Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

MattiC
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 6:05 pm
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja MattiC »

Mahtaakohan tuo Rough Country 3" korotussarja sopia pätkämalliin yhtähyvin kun pitkäänkin? joku tietäjä väitti että tulee ihan hirvee ajaa, mutta ihan sama jos pääsee mettässä paremmin. ja taitaa olla aika helppo asennus. sattuu tossa yks sarja lojumaan tallissa niin löis vaikka kiinni sit kun auto eka palaa kotiin remontistaan.
Avatar
Gebes
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 7:10 pm
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Gebes »

Tulipa hommattua v2005 mustuainen.
Oon koittanu ettiä sisälokasuojia ko vehkeeseen mutta en löydä.
Jos jollain on tieto että mistä löytyy niin infoa vaan.
Lisäksi ohjauksen keskialueen jäykkyys ihmetyttää.
Aurauskulmat säädetty mutta sama ongelma jatkuu.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

MattiC kirjoitti:Mahtaakohan tuo Rough Country 3" korotussarja sopia pätkämalliin yhtähyvin kun pitkäänkin? joku tietäjä väitti että tulee ihan hirvee ajaa, mutta ihan sama jos pääsee mettässä paremmin. ja taitaa olla aika helppo asennus. sattuu tossa yks sarja lojumaan tallissa niin löis vaikka kiinni sit kun auto eka palaa kotiin remontistaan.
kiinni vaan...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

Selittäkääs nyt joku tyhmälle tuo käyttövoimaveron määäräytyminen näissä vehkeissä :oops:
Mulla on nyt täysin vakio 2004 vuoden J120 katsastettu N1G / Pakettiautoksi ja maksan siitä käyttövoimaveroa aivan perkeleesti eli samanverran / kg kuin henkilöautostakin.
Saako tuohon verohelpotusta katsastamalla auton huoltoautoksi ja saako silloin olla takapenkkejä?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Micci kirjoitti:Selittäkääs nyt joku tyhmälle tuo käyttövoimaveron määäräytyminen näissä vehkeissä :oops:
Mulla on nyt täysin vakio 2004 vuoden J120 katsastettu N1G / Pakettiautoksi ja maksan siitä käyttövoimaveroa aivan perkeleesti eli samanverran / kg kuin henkilöautostakin.
Saako tuohon verohelpotusta katsastamalla auton huoltoautoksi ja saako silloin olla takapenkkejä?
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... ra#Rakenne

Sulla on selvästikin paku ajoneuvoryhmältään kaksikäyttöauto eli takapenkillinen paku, sillä on samat vuotuiset verot mitä henkilöautolla, paitsi ennen 2006 käyttöönotetulla ajoneuvovero määräytyy kilojen mukaan eikä CO2-päästöjen mukaan kuten vastaavalla henkilöautoksi rekisteröidyllä. Käytännön eroa ei ole kuin muutama euro jos automaattivaihteinen kyseessä, manuaali olis 60 €/vuosi halvempi henkilöautona. Vakuutushinnoissa voi olla eroa taas pakettiauton hyväksi.

Säästät dieselverossa n. 486 €/vuosi muuttamalla sen 2-paikkaiseksi, mutta ei missään nimessä huoltoautoksi! :!: Muuten menetät mahdollisuuden muutoskatsastaa takaisin 5-paikkaiseksi.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
rahikainen
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 9:34 am
Paikkakunta: Kaavi

Viesti Kirjoittaja rahikainen »

Minä kävin konttorilla, jotta muutoskatsastaisin meidän cruiserin 2h pakuksi. Enpäs laittanutkaan. Trafilta on tullut kesällä ohjeistus, että jos ajoneuvo täyttää ajoneuvoverolain pykälän 8 (tms) pakettiauton määritykset, et saa niitä penkkejä takaisin ellet maksa henkilöauton ja pakun ajoneuvoveron erotusta! Eli tuhansia euroja!! Ja vaikka autosta on tuotaessa maksettu täysi vero. Ihan pikkusen tuntui uskomattomalta ja hivenen mielivaltaiselta :evil:

Konttorin setä sanoi, että jonkun pitäisi nostaa tästä äläkkä..
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

rahikainen kirjoitti: Trafilta on tullut kesällä ohjeistus, että jos ajoneuvo täyttää ajoneuvoverolain pykälän 8 (tms) pakettiauton määritykset, et saa niitä penkkejä takaisin ellet maksa henkilöauton ja pakun ajoneuvoveron erotusta! Eli tuhansia euroja!!
koskee 1.4.2009 jälkeen tullattuja.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
rahikainen
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 9:34 am
Paikkakunta: Kaavi

Viesti Kirjoittaja rahikainen »

Ahhaa. Siitä ei ollutkaan puhetta. Ei kyllä minua auta, kun on tuotu 2010. On tuo kahtenkertaan verotus kyllä aika hanurista.

