Sivu 1/2
hdj kolari
Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 11:41 am
Kirjoittaja hodari
Ajoin pikku kolarin hodarilla. Takaakseli väänty ja astinlauta lähti irti sekä lasikuitulevike. Vakuutustarkastaja kävi just kattomassa autoo ja kehu että saattaa mennä lunastukseen jollei sitten satu löytymään käytettyä taka-akselia mistään. Minkähänlaisella hintaa se kannattais sitten myydä jollei sitä korjaan aleta? Autoon on just tehty etuperäremontti kaikki vaihdettiin ja hintaa tuli n800-900euroo sekä dobinsonin alustasarja makso kans n. tonnin luokkaa. Eikä oo ajettu vielä kuin alle 1000km noilla osilla. Lisäksi autosta löytyy ilmastointi, 33 allterrainit (nekin lähes uudet ja vanteet myös), webasto, automaattilaatikko, koneremppa tehty viimekesänä yms. Voiko noilla laitettujen osien hinnalla korottaa vakuutusyhtiön maksamaa summaa tai ainakin yrittää niillä perustella auto arvokkaammaksi.
Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 4:31 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Vakuutus yhtiota ei kiinnosta paljon autoon on tehty remppoja vaikka olis kuitteja miljoonan edesta. Paasaantoisesti summaan vaikuttaa vuosimalli, kilometrit ja paljonko autossa on paallisinpuolin ruostetta.
Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 4:48 pm
Kirjoittaja Flash
Riippuu vakuutusyhtiöstä. Pohjantähti korvaa myös tehdyt setit jos niistä on kuvat ja kuitit. Senpätähden on omaa rassia tullut kuvattua jatkuvasti jotta jos jotain sattuu niin saapi ainakin korvauksia hiukan paremmin.
Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 7:05 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Minä melkein korjaisisin tuon kun on kerta laitettu sen verran hyvää tavaraa autoon. Tuskin vakuutusyhtiö niistä perustaa

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 10:33 pm
Kirjoittaja Tuppu
Ei ne sattus kertakorvausta maksamaan

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 11:01 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Tuppu kirjoitti:Ei ne sattus kertakorvausta maksamaan

Harvemmin vakuutusyhtiot osamaksulla korvaukset hoitaa

Lähetetty: Ke Elo 20, 2008 6:32 am
Kirjoittaja hakoteilla
Ehkäpä tässä tarkoitettiin sitä, että ei anna autoa vakuutusyhtiön korjattavaksi, vaan ottaa vastaavan summan rahaa (arvio korjauskuluista) ja pitää auton itse. Korjaa sitten tai ei.
Lähetetty: Ke Elo 20, 2008 7:19 am
Kirjoittaja Jul
Itse täräytin vuosituhannen alussa Jetan lunastukseen. Iffin tarkastajan kanssa lunastusarvoa vääntäessä oli pari kuukautta vanha ylimaalaus/korityökuitti hyvinkin merkittävä. Ainakin tarkastaja sai minut niin uskomaan

, sanoi että kuitti suoritetuista töistä pitää olla, jos mieli saada näin "korkea" hyvitys. Saattoihan siinä osa olla vedätystä, mutta summaan olin hyvin tyytyväinen.
Lähetetty: Ke Elo 20, 2008 7:40 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Mina taraytin 4Runnerin lunastukseen kanssa tuossa vuosituhannen vaihteessa ja tappelin vakuutusyhtion tai siis vakuutustarkastajan kanssa noin 4 kuukautta, koska en hyvaksynyt hanen noin 5keur markkinahintaa matalempaa tarjoustaan.
Loppujenlopuksi huijasivat minut allekirjoittamaan paperin jossa sovittiin riidaton osuus ja ylimenevasta osasta riitauttaisin asian. No jotta olisin asialle jotain voinut tehda niin paikalle piti kutsua tavarantarkastaja. Tavarantarkastajaa odotellessa sain puhelinsoiton muutamansadan kilometrin paasta ja soittaja kyseli autoon mahdollisia vara-avaimia seka huoltokirjaa jne. No sita vahan ihmettelein ja selvisi etta oli ostanut auton parikuukautta aikaisemmin AVK:lta!!
Eli napparasti auto oli jo myyty vakuutusyhtion toimesta vaikka asia oli riitautettu eika ulkopuolinen tavarantarkastaja voinut asialle enaan mitaan.
Yhtio oli Tapiola enka sen jalkeen ole sinne ropojani vienyt enka firmaa kenellekkaan suositellut.
Lähetetty: Ke Elo 20, 2008 7:49 am
Kirjoittaja timop
Kyllä ehdottomasti pitää vaatia ottamaan tehdyt korjaukset huomioon jos auton kunto on samanikäisen vastaavan normaalia kuntoa parempi ja autossa olevat lisävarusteet kuuluu aina huomioida. Lisävarusteiden osalta saattaa vaihdella yhtiöittäin. Ei niitä tietenkään täysimääräisenä saa, mutta niiden pitää vaikuttaa korvaushintaan. Minullakinkin on sattuneesta syystä korvausasia menossa edelleen ja vaikeeta tuntuu olevan. Eräs ex- vakuutusmies neuvoi, että tarjotun korvauksen saa hyväksyä sellaisenaan jos haluaa, mutta ei ole pakko. Tarjottu korvaus on aina alakanttiin jos kyseessä on ikäisekseen hyväkuntoinen tai laitettu auto, mutta perusteita vaatimuksille tietysti pitää olla. Jos tarjottu korvaus ja vaatimus eroaa toisistaan, asia menee erotuksen osalta lautakunnan käsittelyyn ja lopputuloksesta on mahdollista käydä vaikka oikeutta jos siltä tuntuu. Eli yksittäinen vahinkotarkastaja ei todellakaan sanele auton hintaa. Puhuvat hinnasta jonka joku olisi autosta valmis maksamaan jos sen olisi laittanut myytäväksi.
Lähetetty: Ke Elo 20, 2008 11:53 am
Kirjoittaja Tuppu
PETEBJ75 kirjoitti:Tuppu kirjoitti:Ei ne sattus kertakorvausta maksamaan

