Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

mäpä huitasen servolle noi kuvat... joku muu saa kyllä käännellä tota hispaania...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
peeaa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2012 4:35 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peeaa »

Hutta79 kirjoitti: Onko kellään kokemusta cruiserin ilmastoinnin "rele ongelmasta"? Ittellä heitti ilmastointi pelaamasta. Pari kertaa sammutti itsensä ja alkoi vilkuttelemaan ac valoa. Sammutin auton ja ongelma "korjautui". Tänään kolmannen kerran sama homma mutta eipä enää vaikuttanut käyttää virtoja poissa. Oulussa arvaus oli joku ilmastoinnnin mystinen releongelma. Vkon päästä menee korjuulle jos ei itte keksi ratkaisua.
Mun edellisessä satakakskymppisessä tuli sama ongelma. Rele oli vähän jumeksessa. Niitä ei ollut marmoritiskillä hyllyssä ja hintaakin hävyttömästi melkeen satku.

Vaihdoin ilmastoinnin ja sumuvalojen releet päikseen (on samanlaiset) jonka jälkeen ilmastointi pelasi normaalisti. Ja näytti muuten pelaavan sumaritkin...
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

mulla oli myös ilmastointirele ongelma, kuulemma tyyppivika
J120
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Otti ja napsahti tartatessa virtalukon ja virtalukonpohjan välinen "akseli" poikki.
Melko herkästi meni n.8 mm tanko poikki.
Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Hiasepojilla on näköjään purussa 120-sarjanen , mut oli kuulemma jo menny vastaavaan tapaukseen.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Cruiseristi kirjoitti: Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Mitä uus maksais paikallisella marmoritiskillä? Saksasta saa yleensä vähän huokeemmalla: http://www.teilexpress.de/product_info. ... 60-84.html

Kannattaisko tuonne käytettyä laittaakkaan. Pitäis pesä koodata kuitenkin uusiks. Vai miten lie purkaantuis, saako sen akselin vaihdettua sinne?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

-MaTTi- kirjoitti:
Cruiseristi kirjoitti: Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Mitä uus maksais paikallisella marmoritiskillä? Saksasta saa yleensä vähän huokeemmalla: http://www.teilexpress.de/product_info. ... 60-84.html

Kannattaisko tuonne käytettyä laittaakkaan. Pitäis pesä koodata kuitenkin uusiks. Vai miten lie purkaantuis, saako sen akselin vaihdettua sinne?
Lukko on ehjä, samoin pohja , mutta niitten välillä on jostain seosmetallista valettu n. 15cm akseli/tanko, joka on poikki.
Marmotiskillä katteltiin räjäytyskuvia ja niistä ei löytynyt moista erikseen.Lukkopesä ,virtalukon pohja ja runko löytyy erikseen.Päädyttiin siihen, että toi tulee ohjauspylvääseen kiinnitettävän rungon mukana ja sen osanumeron vieressä näky hintana 419e ...
ei tarvinnu edes alkaa kysymään lopullista hintaa . Toi tanko ohjaa ilmeisesti rattilukkoa ja avaimen käännön eston solenoidi on myös tohon yhteydessä.
Rattilukko ei tunnu menevän päälle vaikka akseli on kokonaan pois paikaltaan, joten ton vois tietty yrittää korjata.
Jos on pelkona et rattilukko voi mennä päälle kesken ajon on parempi ettiä uus/käytetty samanlainen.

Virtalukon irrotukseen ei sitten tarvi purkaa koko autoa ...

Nimimerkillä "lähes koko auton purkanut virtalukon irrotuksessa...":)
LTT
Viestit: 20
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 10:49 am
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja LTT »

Minkähän vuosimallin LC:stä on kysymys, josko siihen itse voisi jotenkin varautua.
LTT
Viestit: 20
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 10:49 am
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja LTT »

eikö sitä väliakselia voi tehdä itse tai teettää jossain
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Cruiseristi kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti:
Cruiseristi kirjoitti: Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Mitä uus maksais paikallisella marmoritiskillä? Saksasta saa yleensä vähän huokeemmalla: http://www.teilexpress.de/product_info. ... 60-84.html