Onkos kellään hajua tuosta jakolaatikkohommasta, josta edellisellä sivulla kirjoitin?
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

-MaTTi- kirjoitti:
Micci kirjoitti:Selittäkääs nyt joku tyhmälle tuo käyttövoimaveron määäräytyminen näissä vehkeissä :oops:
Mulla on nyt täysin vakio 2004 vuoden J120 katsastettu N1G / Pakettiautoksi ja maksan siitä käyttövoimaveroa aivan perkeleesti eli samanverran / kg kuin henkilöautostakin.
Saako tuohon verohelpotusta katsastamalla auton huoltoautoksi ja saako silloin olla takapenkkejä?
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... ra#Rakenne

Sulla on selvästikin paku ajoneuvoryhmältään kaksikäyttöauto eli takapenkillinen paku, sillä on samat vuotuiset verot mitä henkilöautolla, paitsi ennen 2006 käyttöönotetulla ajoneuvovero määräytyy kilojen mukaan eikä CO2-päästöjen mukaan kuten vastaavalla henkilöautoksi rekisteröidyllä. Käytännön eroa ei ole kuin muutama euro jos automaattivaihteinen kyseessä, manuaali olis 60 €/vuosi halvempi henkilöautona. Vakuutushinnoissa voi olla eroa taas pakettiauton hyväksi.

Säästät dieselverossa n. 486 €/vuosi muuttamalla sen 2-paikkaiseksi, mutta ei missään nimessä huoltoautoksi! :!: Muuten menetät mahdollisuuden muutoskatsastaa takaisin 5-paikkaiseksi.
OK, kiitos selvennyksestä.
Takapenkit kun tarvitaan niin ei auta muutakuin maksaa veroja käyttövoimaveron muodossa ja joka kerta tankatessa :roll:
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Koskeeko toi vaan tuotuja autoja?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

kenni_ kirjoitti:Koskeeko toi vaan tuotuja autoja?
Ei. Suomi-autoja siinä missä muitakin, mut toi päivä on ratkaiseva. Se vaan ei selviä kovinkaan helposti ees Trafilta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

Joskus vaan näkee nettiautossa myytävän näitä vehkeitä ja mainostettavan että 5h pakettiauto pienellä verolla?
Tai voihan se 500€ käyttövoimavero jollekin olla pieni :roll:
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Micci kirjoitti:Joskus vaan näkee nettiautossa myytävän näitä vehkeitä ja mainostettavan että 5h pakettiauto pienellä verolla?
Oli nämä 5h pakuja pikkuverolla armon vuonna 2004, kunnes valtiovalta havahtui ja määräsi kaikkiin täydet verot 1.1.2005 alkaen.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Mistäs kannattaa kysellä etupään laakereita? Marmorilla maksaa yli 300e pelkkä laakeri ja ~650e koko napa. Onko siinä mitään ideaa vaihtaa koko napaa, kun sanoivat ette ne vaihtaa yleensä koko navan? Lieneekö vaan rahastusta moinen? Ei kai se ite napa siinä juurikaan miksikään mee?

Onko näistä kellään kokemusta? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/212011
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Viesti Kirjoittaja Krisse »

En tiedä KDJ120:stä yhtään mitään mutta vastaan työn puolesta.

Näyttää kaikki tarvikelaakerit tulevan navan kanssa joten varmaan siinä 'yleensä ollaan vaihdettu napoineen' on joku perä. Tollasiin mihin myydään koko napa ei yleensä edes irtolaakereita saa.

Jos oisin ite tossa tilanteessa niin pyytäisin varaosamyyrää tilaamaan laakerin HL:ltä (=varaosatukkuri), hinta näyttäs olevan varaosakauppiaan ahneudesta riippuen jotain 140€ nurkilla jos niillä vaan on tota. Ja jos tuotenumero on toi 900-2132 mihin itse päädyin niin ainakin tuotekuva on SKF:n, mutta oli se nyt mitä oli niin ton tukkurin laakereissa on harvoin ollut valittamista.

Jos se 'Motonet laakeri' on GSP merkkinen niin pyrkisin ainakin ite välttämään sitä.
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin