Kuva Kuva

Missä vika? HDJ 80 savuttaa

General chat

Valvoja: Käyttäjä

tjl
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 5:46 pm
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tjl »

juu kallista se on, samanhintasta se suutinremppa oli mullekki.sit tietysti pumppuremppa päälle.

kerrokko timop enempi siittä pumpun virittämisestä. itse olen paljonkon vw pumppuja viritellyt juurikin rälläköimällä tuota karaa,muttei raskis hodarii sellasta tehä, eli mitä teit silkle kalvolle?
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Näissä sinne karan päähän on sorvattu kartio epäkeskeisesti, eli kalvoa = karaa pyörittämällä kartio siirtyy sitä seuraavaa tappia kohti tai siitä poispäin (=rälläköinti). Sitä kun pyörittää tapista poispäin niin perussäätöä voi siirtää kartion paksummalle osalle ja matkaa suoralle osalle on enemmän. Se on melkeen nostettava pois ja katottava kulumajäljestä missä kohtaa tappi on koskettanut että tietää mihin suuntaan ja miten paljon. Ja takasinlaitossa on sen tapin kanssa ne askartelut, vastajousi pois jne. niinkun tiedät ja sitten kalvon vastajousen ja yläpuolisen topparin säädöt sopivaksi, noita kaikkia joutuu sitten hakemaan.

Vaikee selitää, mutta tuo koko laitos vaan määrää suurimman ruiskutusmäärän jonka pumppu voi antaa eri tilanteissa, se on vaan pumpun säädinyksikön maksimiliikkeen toppari jota ahtopaine siirtää. Kalvo ylhäällä määrää maksimiruiskutusen ilman ahtopainetta, se säädetään kalvorasian päällä olevasta ruuvista, ja kalvo alhaalla määrää maksimiruiskutuken ahtopaineella joka pystyy painamaan kalvon pohjaan asti, se säädetään kalvon alla olevalla jousella. Karan juuressa on vielä rajoitinprikat, mutta pelkkien prikkojen vähentäminen ei muuta mitään kun kartioa seuraava tappi on alunperin jo mennyt kartiolta pois suoralle osalle.

Ja syöttöruuvi taas siirtää koko säädinyksikön tukipistettä eli vaikuttaa määrään joka tilanteessa, tyhjäkäynniltä lähtien.
TP
Vastaa Viestiin