Kannattaisko tuonne käytettyä laittaakkaan. Pitäis pesä koodata kuitenkin uusiks. Vai miten lie purkaantuis, saako sen akselin vaihdettua sinne?
Lukko on ehjä, samoin pohja , mutta niitten välillä on jostain seosmetallista valettu n. 15cm akseli/tanko, joka on poikki.
Marmotiskillä katteltiin räjäytyskuvia ja niistä ei löytynyt moista erikseen.Lukkopesä ,virtalukon pohja ja runko löytyy erikseen.Päädyttiin siihen, että toi tulee ohjauspylvääseen kiinnitettävän rungon mukana ja sen osanumeron vieressä näky hintana 419e ...
ei tarvinnu edes alkaa kysymään lopullista hintaa . Toi tanko ohjaa ilmeisesti rattilukkoa ja avaimen käännön eston solenoidi on myös tohon yhteydessä.
Rattilukko ei tunnu menevän päälle vaikka akseli on kokonaan pois paikaltaan, joten ton vois tietty yrittää korjata.
Jos on pelkona et rattilukko voi mennä päälle kesken ajon on parempi ettiä uus/käytetty samanlainen.

Virtalukon irrotukseen ei sitten tarvi purkaa koko autoa ...

Nimimerkillä "lähes koko auton purkanut virtalukon irrotuksessa...":)
Jos kehtaat, kysäseppä se osanumero niin voi varautua...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tuppu kirjoitti: Jos kehtaat, kysäseppä se osanumero niin voi varautua...
Näyttäis olevan osanumero: 45280‑60550
Kuva

Puolasta sais vähä huokeemmalla: http://www.wyprawa4x4.pl/info/stacyjka_ ... -5661.html 1035 zlotia eli n. 250 €.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Tuppu kirjoitti:
Cruiseristi kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti: Mitä uus maksais paikallisella marmoritiskillä? Saksasta saa yleensä vähän huokeemmalla: http://www.teilexpress.de/product_info. ... 60-84.html

Kannattaisko tuonne käytettyä laittaakkaan. Pitäis pesä koodata kuitenkin uusiks. Vai miten lie purkaantuis, saako sen akselin vaihdettua sinne?
Lukko on ehjä, samoin pohja , mutta niitten välillä on jostain seosmetallista valettu n. 15cm akseli/tanko, joka on poikki.
Marmotiskillä katteltiin räjäytyskuvia ja niistä ei löytynyt moista erikseen.Lukkopesä ,virtalukon pohja ja runko löytyy erikseen.Päädyttiin siihen, että toi tulee ohjauspylvääseen kiinnitettävän rungon mukana ja sen osanumeron vieressä näky hintana 419e ...
ei tarvinnu edes alkaa kysymään lopullista hintaa . Toi tanko ohjaa ilmeisesti rattilukkoa ja avaimen käännön eston solenoidi on myös tohon yhteydessä.
Rattilukko ei tunnu menevän päälle vaikka akseli on kokonaan pois paikaltaan, joten ton vois tietty yrittää korjata.
Jos on pelkona et rattilukko voi mennä päälle kesken ajon on parempi ettiä uus/käytetty samanlainen.

Virtalukon irrotukseen ei sitten tarvi purkaa koko autoa ...

Nimimerkillä "lähes koko auton purkanut virtalukon irrotuksessa...":)
Jos kehtaat, kysäseppä se osanumero niin voi varautua...

45280-60560 on se runko tuolla toyodiyssä jossa arveltiin sen tangon olevan mukana ja löyty samalla osanumerolla tuolta teilexpressin sivuilta.Alviton hinta oli sama saksassa.Ilmiselvä kartelli :) .Pitää ensin varmistaa et toi tankokin tulee mukana, kun ei näy tossa kuvassa ollenkaa.

Ja -05 malli on toi meitin sonni ja kilsoja 200tkm takana.
Luulis kyllä et avain antaa ennemmin periks kuin tollanen 8mm tanko.

