Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

belzu kirjoitti:Näissä 120 koppaisissa kannattaa sitten tarpeeksi tiuhaan vaihtaa eteen kallistuksen vakaajan puslia. Oikea rupesi kolisemaan ja vaihdoin molemmat, olivat jo pahasti kuluneet 170tkm ajetussa cruiserissa. Samalla koko auton etupää jämäköityi oleellisesti ja ajokäytös muuttui paljon tanakammaksi ja keulan nyökkiminen kuopissa loppui. Toyotan alkuperäisinäkin osina nuo tosi halvat suhteessa siihen mitä vaikuttavat osaltaan ajokäytökseen.
Mitäpä maksoi osat?
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
belzu
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 07, 2012 9:33 am
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja belzu »

Taisi olla 28€ yht muistaakseni.
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Onko kukaan tilannu eteen vetoakselin sisempiä suojakumeja ulkomailta? Tahi onko tietoa toyotan hinnoista? Miten tarvikkeena?

Samalla taidan vaihtaa nuo vakaaja kumet... Ompahan sitten sekin tehty.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Hutta79 kirjoitti:Onko kukaan tilannu eteen vetoakselin sisempiä suojakumeja ulkomailta? Tahi onko tietoa toyotan hinnoista? Miten tarvikkeena?

Samalla taidan vaihtaa nuo vakaaja kumet... Ompahan sitten sekin tehty.
Kaivokselasta(Vantaan marmotitiski) ei ainakaan saanut kuin settiä missä tulee molemmat kumit ja rasvat , makso luokkaa 100e .
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Cruiseristi kirjoitti:
Hutta79 kirjoitti:Onko kukaan tilannu eteen vetoakselin sisempiä suojakumeja ulkomailta? Tahi onko tietoa toyotan hinnoista? Miten tarvikkeena?

Samalla taidan vaihtaa nuo vakaaja kumet... Ompahan sitten sekin tehty.
Kaivokselasta(Vantaan marmotitiski) ei ainakaan saanut kuin settiä missä tulee molemmat kumit ja rasvat , makso luokkaa 100e .
Juu. Aika varattu. Vaihto ja setti 200e Sodankylän Tojo Autossa.

Onko kellään kokemusta cruiserin ilmastoinnin "rele ongelmasta"? Ittellä heitti ilmastointi pelaamasta. Pari kertaa sammutti itsensä ja alkoi vilkuttelemaan ac valoa. Sammutin auton ja ongelma "korjautui". Tänään kolmannen kerran sama homma mutta eipä enää vaikuttanut käyttää virtoja poissa. Oulussa arvaus oli joku ilmastoinnnin mystinen releongelma. Vkon päästä menee korjuulle jos ei itte keksi ratkaisua.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Hutta79 kirjoitti:
Onko kellään kokemusta cruiserin ilmastoinnin "rele ongelmasta"? Ittellä heitti ilmastointi pelaamasta. Pari kertaa sammutti itsensä ja alkoi vilkuttelemaan ac valoa. Sammutin auton ja ongelma "korjautui". Tänään kolmannen kerran sama homma mutta eipä enää vaikuttanut käyttää virtoja poissa. Oulussa arvaus oli joku ilmastoinnnin mystinen releongelma. Vkon päästä menee korjuulle jos ei itte keksi ratkaisua.
Tossa meitin 120 sarjasessa alko ilmastoinnin kompura ääntämään(laakeri??).Ja nyt kun ilmastoinnille on ollut käyttöä niin näyttäisi kytkevän ja irrottavan kompuraa 5 sek sykleissä, joka ei liene normaalia.
Jäähdytyksen tarve ei vaikuta tohon sykliin.Tarttee varmaan käyttää toi kompura irti ja laitattaa uudet mömmöt systeemiin, josko auttas.
AC valoa ei oo mulla vilkutellu.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Cruiseristi kirjoitti: Tossa meitin 120 sarjasessa alko ilmastoinnin kompura ääntämään(laakeri??).Ja nyt kun ilmastoinnille on ollut käyttöä niin näyttäisi kytkevän ja irrottavan kompuraa 5 sek sykleissä, joka ei liene normaalia.
Jäähdytyksen tarve ei vaikuta tohon sykliin.Tarttee varmaan käyttää toi kompura irti ja laitattaa uudet mömmöt systeemiin, josko auttas.
AC valoa ei oo mulla vilkutellu.
Aani kuuluu yleensa siita kompuran kytkimesta. Jos kompura kay noinkin tiheaan, niin aineet sielta on paassy karkuun :cry:
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

AC ligtht flashing

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Juu... Korjautui melkein satasen maksavalla peukalonpään kokoisella releellä. Huolletaan ilmastointi sitten myöhemmin kun on aikaa. Ilmeisesti aiempien vuosien tojoista menee tuo sulake järkiään kaikista. Hinta ainakin sen mukainen. Ovat nyt päivittäneet sen uudempaan eli alkuperäisellä numerolla ei osaa enää ollut saatavilla. Pradopointissa juttua asiasta vaikka kuinka paljon.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

2005, 122kW automaagi olis daily driverina :wink:
Miten lie kestäny noi ilmajouset näissä 120:ssä?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tuppu kirjoitti:2005, 122kW automaagi olis daily driverina :wink:
Miten lie kestäny noi ilmajouset näissä 120:ssä?
Onnea uudelle autolle! Kuva ruutuun. Onko suomenkilpinen?

En tiijä, mut mun pitäis soveltaa tollaset FJ:hin (odottelee laatikossa). Mut säätötsydeemit tulee kyllä niin simppelit kuin pystyy, ei mitään automatiikkaa.

