mennään.

Noh, reilun vuoden päästä täytyy katsella tilataanko tuo vai joku kilpailija nykyisen 120-sarjalaisen tilalle/kaveriksi (taitaa tuo Pathfinder lähteä kakkosauton roolista ja 120:nen jäädä).

Tuossa linkki saksansivuille:
http://www.toyota.de/cars/coming_soon/l ... index.aspx

Lähetetty: Su Joulu 20, 2009 12:27 am
Kirjoittaja Gontzo
Sisäpiirin tietoa,kone on sama kuin ennenkin,hinta "pompsahtaa" 7000 tonnia uusien kuorien takia,bilgblingiä tarjolla entistä enemmän,mutta maasto ominaisuuksia osittain vähemmän!
Tosipaikan tullen ajaisin mieluummiin vanhalla 120:llä!

Lähetetty: Su Joulu 20, 2009 12:43 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Gontzo kirjoitti:Sisäpiirin tietoa,kone on sama kuin ennenkin,hinta "pompsahtaa" 7000 tonnia uusien kuorien takia,bilgblingiä tarjolla entistä enemmän,mutta maasto ominaisuuksia osittain vähemmän!
Tosipaikan tullen ajaisin mieluummiin vanhalla 120:llä!
Kone on saman tehoinen, mut on sitä päivitetty, eihän muuten kulutusta saatas tiputettua noin paljoo. Cuuleri on käsittääkseni siirretty moottorin päältä eteen.

Ja uudessa Toyota-lehdessä oli hinnatkin, oliko 1500€ kalliimpi kuin vanha. Ja löytyypä nyttemmin jo kaikki muutkin speksit suomeksi: http://www.toyota.fi/cars/new_cars/land ... innat.aspx

Kyl mulle toi kävis. 8) Kolmiovisena, tai no, miks ei ehkä pitkäkin.

Aussipojat on jo kerenny asentamaan korotussarjojakin näihin.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

The data:

Front: 885mm -> 945mm = 60mm
Rear: 902mm -> 990mm = 88mm
Diff Centre: 226mm -> 247mm

King Springs RR
Bilstein Socks
Polyair Bags (2 bar)
BFG AT 275/65 R17
Fuel +-90L


Tässä vielä video uudesta Kinetic Dynamic Suspension Systemistä: http://www.believe.co.nz/videos/kdss

Lähetetty: Ma Joulu 21, 2009 8:24 pm
Kirjoittaja komk
Miten mulla tulee 9x korisarja tästä mieleen. Varsinkin tuo suoraan sivusta kuvattuna.
Toki kelpais...sitten 15 vuoden päästä kun voi nippanappa yltää rahallisesti.

Lähetetty: To Tammi 14, 2010 10:08 am
Kirjoittaja Ari K
Tuli käytyä koeajamassa tuo uusi malli. Seuraavassa havaintoja:

-rengasmelu yllätti, tuntui kovemmalta kuin meidän '07 120-sarjalaisessa, liekö vain korva herkemmällä tai äänensävy eri

-aika pirun kevyt ohjaus

-parempi ajaa tiellä, ei kallistele mutkissa niin paljon

-matkustamo tilavamman oloinen kuin vanhassa

-tavaratila pienemmän oloinen kuin vanhassa (liekö aistiharha, kun ei tullut mittailtua)

Kokonaisuutena ihan mukavan oloinen peli. Ehkä odotin kyllä hieman enemmän. Maastoon tai edes auraamatonta tietä kahlauttamaan en ehtinyt, jotta olisi tuota puolta voinut vertailla.

Kojelaudan keskipahka oli jotenkin tökerö, mutta eipä näitä ole silmäniloksi tullut muutenkaan hankittua, joten kyllä tuo varteenotettava vaihtoehto on, kun seuraavan kerran vaihtoa suunnitellaan.

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2010 7:33 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Arctic Trucks on kerinnyt myös jo tekemään omat versionsa aiheesta:
Kuva

Kuva

Lähetetty: Su Tammi 24, 2010 11:28 pm
Kirjoittaja kzj
Tuli pyöräytettyä pikku lenkki uudella 150 sarjalaisella.

Uusi, hieno ja ylellisemmän tuntuinen kun 120 sarja.

Ihan tiellä vaan ajoin ja tosi jämäkkä ja junamainen kulku, kai se kdss jotain vaikuttaa vakauteen?

Muuten on äänetön mutta takaa kuului kova nastarenkaitten ääni jo 60km/h nopeudessa..

Oli kyllä 3. penkkirivillä varustettu malli(ne on sillai piilossa lattiassa ne penkit) ei ollut "tavaratilansuojaverhoa" en tiedä sitten kuuluuko näihin?

Mutta kyllä 120 on paljon hiljaisempi, tuli vähän mieleen 80 luvun corolla jossa nr09 hakkapeliitat alla.. :lol:

Mutta minusta se ääni tuli vaan takaa..muuten ei kuulunut ääntä juurikaan.. :wink:

Kai sinne vois iskumassaa laittaa pyöränkoteloon..

Hieno peli!

Lottovoittoa odotellessa...

Lähetetty: Ti Helmi 09, 2010 5:48 pm
Kirjoittaja peLoGo?
Ari K kirjoitti:Tuli käytyä koeajamassa tuo uusi malli. Seuraavassa havaintoja:

-parempi ajaa tiellä, ei kallistele mutkissa niin paljon

Kokonaisuutena ihan mukavan oloinen peli. Ehkä odotin kyllä hieman enemmän. Maastoon tai edes auraamatonta tietä kahlauttamaan en ehtinyt, jotta olisi tuota puolta voinut vertailla.
Kävin ittekki ajamas tän kun oli Vaasan ensiesittely.

-Tiellä hyvä ajaa, mutta edelleen unohtanut Toyotalle pari pyttyä koneesta, on tommonen neloskone edelleen vähä nuhanen noin isoon koriin..

-Kävin koittamassa ajaa pätkän auraamatonta tietä jota oli moottorikelkkailijat ajelleet, olin ottanut luistoneston jo aiemmin pois päältä, mutta ilmeisesti oli hypännyt takaisin päälle, heti kun pyörä upposi ja sutaisi vähän luistonesto tappoi menon täysin ja pelkäsin jo hetken jääväni jumiin.. Tämä tosiaan saattaa olla vain luistoneston aiheuttamaa, saanee kait sen lukittua kokonaan pois päältäkin?