Harvemmin vakuutusyhtiot osamaksulla korvaukset hoitaa

hakoteilla kirjoitti:Ehkäpä tässä tarkoitettiin sitä, että ei anna autoa vakuutusyhtiön korjattavaksi, vaan ottaa vastaavan summan rahaa (arvio korjauskuluista) ja pitää auton itse. Korjaa sitten tai ei.
tätä yritin änkyttää

Lähetetty: Ke Elo 20, 2008 6:01 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Tuppu kirjoitti:PETEBJ75 kirjoitti:Tuppu kirjoitti:Ei ne sattus kertakorvausta maksamaan

Harvemmin vakuutusyhtiot osamaksulla korvaukset hoitaa

hakoteilla kirjoitti:Ehkäpä tässä tarkoitettiin sitä, että ei anna autoa vakuutusyhtiön korjattavaksi, vaan ottaa vastaavan summan rahaa (arvio korjauskuluista) ja pitää auton itse. Korjaa sitten tai ei.
tätä yritin änkyttää

No kyllahan mina nyt tuon tiesin, kunhan yritin olla vitsikas.
Vakuutusyhtio antoi amisviiksiaikoina takavetocarinan korjausmaalauksesta kertakorvauksena kolminkertaisen summan mita itse autoista maksoin ja myos itse vahingon aiheuttaja antoi saalista parisataa (markaa). Niin se se vasta oli opiskelijaelaman juhlahetki

Lähetetty: To Elo 21, 2008 4:21 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Vonkaa kertakorvaus kohdalleen = uusien osien Toyota-hinta, ja otat sen näppiin. Halvempi ja helpompi vakuutusyhtiöllekin. Sitten etit hyvät purkuosat murto-osalla kertakorvauksen hinnasta = jää kiva tuntipalkka/vaivanpalkka ittelle.
Omaan ex-4Runneriin sain pusun kuskinoveen/helmaan/astinlautaan. Sain 1700 € kertakorvausta. Rahaa meni korjauksiin 100 € oikomiseen, 20 € pakkeleihin ja 600 € maalaukseen. Tosin maalattiin koko vasen kylki, takaluukku, oikee etu- ja takaloksu tolla rahalla. Paklasin oven/helmakotelon ja oikaisin astinlaudan.
Eli nettosin tonnin ja sain maaluutettua melkein koko auton siinä sivussa.
Vakuutusyhtiön laskelmien mukaan kun ovi ja helma olis menny uusiks ja mm. oven kumilistan ovh. oli 195 €!!! jne., niin hintaa sai hiissattua kertakorvauksenakin kivasti ylöspäin.
Lähetetty: Su Elo 24, 2008 5:33 pm
Kirjoittaja Hessu
Mulle vakuutusyhtiöstä väittivät aikanaan, että kulutusosien uusiminen ei nostaisi korvaushintaa, vaikka olisi kuinka kuitteja esittää, mutta jälkikäteen asennetut varusteet ja kaikki muu rakentelu paitsi kulutusosat nostaisi sitten korvaushintaa. Alustasarja luokiteltiin mulla korvattavaksi varusteeksi, mutta uudet vakiojouset ja iskarit olisi mennyt korvauksettomina kulutusosina.
Lähetetty: Su Elo 24, 2008 6:36 pm
Kirjoittaja tjl
teet itä teet. jos tuoleem osina myyntiin olen kiinostunut.