Sivu 1/1
hj:n jarrupääsylinteri
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 10:31 am
Kirjoittaja HemmoBJ40
mitenpäin putket pitäisi lähteä pääsylinteriltä, lähempää tehostajaa eteen vai taakse? BJ:hin vaihdettu hj osat ei vaan toimi kunnolla. Jarrut jumittuu.
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 10:33 am
Kirjoittaja Cental73
onhan se kuormansäätömutikkakin laitettu? jos ei niin noin käy
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 10:41 am
Kirjoittaja tepa78
Mullakin on hoojiin roinat beejiissä, ilman mitään kuormansäätö juttuja, hienosti pelaa. voin illemmalla katella mitenpäin putket lähtee, ellei tule vastausta sitä ennen.
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 11:09 am
Kirjoittaja HemmoBJ40
laitoin allstar:in rajoittimen takajarruille mutta kun etu jarrut menee lukkoon. kaikki osat on huollettu tai uusittu.
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 2:33 pm
Kirjoittaja Cental73
entä sitten sylinterin (pää) kumit. tuliko oikein päin? ei palauta nesteitä jos etumainen on väärin päin paikoillaan.
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 3:24 pm
Kirjoittaja HemmoBJ40
tämä on suurin pelkoni eli olen varmaan kasannut sylkyn väärin
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 3:47 pm
Kirjoittaja Cental73
juu niissä on vissi järjestys miten niiten kumien pitää olla, tuo mun veikkaus että kuin päin pitäis olla on nopsa arvio, eli voi olla väärinkin, mutta edellisessä bertassa kävi itelläkin noin, kun kasasin väärin.
¨
Onko sulla vielä bertan oma sylkky tallessa? kato siitä malllia, Mulla pitäis olla varastossa bj:n oma tai jopa kaksi pääsylinteriä jos tarvii kattoa mallia.
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 5:34 pm
Kirjoittaja HemmoBJ40
löytyy bj:n oma sylinteri pitää purkaa se ja tarkistaa
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 6:32 pm
Kirjoittaja tepa78
Tuon näkönen on omassa:

Etummaisesta eteen ja takimmaisesta taakse, näin omassa, ei välttämättä absoluuttinentotuus mutta tuntuu toimivan
Tohon vehkeeseen ostin uuden pääsylkyn toyotalta kun aikani olin tapellut uusien kumien ja syöpyneen sylkyn kanssa, ei muistaakseni ollut ihan älyttömän hintanen, loppu kyllä kaikki jarruongelmat samalla.
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 9:01 pm
Kirjoittaja OPA
tehostimen tappi painaa ekaa sylinteriä joka nesteen avulla painaa toista sylinteriä etiäpäin. eli 3. kumi on niinkö väärinpäin ja muut sinne eteenpäin aukeavia.
muistaakseni...
Lähetetty: Ti Kesä 16, 2009 2:41 pm
Kirjoittaja mikjus
Rumpujarrullisessa pääsylinterin lähdössä on sellanen vena joka pitää painetta linjassa että kengät oli lähempänä rumpua tai jotai sellasta. Jos siihen lyö levyjarrun niin jää kantamaan eli jos lähdöt väärinpäin niin ongelmia tulee. Venan voi lyödä välistä pois kokonaan jos 4 x levyt. Kyseinen operaatio suoritettu joskus jonkun venäläisen huoltsikan pihalla. Oli aika vittumainen kun välillä toimi hyvin mut sit joskus vaan rupes jarru jäämään päälle kun ajoi. Ei meinannu huomata kun puutu pikkuhiljaa. Tuntu et teki sitä vaik ei edes jarrua painanut kertaakaan. Sit vaan pääsylkystä löysenti liitintä ja jatko matkaa. Joskus näin pääsi eteenpäin monta tuntia, päivää tai viikkoa? Joskus epäilin että johtuis kuumentumisesta mut kun pakosarja toisel puolel niin sekään ei oikein tuntunut oikealta diagnoosilta. Muistaakseni kun tätä vikaa oli vaikka se vena oli lyöty pihalle takapiiristä. Saattanu johtuu jostain jarruletkusta jossa sisällä palkeenkieli tms. Sillon takana oli patrolin satulat ja allstarin säädin täysillä (-54% muistaakseni) niin takajarrut meni silti ekana lukkoon. Nykyään jarrut on hienosti balanssissa eli etupäässä on ollut jotain vikaa.
Lähetetty: Ke Kesä 17, 2009 6:55 pm
Kirjoittaja HemmoBJ40
Myös HJ:n jarrupääsylinterissä on venttiilit molemmille piireille. Etujarruista löin sen venttiilin pois. Tuntuu toimivan nyt paremmin ainakin kävin tänään näyttämässä konttorilla eikä huomauttamista löytynyt. Allstarin paineensäätimestä kyseli että "mikä toi on" , kun kerroin mikä se on totesi vain että "varmaan hyvä peli".