Kuva Kuva

hj:n jarrupääsylinteri

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

hj:n jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

mitenpäin putket pitäisi lähteä pääsylinteriltä, lähempää tehostajaa eteen vai taakse? BJ:hin vaihdettu hj osat ei vaan toimi kunnolla. Jarrut jumittuu.
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

onhan se kuormansäätömutikkakin laitettu? jos ei niin noin käy
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Mullakin on hoojiin roinat beejiissä, ilman mitään kuormansäätö juttuja, hienosti pelaa. voin illemmalla katella mitenpäin putket lähtee, ellei tule vastausta sitä ennen.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

laitoin allstar:in rajoittimen takajarruille mutta kun etu jarrut menee lukkoon. kaikki osat on huollettu tai uusittu.
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

entä sitten sylinterin (pää) kumit. tuliko oikein päin? ei palauta nesteitä jos etumainen on väärin päin paikoillaan.
Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

tämä on suurin pelkoni eli olen varmaan kasannut sylkyn väärin
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

juu niissä on vissi järjestys miten niiten kumien pitää olla, tuo mun veikkaus että kuin päin pitäis olla on nopsa arvio, eli voi olla väärinkin, mutta edellisessä bertassa kävi itelläkin noin, kun kasasin väärin.
¨
Onko sulla vielä bertan oma sylkky tallessa? kato siitä malllia, Mulla pitäis olla varastossa bj:n oma tai jopa kaksi pääsylinteriä jos tarvii kattoa mallia.
Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

löytyy bj:n oma sylinteri pitää purkaa se ja tarkistaa
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Tuon näkönen on omassa:
Kuva
Etummaisesta eteen ja takimmaisesta taakse, näin omassa, ei välttämättä absoluuttinentotuus mutta tuntuu toimivan :D
Tohon vehkeeseen ostin uuden pääsylkyn toyotalta kun aikani olin tapellut uusien kumien ja syöpyneen sylkyn kanssa, ei muistaakseni ollut ihan älyttömän hintanen, loppu kyllä kaikki jarruongelmat samalla.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
OPA
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 08, 2007 11:41 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja OPA »

tehostimen tappi painaa ekaa sylinteriä joka nesteen avulla painaa toista sylinteriä etiäpäin. eli 3. kumi on niinkö väärinpäin ja muut sinne eteenpäin aukeavia.

muistaakseni...
OPA
Offroad Kainuu Ry/KAMK Ry
Avatar
mikjus
Viestit: 200
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Rumpujarrullisessa pääsylinterin lähdössä on sellanen vena joka pitää painetta linjassa että kengät oli lähempänä rumpua tai jotai sellasta. Jos siihen lyö levyjarrun niin jää kantamaan eli jos lähdöt väärinpäin niin ongelmia tulee. Venan voi lyödä välistä pois kokonaan jos 4 x levyt. Kyseinen operaatio suoritettu joskus jonkun venäläisen huoltsikan pihalla. Oli aika vittumainen kun välillä toimi hyvin mut sit joskus vaan rupes jarru jäämään päälle kun ajoi. Ei meinannu huomata kun puutu pikkuhiljaa. Tuntu et teki sitä vaik ei edes jarrua painanut kertaakaan. Sit vaan pääsylkystä löysenti liitintä ja jatko matkaa. Joskus näin pääsi eteenpäin monta tuntia, päivää tai viikkoa? Joskus epäilin että johtuis kuumentumisesta mut kun pakosarja toisel puolel niin sekään ei oikein tuntunut oikealta diagnoosilta. Muistaakseni kun tätä vikaa oli vaikka se vena oli lyöty pihalle takapiiristä. Saattanu johtuu jostain jarruletkusta jossa sisällä palkeenkieli tms. Sillon takana oli patrolin satulat ja allstarin säädin täysillä (-54% muistaakseni) niin takajarrut meni silti ekana lukkoon. Nykyään jarrut on hienosti balanssissa eli etupäässä on ollut jotain vikaa.
Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

Myös HJ:n jarrupääsylinterissä on venttiilit molemmille piireille. Etujarruista löin sen venttiilin pois. Tuntuu toimivan nyt paremmin ainakin kävin tänään näyttämässä konttorilla eikä huomauttamista löytynyt. Allstarin paineensäätimestä kyseli että "mikä toi on" , kun kerroin mikä se on totesi vain että "varmaan hyvä peli".
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Vastaa Viestiin