Tigillä vois koittaa , josko pysyis kasassa.Jos toi materiaali vaan on hitsattavissa.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Cruiseristi kirjoitti: 45280-60560 on se runko tuolla toyodiyssä jossa arveltiin sen tangon olevan mukana ja löyty samalla osanumerolla tuolta teilexpressin sivuilta.Alviton hinta oli sama saksassa.Ilmiselvä kartelli :) .Pitää ensin varmistaa et toi tankokin tulee mukana, kun ei näy tossa kuvassa ollenkaa.
Joo, näemmä automaatissa ..560, manuaalissa ..550 ja FJ Cruiserissa (manuaali) ..540. Tikku lienee samanlainen sisällä, tän näkönen, tosta näyttää aina katkeavan:
Kuva

Ryssän palstalla oli pitkä topicci aiheesta: http://translate.google.com/translate?c ... 3D2530.220

Ja löyty myös ruottista sama ongelma: http://toyota4x4.se/topic/3316-rattlas-lc120-03/
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

-MaTTi- kirjoitti:
Cruiseristi kirjoitti: 45280-60560 on se runko tuolla toyodiyssä jossa arveltiin sen tangon olevan mukana ja löyty samalla osanumerolla tuolta teilexpressin sivuilta.Alviton hinta oli sama saksassa.Ilmiselvä kartelli :) .Pitää ensin varmistaa et toi tankokin tulee mukana, kun ei näy tossa kuvassa ollenkaa.
Joo, näemmä automaatissa ..560, manuaalissa ..550 ja FJ Cruiserissa (manuaali) ..540. Tikku lienee samanlainen sisällä, tän näkönen, tosta näyttää aina katkeavan:
Kuva

Ryssän palstalla oli pitkä topicci aiheesta: http://translate.google.com/translate?c ... 3D2530.220

Ja löyty myös ruottista sama ongelma: http://toyota4x4.se/topic/3316-rattlas-lc120-03/
Just samasta kohtaa on mullaki menny poikki .Kiusallinen vaiva jos sattuu olemaan keskellä ei mitään , onneks meni kotinurkilla.Toi varmaan lähtee käyntiin suoraan pohjasta kääntämällä, jos avainta pitää estotunnistimen läheisyydessä ? Ton pätkän onkiminen tuolta pohjalta oli haasteellista:)
korbimotors
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 7:17 pm
Paikkakunta: Salla

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4882879
tuollaista ollaan vaimon kans katseltu ja suunniteltu ostettavaksi.
syy minkä takia bensana on se että kilsoja ei kerry hirveästi vuoden aikana niin tuo diesel vero olis ns. turhaa vaikkakin diesel syö vähempi.
bensan ja dieselin hinta ero on suomessa todella pieni samoten myös tuossa rajan takana missä käyn tankkaamassa molemmat autoni.
Eli kysmys teille foorumilaiset:
kannattaako tuota LC:tä ostaa tuolla 4.0l vvt-i koneisena vai olisko se diesel siltikkin edullisempi pidettävä vaikka oliskin kallis diesel vero.
Jos jollain kokemuksia tuolla koneella autosta niin otetaan vastaan kaikkia kommentteja.
Yks hlö sanoi joka omistanut tuollaisen useamman vuoden että karvan alle 10l menee matka-ajossa ja kaupunki ajossa on mennyt aika tasaseen sen 11.5l/100km
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

korbimotors kirjoitti: Yks hlö sanoi joka omistanut tuollaisen useamman vuoden että karvan alle 10l menee matka-ajossa ja kaupunki ajossa on mennyt aika tasaseen sen 11.5l/100km
Samaa mäkin kuullut että melkosen kohtuullisella kulutuksella kulkevat, en nyt tiedä alta kympin, mutta seka-ajelussa 11-12 l/100 km.

Onhan tuossa ideaa, tosin CO2-päästöt nostaa vuotuisen veron lähemmäs 450 € (1.1.2013 ->). Diisseli olis mallista riippuen n. 80-110 €/halvempi. Mut dieselveroa olis n. 580 € päälle.

Ja taitaapa olla tämmönen 1GR-FE melkoisen huoltovapaa kone, ei oo diisselin suutin yms. ongelmia. Ja löylyä riittää paremmin. 8) Osta pois!
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin