Motivaatiopula uhkaa... -Mutta periksi ei anneta!
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 7:42 pm
Ostin vuosi sitten Auton, vm 82 HJ60, kolmen hengen huoltoauto. Vikalista;
-Etupää paukkuu nelivedolla kääntäessä. Pallonivelistä tursuaa vaseliinia.
(murrosten ja pallonivelen stefojen vaihto?)
-Ei jaksa ladata akkuja talvella, hiilet on vaihdettu ja erään autosähkömiehen mielestä normaalit latausarvot.
(Ylläpitolaturi?)
-Polttoainesäiliötä fixailtu siten, että kun tankissa on 60 litraa ainetta jäljellä, se hörii ilmaa.
(Hankintaan ehjempi säiliö.)
-Takavasen jarru ottaa ajoittain kiinni ja palaa.
(Auki ja jousten vaihto+muiden osien putsaaminen ruosteesta?)
-Nojaa raskaasti kuskinpuolelle.
(Uusi korottava alustasarja tai vanhojen jousien taotuttaminen?)
-Takavedolta Nopealle nelivedolle sujuu, samoin kuin nopea4-vapaa-hidas4, mutta takaisin takavedolle ei mene, paitsi puoliväkisin.
(Ei harmainta aavistusta?)
-Vuotaa diiseliä koneen kyljestä.
(Kaikki letkuhässäkät läpi ja niiden kiristys?)
-Kuluttaa öljyä ilman ihmeempiä öljyläikkiä alla.
(Ei harmainta aavistusta)
-Diesel- ja jarruputket taivuteltu ihan muuhun kuin alkuperäiseen asentoon. Vuotaa.
(Uusitaan putket?)
-Akut tipahtaa kohta jollekin alemmalle tasolle kun "hyllyt" pettää.
(Uudet hyllyt?)
-Välillä pimeimmällä ja pisimmällä metsätaipalella lämpömittari kohoaa punaiselle ilman syytä.
(Kärkien hionta?)
-Tuulilasinpyyhkijät hakkaavat "karmien" yli kummassakin ääriasennossa.
(Ei harmainta aavistusta)
Eli tämmönen peli... Korjaa yksi paikka, huomaa uusi vika. Kaveri kyselee koska auto on valmis. Vastaus on aina sama; ei koskaan. Toyotalla, varaosamaailmassa ja motonetissa myyjät tuntee naaman ja "pyöristää vähän alaspäin näitä hintoja"
Mutta hitto, en raaski luovuttaakkaan, vaihe kerrallaan, josko tuosta saisi joskus vielä jotakin. Ensimmäinen menopeli, jota on mukava ajaa, ja jonka tekniikasta kiinnostuin.
Hieno sivusto, sitä selaillessa selviää lähes ongelma kuin ongelma.
-Etupää paukkuu nelivedolla kääntäessä. Pallonivelistä tursuaa vaseliinia.
(murrosten ja pallonivelen stefojen vaihto?)
-Ei jaksa ladata akkuja talvella, hiilet on vaihdettu ja erään autosähkömiehen mielestä normaalit latausarvot.
(Ylläpitolaturi?)
-Polttoainesäiliötä fixailtu siten, että kun tankissa on 60 litraa ainetta jäljellä, se hörii ilmaa.
(Hankintaan ehjempi säiliö.)
-Takavasen jarru ottaa ajoittain kiinni ja palaa.
(Auki ja jousten vaihto+muiden osien putsaaminen ruosteesta?)
-Nojaa raskaasti kuskinpuolelle.
(Uusi korottava alustasarja tai vanhojen jousien taotuttaminen?)
-Takavedolta Nopealle nelivedolle sujuu, samoin kuin nopea4-vapaa-hidas4, mutta takaisin takavedolle ei mene, paitsi puoliväkisin.
(Ei harmainta aavistusta?)
-Vuotaa diiseliä koneen kyljestä.
(Kaikki letkuhässäkät läpi ja niiden kiristys?)
-Kuluttaa öljyä ilman ihmeempiä öljyläikkiä alla.
(Ei harmainta aavistusta)
-Diesel- ja jarruputket taivuteltu ihan muuhun kuin alkuperäiseen asentoon. Vuotaa.
(Uusitaan putket?)
-Akut tipahtaa kohta jollekin alemmalle tasolle kun "hyllyt" pettää.
(Uudet hyllyt?)
-Välillä pimeimmällä ja pisimmällä metsätaipalella lämpömittari kohoaa punaiselle ilman syytä.
(Kärkien hionta?)
-Tuulilasinpyyhkijät hakkaavat "karmien" yli kummassakin ääriasennossa.
(Ei harmainta aavistusta)
Eli tämmönen peli... Korjaa yksi paikka, huomaa uusi vika. Kaveri kyselee koska auto on valmis. Vastaus on aina sama; ei koskaan. Toyotalla, varaosamaailmassa ja motonetissa myyjät tuntee naaman ja "pyöristää vähän alaspäin näitä hintoja"
Mutta hitto, en raaski luovuttaakkaan, vaihe kerrallaan, josko tuosta saisi joskus vielä jotakin. Ensimmäinen menopeli, jota on mukava ajaa, ja jonka tekniikasta kiinnostuin.
Hieno sivusto, sitä selaillessa selviää lähes ongelma kuin ongelma.