hj:n jarrupääsylinteri
Valvoja: Käyttäjä
hj:n jarrupääsylinteri
mitenpäin putket pitäisi lähteä pääsylinteriltä, lähempää tehostajaa eteen vai taakse? BJ:hin vaihdettu hj osat ei vaan toimi kunnolla. Jarrut jumittuu.
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Mullakin on hoojiin roinat beejiissä, ilman mitään kuormansäätö juttuja, hienosti pelaa. voin illemmalla katella mitenpäin putket lähtee, ellei tule vastausta sitä ennen.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
juu niissä on vissi järjestys miten niiten kumien pitää olla, tuo mun veikkaus että kuin päin pitäis olla on nopsa arvio, eli voi olla väärinkin, mutta edellisessä bertassa kävi itelläkin noin, kun kasasin väärin.
¨
Onko sulla vielä bertan oma sylkky tallessa? kato siitä malllia, Mulla pitäis olla varastossa bj:n oma tai jopa kaksi pääsylinteriä jos tarvii kattoa mallia.
¨
Onko sulla vielä bertan oma sylkky tallessa? kato siitä malllia, Mulla pitäis olla varastossa bj:n oma tai jopa kaksi pääsylinteriä jos tarvii kattoa mallia.
Tuon näkönen on omassa:

Etummaisesta eteen ja takimmaisesta taakse, näin omassa, ei välttämättä absoluuttinentotuus mutta tuntuu toimivan
Tohon vehkeeseen ostin uuden pääsylkyn toyotalta kun aikani olin tapellut uusien kumien ja syöpyneen sylkyn kanssa, ei muistaakseni ollut ihan älyttömän hintanen, loppu kyllä kaikki jarruongelmat samalla.
Etummaisesta eteen ja takimmaisesta taakse, näin omassa, ei välttämättä absoluuttinentotuus mutta tuntuu toimivan

Tohon vehkeeseen ostin uuden pääsylkyn toyotalta kun aikani olin tapellut uusien kumien ja syöpyneen sylkyn kanssa, ei muistaakseni ollut ihan älyttömän hintanen, loppu kyllä kaikki jarruongelmat samalla.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Rumpujarrullisessa pääsylinterin lähdössä on sellanen vena joka pitää painetta linjassa että kengät oli lähempänä rumpua tai jotai sellasta. Jos siihen lyö levyjarrun niin jää kantamaan eli jos lähdöt väärinpäin niin ongelmia tulee. Venan voi lyödä välistä pois kokonaan jos 4 x levyt. Kyseinen operaatio suoritettu joskus jonkun venäläisen huoltsikan pihalla. Oli aika vittumainen kun välillä toimi hyvin mut sit joskus vaan rupes jarru jäämään päälle kun ajoi. Ei meinannu huomata kun puutu pikkuhiljaa. Tuntu et teki sitä vaik ei edes jarrua painanut kertaakaan. Sit vaan pääsylkystä löysenti liitintä ja jatko matkaa. Joskus näin pääsi eteenpäin monta tuntia, päivää tai viikkoa? Joskus epäilin että johtuis kuumentumisesta mut kun pakosarja toisel puolel niin sekään ei oikein tuntunut oikealta diagnoosilta. Muistaakseni kun tätä vikaa oli vaikka se vena oli lyöty pihalle takapiiristä. Saattanu johtuu jostain jarruletkusta jossa sisällä palkeenkieli tms. Sillon takana oli patrolin satulat ja allstarin säädin täysillä (-54% muistaakseni) niin takajarrut meni silti ekana lukkoon. Nykyään jarrut on hienosti balanssissa eli etupäässä on ollut jotain vikaa.
Myös HJ:n jarrupääsylinterissä on venttiilit molemmille piireille. Etujarruista löin sen venttiilin pois. Tuntuu toimivan nyt paremmin ainakin kävin tänään näyttämässä konttorilla eikä huomauttamista löytynyt. Allstarin paineensäätimestä kyseli että "mikä toi on" , kun kerroin mikä se on totesi vain että "varmaan hyvä peli".
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.