Kuva Kuva

Tällaiselta näyttää projektini kun sai 35":set alleen

General chat

Valvoja: Käyttäjä

hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Tällaiselta näyttää projektini kun sai 35":set alleen

Viesti Kirjoittaja hector »

Nyt on tekniikkaa käyty läpi etu- ja takapäässä, 75mm korotus tehty ja uudet kumit saatu alle. Vielä on hommia ennenkuin on mieluinen... mutta kyllä oli juhlava ajaa tällaisenakin. Ihmetellä pitää että minkähän takia noilla 35":lla ei pitäisi ajaa HJ:ssä.

Kuva


Kuva

Velipojan pajero alkoi näyttämään lelulta offihommiin tämän rinnalla
:roll:
bowtie81
Viestit: 11
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

hieno peli, paljons maksoit? Näyttää tosi siistiltä, vai oletko itse maalannut?
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

juu hyvin tuntu menevän 35" alle,onkos toi 75mm tehty kokonaan nailon "kalikoilla" vai onko muutakin korotusta?.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Auton maalatuttanut edellinen omistaja (ainoa ennen mua) pari vuotta sitten ihan kelvollisesti, onhan muutamassa kohdin alkanut ruoste iskemään kuten taka-alaluukun alareuna ym. "tutut" paikat. Pitää yrittää niitä hieman hillitä korjaamalla ja ruostesuojaamalla. Vaihdelaatikon oli edellinen myös rempannut ja hyvältä loota ja kone kuullostakin vaikka sisäänajokilometrit ohitettu jo aikoja sitte. Kone on kuullemma saannut aina vain synteetisiä öljyjä. Ja onhan auto 3+3 paku ilman kattokorotusta kuten kuvasta näkyy, niin ei tuo 6 k€ hinta ollut aivan hirveä vaikka paljon oli...

Korotus tehty ainoastaan 75 mm nailonpötköillä. Vielä pitää tietysti irroittaa nuo kallistuksenvakaajat ettei joustot ole jumissa. Pakoputki ottaa hieman kiinni takavasemmalla kun kääntää oikealle. Mutta se hoituu samalla kun muokkaa rööriä tulemaan renkaan takaa sivulta ulos.

Täytyy sanoa etten ole samanlaista "joulufiilistä" kokenut pitkiin aikohin kuin nyt kun tuo auto alkaa näyttämään maasturilta. Etenkin jos vertaa siihen minkälainen se oli.
Viimeksi muokannut hector, La Kesä 04, 2005 4:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Siis tällainen :oops:

Kuva
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Asiallinen muutos. Hyvähyvä. Jatka samaa rataa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Komia on!! :lol:
Onko noi alla olevat siis 35"?
itellä on 33" ilman korotuksia, nyt tekis mieli korottaa,
joutuiko tekeen muuta kuin käänt''n keppejä noilla korotuksilla??
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Hieno on ja kateeks käy :)
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Niinkuin otsikko sanoo, eli 35" ovat... :P
Seuraavat asiat tein HJ61:lle korotuksen yhteydessä..
Vaihde- ja jakokeppejä joutuu tällä 75mm korotuksella vääntämään/muokkaamaan että pääsevät liikkumaan ja pysyvät "lovissaan".
Nappi 4WD kytkennällä joutuu alipaineletkut laittamaan pidemmät.
Jarrutehostimen alipainepumpun letkut joutuu pidentämään.
Jäähdytintä laskin saman verran kuin korotusta tuli jotta puhallin pääsee vapaasti pyörimään. Lisäksi kannattaa polttoaineletkut tsekata.
Tänään otin ekat tyypit renkailla :D
Mutta ei hyvää ettei jotain huonoa, pitää varmaan laittaa taakse hieman levennyslaippaa, kun otti takavasenkumi kunnon sisäjoustossa kiinni lokasuojan sisempään sivuun. Samalla oli oikea takarengas ilmassa :?

Täytyy sanoa että olen välillä seisonut keittön ikkunassa katsellen tätä "peliä" ja vaimo on katsonut kysyvästi että mikähän "vialla" :wink:
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

vitu::: idari mää!! :oops: :oops:

Joo eikun hämäs vaan omassa pirssissä 33" jä näytti samankokoisilta, mutta koria ei ole nostettu siks renkaat näyttää kohtuullisen kokoisilta, lisäisin kuvan jos joku nörtti neuvos miten. ps.comin profiilista lyötyy. sperman nimimerkin alta kuvat
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
SJV
Viestit: 174
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 7:26 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja SJV »

Hienohan HoJo aina on!

Mutta eikö noi lukkovanteet ole vähäsen liian kapeat jos ne on orginale?!
Kunnon puskureita toi kyllä kaipaa..!
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Pakko kysyä SJV:ltä kun ei jymmärrä. Mikäs tekee noista vanteista lukko sellaiset :?: :roll: Ne on ymmärtääkseni letukan vanteet ja ei ne 8" leveinä käsittäkseni ole kapeita ja offsettiä on n. -20mm. Edessä ne ainakin sopi liikkumaan ja takanakin. Kunnon sisäänjoustossa takakumien sisäyläreuna nappaa kiinni lokasuojan sisäpintaan, minkä vuoksi tulen laittamaan levikelaipat takavanteiden alle.

Ja oikeassa olet että hojot on aina hienoja 8)
SJV Nyybinä

Viesti Kirjoittaja SJV Nyybinä »

Sorry, äkkinäiseen katottuna näytti lukkovanteilta, kun ei ollut mitään reikiä ym.! "Wannabe offari"...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

SJV Nyybinä kirjoitti:Sorry, äkkinäiseen katottuna näytti lukkovanteilta, kun ei ollut mitään reikiä ym.! "Wannabe offari"...
No problem ja oikeassa olet puskurit menee uusiksi eessä ja takana. Lisäksi eteen tulee vinssi mahdollisimman taakse ja korkealle nautaraudan kanssa. Tänä iltana alkaa kynnyskoteloiden korvaavien rocksliderien teko 50x100 mm RHS palkista joihin vielä tulee sivusuoja putket ao. kuvan mukaisesti.8)

http://www.yankeetoys.org/mangler/21452 ... 40-18A.jpg
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

tuohan oli sitten minä :roll:
Vastaa Viestiin