Tällaiselta näyttää projektini kun sai 35":set alleen
Valvoja: Käyttäjä
Tällaiselta näyttää projektini kun sai 35":set alleen
Nyt on tekniikkaa käyty läpi etu- ja takapäässä, 75mm korotus tehty ja uudet kumit saatu alle. Vielä on hommia ennenkuin on mieluinen... mutta kyllä oli juhlava ajaa tällaisenakin. Ihmetellä pitää että minkähän takia noilla 35":lla ei pitäisi ajaa HJ:ssä.
Velipojan pajero alkoi näyttämään lelulta offihommiin tämän rinnalla
Velipojan pajero alkoi näyttämään lelulta offihommiin tämän rinnalla
Auton maalatuttanut edellinen omistaja (ainoa ennen mua) pari vuotta sitten ihan kelvollisesti, onhan muutamassa kohdin alkanut ruoste iskemään kuten taka-alaluukun alareuna ym. "tutut" paikat. Pitää yrittää niitä hieman hillitä korjaamalla ja ruostesuojaamalla. Vaihdelaatikon oli edellinen myös rempannut ja hyvältä loota ja kone kuullostakin vaikka sisäänajokilometrit ohitettu jo aikoja sitte. Kone on kuullemma saannut aina vain synteetisiä öljyjä. Ja onhan auto 3+3 paku ilman kattokorotusta kuten kuvasta näkyy, niin ei tuo 6 k€ hinta ollut aivan hirveä vaikka paljon oli...
Korotus tehty ainoastaan 75 mm nailonpötköillä. Vielä pitää tietysti irroittaa nuo kallistuksenvakaajat ettei joustot ole jumissa. Pakoputki ottaa hieman kiinni takavasemmalla kun kääntää oikealle. Mutta se hoituu samalla kun muokkaa rööriä tulemaan renkaan takaa sivulta ulos.
Täytyy sanoa etten ole samanlaista "joulufiilistä" kokenut pitkiin aikohin kuin nyt kun tuo auto alkaa näyttämään maasturilta. Etenkin jos vertaa siihen minkälainen se oli.
Korotus tehty ainoastaan 75 mm nailonpötköillä. Vielä pitää tietysti irroittaa nuo kallistuksenvakaajat ettei joustot ole jumissa. Pakoputki ottaa hieman kiinni takavasemmalla kun kääntää oikealle. Mutta se hoituu samalla kun muokkaa rööriä tulemaan renkaan takaa sivulta ulos.
Täytyy sanoa etten ole samanlaista "joulufiilistä" kokenut pitkiin aikohin kuin nyt kun tuo auto alkaa näyttämään maasturilta. Etenkin jos vertaa siihen minkälainen se oli.
Viimeksi muokannut hector, La Kesä 04, 2005 4:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niinkuin otsikko sanoo, eli 35" ovat...
Seuraavat asiat tein HJ61:lle korotuksen yhteydessä..
Vaihde- ja jakokeppejä joutuu tällä 75mm korotuksella vääntämään/muokkaamaan että pääsevät liikkumaan ja pysyvät "lovissaan".
Nappi 4WD kytkennällä joutuu alipaineletkut laittamaan pidemmät.
Jarrutehostimen alipainepumpun letkut joutuu pidentämään.
Jäähdytintä laskin saman verran kuin korotusta tuli jotta puhallin pääsee vapaasti pyörimään. Lisäksi kannattaa polttoaineletkut tsekata.
Tänään otin ekat tyypit renkailla
Mutta ei hyvää ettei jotain huonoa, pitää varmaan laittaa taakse hieman levennyslaippaa, kun otti takavasenkumi kunnon sisäjoustossa kiinni lokasuojan sisempään sivuun. Samalla oli oikea takarengas ilmassa
Täytyy sanoa että olen välillä seisonut keittön ikkunassa katsellen tätä "peliä" ja vaimo on katsonut kysyvästi että mikähän "vialla"
Seuraavat asiat tein HJ61:lle korotuksen yhteydessä..
Vaihde- ja jakokeppejä joutuu tällä 75mm korotuksella vääntämään/muokkaamaan että pääsevät liikkumaan ja pysyvät "lovissaan".
Nappi 4WD kytkennällä joutuu alipaineletkut laittamaan pidemmät.
Jarrutehostimen alipainepumpun letkut joutuu pidentämään.
Jäähdytintä laskin saman verran kuin korotusta tuli jotta puhallin pääsee vapaasti pyörimään. Lisäksi kannattaa polttoaineletkut tsekata.
Tänään otin ekat tyypit renkailla
Mutta ei hyvää ettei jotain huonoa, pitää varmaan laittaa taakse hieman levennyslaippaa, kun otti takavasenkumi kunnon sisäjoustossa kiinni lokasuojan sisempään sivuun. Samalla oli oikea takarengas ilmassa
Täytyy sanoa että olen välillä seisonut keittön ikkunassa katsellen tätä "peliä" ja vaimo on katsonut kysyvästi että mikähän "vialla"
vitu::: idari mää!!
Joo eikun hämäs vaan omassa pirssissä 33" jä näytti samankokoisilta, mutta koria ei ole nostettu siks renkaat näyttää kohtuullisen kokoisilta, lisäisin kuvan jos joku nörtti neuvos miten. ps.comin profiilista lyötyy. sperman nimimerkin alta kuvat
Joo eikun hämäs vaan omassa pirssissä 33" jä näytti samankokoisilta, mutta koria ei ole nostettu siks renkaat näyttää kohtuullisen kokoisilta, lisäisin kuvan jos joku nörtti neuvos miten. ps.comin profiilista lyötyy. sperman nimimerkin alta kuvat
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Pakko kysyä SJV:ltä kun ei jymmärrä. Mikäs tekee noista vanteista lukko sellaiset Ne on ymmärtääkseni letukan vanteet ja ei ne 8" leveinä käsittäkseni ole kapeita ja offsettiä on n. -20mm. Edessä ne ainakin sopi liikkumaan ja takanakin. Kunnon sisäänjoustossa takakumien sisäyläreuna nappaa kiinni lokasuojan sisäpintaan, minkä vuoksi tulen laittamaan levikelaipat takavanteiden alle.
Ja oikeassa olet että hojot on aina hienoja
Ja oikeassa olet että hojot on aina hienoja
No problem ja oikeassa olet puskurit menee uusiksi eessä ja takana. Lisäksi eteen tulee vinssi mahdollisimman taakse ja korkealle nautaraudan kanssa. Tänä iltana alkaa kynnyskoteloiden korvaavien rocksliderien teko 50x100 mm RHS palkista joihin vielä tulee sivusuoja putket ao. kuvan mukaisesti.SJV Nyybinä kirjoitti:Sorry, äkkinäiseen katottuna näytti lukkovanteilta, kun ei ollut mitään reikiä ym.! "Wannabe offari"...
http://www.yankeetoys.org/mangler/21452 ... 40-18A.jpg