HJ-60 ja olkanivelen "rasvausproppu"
Valvoja: Käyttäjä
HJ-60 ja olkanivelen "rasvausproppu"
Elikkä tuli aiheelliseksi olkanivelien rasvaus, joka oli ilmeisesti edellisemmällä omistajalla jääny vähemmälle. Mystiset nelikulmiomaiset proput olivat niin tiukassa että täytyi sähköllä liimata jykevämmät mutterit kiinni ja avata reilummalla varrella. Ensi kertaa ajatellen päätin hommata jostain paremmalla kannalla olevat proput mutta vanhat mallikappaleet jäi tietenki auton luokse toiselle paikkakunnalle. Muistaako kukaan minkä kokonen täyttöpropun kierre on ja millä kierteennousulla? Ilmeisesti tämmösiä parempia vaihtoehtoja voisi löytyä hiflexiltä? Vai onko jollaki parempaa tietoa?
en nyt kierrettä muista mutta useamman tällaisen neliskanttisen orkkismallin olen tehnyt rasvanipalliseksi, on rasvaus helppoa ja siistimpää kun saa prässillä tuupatta vassua.
poraat vaan nipalle reiän orkkismalliin ja väännät kierteet, nippoja saa vaikka minkälaisilla kierteillä. esim. M8 tappi ei varmaan ole harvinaisuus ja sellasia nippoja löytyy asiallisesta tarvikepuljusta.
poraat vaan nipalle reiän orkkismalliin ja väännät kierteet, nippoja saa vaikka minkälaisilla kierteillä. esim. M8 tappi ei varmaan ole harvinaisuus ja sellasia nippoja löytyy asiallisesta tarvikepuljusta.
jos vaan laittaa nipan niin täytyy malttaa olla painamatta sitä vaseliinia niin paljoa että korkkaa vetarin stefa...lepoantti kirjoitti:en nyt kierrettä muista mutta useamman tällaisen neliskanttisen orkkismallin olen tehnyt rasvanipalliseksi, on rasvaus helppoa ja siistimpää kun saa prässillä tuupatta vassua.
poraat vaan nipalle reiän orkkismalliin ja väännät kierteet, nippoja saa vaikka minkälaisilla kierteillä. esim. M8 tappi ei varmaan ole harvinaisuus ja sellasia nippoja löytyy asiallisesta tarvikepuljusta.
HJ61 -87
Sinne napaan voi huoletta painaa niin paljon vassua että alkaa tulemaan navan takaa jo huulitiivisteestä ulos. Ei kyllä stefalle käy mitään koska vaseliinia tulee navan takaa kääntökuulan huulitiivisteestä ekana ulos. Mitä täydempänä vaseliinia niin sitä vähemmän mahtuu sekaan vettä ja muuta skeidaa. Jos navan takana oleva tivari ja huopatiiviste on huonona niin ne kannattaa uusia. Korjaussetti 13e per puoli toyotalla. Joutuu kyllä koko navan irrottamaan tätä varten mutta kannattaa. Mulla ainakin pysynyt tosin hyvänä navan vassut kun ei huonoista tivareista mee kökkö sisään.
Mut jos ton navan painaa aivan täyteen vassua niin silloinhan voitelu ei toimi niin kuin se on suunniteltu.
Täytyyhän siellä olla ilmaakin että vassu pääsee"kiertämään"
Täytyyhän siellä olla ilmaakin että vassu pääsee"kiertämään"
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
- Paikkakunta: Tervola