GX470 Lexuksissa sama persus kuin LC120:ssä, noissa Lexuksissa on kai jotain häsbää ollu (antureissa?) kun tykkäävät vaihdella rautajousia tilalle. Esim. täällä: http://www.clublexus.com/forums/gx-firs ... gx470.html
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

Täällä kans ilmoittautuu uusi foorumilainen 2004 vuoden LC120:llä.
Auto on pitkä malli varustettuna automaatilla ja TTE -boxilla, mittarissa 317tkm ja lisää tulee kokoajan.

Takapää pitää ihmeellistä kitinää ja luulin sen ensin johtuvan jostain alustastan puslasta tms. mutta ääni on nyt paikallistettu kuskinpuolen takarenkaaseen.

Pyysin huollossa tsekkaamaan mikä siellä on ja sain vain huonolla suomenkielellä (vaasassa) vastauksen että siellä on jotain vikaa ABS-anturissa, vikakoodiakin löytyi. Olisiko jollain paremaa tietoa mikä siellä voisi vikistä kun renkaanlaakeritkin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta?
Mitään vikavaloja ei kuitenkaan näy mittaristossa, nyt kesäkeleillä on ABS:n toimintaakin vaikeampi kokeilla.

Asiasta moottorisahaan, mites nämä cruiserien jarrut testataan katsastuksessa?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Micci kirjoitti:Asiasta moottorisahaan, mites nämä cruiserien jarrut testataan katsastuksessa?
Ajetaan jarrudynoon normaalisti. Ujommat jarruttelee pihalla.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

jatkuvaneliveto j90 korissa ja katsastuksessa sanoin "inssille" että tässä on jatkuva neliveto, niin se ukko sanoi, että ei sitten jarrutella dynolla?kovasti se koitti katsella vaihdekeppien päihin, mutta ei kai se sen enempää niistä ymmärtäny? joo, maahantuonti katsastus meni silloin kertaheitolla läpi :D .heh. varmaan on katsastajasta kii kuka jarruttelee ja kuka ei. välitasauspyörästöhän antaa mahdollisuuden, että toinen akseli pyörii siinä rullilla ja toinen ei testattaessa jarruja.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

-MaTTi- kirjoitti:
Tuppu kirjoitti:2005, 122kW automaagi olis daily driverina :wink:
Miten lie kestäny noi ilmajouset näissä 120:ssä?
Onnea uudelle autolle! Kuva ruutuun. Onko suomenkilpinen?

En tiijä, mut mun pitäis soveltaa tollaset FJ:hin (odottelee laatikossa). Mut säätötsydeemit tulee kyllä niin simppelit kuin pystyy, ei mitään automatiikkaa.

GX470 Lexuksissa sama persus kuin LC120:ssä, noissa Lexuksissa on kai jotain häsbää ollu (antureissa?) kun tykkäävät vaihdella rautajousia tilalle. Esim. täällä: http://www.clublexus.com/forums/gx-firs ... gx470.html
Totta me kaverin kans kännissä oltiin ku autot ostettiin (jospa hällä oli ne pussijouset), mulla oli kyllä ihan perinteiset rautaset :mrgreen:
Pari tuhatta nyt vedetty nätistihän tuo kulkee... Kulutus melko maltillinen vs. edellinen 120kW pätkä, 1-1,5lit vähemmän.

Matti sä kun oot perehtynyt niin tohdinko tilata nämä kitit?

http://fatbobsgarage.com/i-6765167-toyo ... -2011.html

http://fatbobsgarage.com/i-6784963-toyo ... -2011.html

Pitäis kait käydä niinku "isi äireen selkään"? Eikä tarvi muuta kun nämä fillarit... http://www.camskill.co.uk/m56b936s273p7 ... 21Q_OWL_TL_
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

-MaTTi- kirjoitti:
Tuppu kirjoitti:2005, 122kW automaagi olis daily driverina :wink:
Miten lie kestäny noi ilmajouset näissä 120:ssä?
Onnea uudelle autolle! Kuva ruutuun. Onko suomenkilpinen?

En tiijä, mut mun pitäis soveltaa tollaset FJ:hin (odottelee laatikossa). Mut säätötsydeemit tulee kyllä niin simppelit kuin pystyy, ei mitään automatiikkaa.

GX470 Lexuksissa sama persus kuin LC120:ssä, noissa Lexuksissa on kai jotain häsbää ollu (antureissa?) kun tykkäävät vaihdella rautajousia tilalle. Esim. täällä: http://www.clublexus.com/forums/gx-firs ... gx470.html
Mites insssi automatiikkaa jännittää??? :shock: :mrgreen:

Pari relettä joihin kytkee veto ja pito piirin ja ne ohjaamaan joko kompuraa tai magneetti venaa, ja tason säätäjäksi vaikka mikrokytkin toiseen taka iskariin joka sitten komentaa niitä releitä. Ja tietysti niin että säätö tapahtuu napista painamalla.

Ja tietenkin käsikäyttö rinnalle.

Tai jos raaskii niin sitten semmonen kytkin mikä tunnistaa kun lähelle tulee metallia.

Osien yhteishinta on kymmeniä euroja ilman kompuraa. Ja oma systeemi on toiminu ainakin 7-8 vuotta muuten paitsi että niitä halpiskompuroita on saanu vaihella x ajan välein...Ja viimetalvena tason säätö hieman oireili kun siihen mikrokytkimeen pääsi vettä mikä jäätyi.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin