Juu
Muutama sekalainen kuva kalleriassa Murmanskin provinssin alueella pyörimisestä. Ns. ajokuvia ei oikeastaan ole kun silloin soitettiin videokameroita. muilla reissussa olleilla on niitä ajokuvia sitten joskus esillä.
Tässä vähän maisemakuvaa
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=18002
Pari kuvaa pohjoisryssista
Valvoja: Käyttäjä
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Pari kuvaa pohjoisryssista
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Witsi kun nuo jotka kuvia enemmän otti niin eivät saa kuviaan ennenkuin ens viikolla Psoryn serveriin.
Maasto oli siellä missä ajettiin aika tasaista. tosin se yx 200 metrin pätkä missä temuttiin koko perjantai oli syvää, Kylmää, täynnä uppotukkeja, Rautaa, ja vaijeria. Sitä vaijeria oli sitten joka paikassa. Mullakin raahautui, kun sieltä alkoi ulostautumaan, Sellainen kymmenen metrin pätkä vaijeria alustan mukana. Paksuus oli jotain 5cm luokkaa.
Kallella (BJ40) ei käynyt niin hyvin. Sillä kiertyi renkaan ympärille ja oli hiuskarvan varassa että olisi leikannut koko renkaan poikki ja mahdollisesti hajoittanut jotain muuta kivaa. Onnexi oli tarkkaavaisia silmiä siinä lähellä kun kalle alkoi polkemaan.
Muuten maisemat oli tosi komeita. 1400 metrisiä tunturihuippuja vilisi silmissä välillä ja vaatimattomampia 1000 metrisiä oli solkenaan. Maisemat oli tosi hulppeita siellä missä ajeltiin.
Kylätiet oli samaa kaliiperia kuin on kannaksen päässä. Täällä oli lisänä välillä ammoisia tukkiteitä jotka oli lahonnut osin vege. Ei muuten mutta oli kiva sompailla niitä pitkin kun veden läikkyessä edellä menevän jälkeen näkyi aallon pohjassa koukkurautaa pystyssä. koukkuraudat jotka oli aikoinaan sitoneet ne pitkittäin olevat tukit toisiinsa. Onneksi ei sattunut enempää rengasrikkoja kuin se yx meitille. Niin ja niitä tukkiteitä oli kilometreittäin välillä.
Reissu oli ihan sairaan hyvä. Alun rentouden jälkeen alkoi perjantaina voyage muuttua lähinnä pelastautumiseksi pois sieltä maastosta. Jos yksikin fataali rikko olisi tullut niin että olisi mennyt hinaamiseksi tai lähinnä vinssaamiseksi niin taatusti oltais oltu reissussa jonnekkin keskiviikkoon asti. jos sekään olisi riittänyt.
Oltiin turhan kaukana ilman huoltojoukkueita mukana. Mutta oltiin jo ennen lähtöä sovittu kantalahtelaisen kaupunginvaltuutetun kanssa kuvioista. Kantalahdesta saatiin ajokartat umban lähistölle sijaitsevalle metsätielle. Aikamme sitä ajeltiinkin mutta näytti ettei siitä tiestä saisi mitään safaroimista niin poikettiin omille reiteille. Siellä sitä Hardcorea riittikin...
Umba on n. 300 km suomen rajasta. Ainakin tietä pitkin. Googlella löytää umban sijainnin hyvin. Kylään ei saanut turistien astua. On kuulemma suljettu ulkomaalaisilta.
Bensa oli omituista. Tais pitää oktaanit paikkansa kun korkeapuristeinen ja normaali range eivät nikoitelleet yhtään.
Alakurtissa taas viisi autokuntaa tyhjensi jo kaikki "Baltika 3" laatikot niistä 5:stä kaupasta mitä siellä on. Eli saatiin saaliiksi n. 4 lootaa messiin
Muuten kaupoissa oli sielä ihan kivasti roinaa.
Niin joo. Met ollaan rohkeita sällejä. Kun päästiin maastosta ihmisten ilmoille tankkaamaan niin ilmeisesti tankin jälkeen ajettiin lauantaiyönä Kirovskin kaupunkiin klo 2 ostamaan kioskilta sipsejä
No ei tullut hankaluuksia. Päinvastoin paikalliset opastivat mielellään meitä mistä kautta päästään takaisin reitille kohti suomen rajaa. ja muutenkin tulivat hymyillen kysymään elokuvaenglanniksi kuin sujuu.
Vähän tätä kaikkea on videonauhoilla toivottavasti. Näkee sitten kun imen koneelle. Väännän vain sen Riskiretki koosteen ekaks katselukuntoon.
Tulevaisuuden HC ajot suuntautuu Alakurtin ja kantalahden väliin n. 80 km rajasta. Alakurtti on n. 50 km rajasta ja siellä on ollut suuri armeijan tukikohta. sen jäänteinä on vähän tiukempaa rajan tuntumassa temuaminen. Eli siirrytään asumattomaan kairaan sitten sen kantalahden ja Alakurtin väliin.
Tulevaisuudessa vois harkita kyllä käymistä myös kajaanin korkeudelta kattelemassa mitä sieltä löytyy. Karjala kyllä ainakin.
jos vaikka kajaanin heittiötkin lähtis välillä ryssiin 
Maasto oli siellä missä ajettiin aika tasaista. tosin se yx 200 metrin pätkä missä temuttiin koko perjantai oli syvää, Kylmää, täynnä uppotukkeja, Rautaa, ja vaijeria. Sitä vaijeria oli sitten joka paikassa. Mullakin raahautui, kun sieltä alkoi ulostautumaan, Sellainen kymmenen metrin pätkä vaijeria alustan mukana. Paksuus oli jotain 5cm luokkaa.
Kallella (BJ40) ei käynyt niin hyvin. Sillä kiertyi renkaan ympärille ja oli hiuskarvan varassa että olisi leikannut koko renkaan poikki ja mahdollisesti hajoittanut jotain muuta kivaa. Onnexi oli tarkkaavaisia silmiä siinä lähellä kun kalle alkoi polkemaan.
Muuten maisemat oli tosi komeita. 1400 metrisiä tunturihuippuja vilisi silmissä välillä ja vaatimattomampia 1000 metrisiä oli solkenaan. Maisemat oli tosi hulppeita siellä missä ajeltiin.
Kylätiet oli samaa kaliiperia kuin on kannaksen päässä. Täällä oli lisänä välillä ammoisia tukkiteitä jotka oli lahonnut osin vege. Ei muuten mutta oli kiva sompailla niitä pitkin kun veden läikkyessä edellä menevän jälkeen näkyi aallon pohjassa koukkurautaa pystyssä. koukkuraudat jotka oli aikoinaan sitoneet ne pitkittäin olevat tukit toisiinsa. Onneksi ei sattunut enempää rengasrikkoja kuin se yx meitille. Niin ja niitä tukkiteitä oli kilometreittäin välillä.
Reissu oli ihan sairaan hyvä. Alun rentouden jälkeen alkoi perjantaina voyage muuttua lähinnä pelastautumiseksi pois sieltä maastosta. Jos yksikin fataali rikko olisi tullut niin että olisi mennyt hinaamiseksi tai lähinnä vinssaamiseksi niin taatusti oltais oltu reissussa jonnekkin keskiviikkoon asti. jos sekään olisi riittänyt.
Oltiin turhan kaukana ilman huoltojoukkueita mukana. Mutta oltiin jo ennen lähtöä sovittu kantalahtelaisen kaupunginvaltuutetun kanssa kuvioista. Kantalahdesta saatiin ajokartat umban lähistölle sijaitsevalle metsätielle. Aikamme sitä ajeltiinkin mutta näytti ettei siitä tiestä saisi mitään safaroimista niin poikettiin omille reiteille. Siellä sitä Hardcorea riittikin...
Umba on n. 300 km suomen rajasta. Ainakin tietä pitkin. Googlella löytää umban sijainnin hyvin. Kylään ei saanut turistien astua. On kuulemma suljettu ulkomaalaisilta.
Bensa oli omituista. Tais pitää oktaanit paikkansa kun korkeapuristeinen ja normaali range eivät nikoitelleet yhtään.
Alakurtissa taas viisi autokuntaa tyhjensi jo kaikki "Baltika 3" laatikot niistä 5:stä kaupasta mitä siellä on. Eli saatiin saaliiksi n. 4 lootaa messiin

Muuten kaupoissa oli sielä ihan kivasti roinaa.
Niin joo. Met ollaan rohkeita sällejä. Kun päästiin maastosta ihmisten ilmoille tankkaamaan niin ilmeisesti tankin jälkeen ajettiin lauantaiyönä Kirovskin kaupunkiin klo 2 ostamaan kioskilta sipsejä

No ei tullut hankaluuksia. Päinvastoin paikalliset opastivat mielellään meitä mistä kautta päästään takaisin reitille kohti suomen rajaa. ja muutenkin tulivat hymyillen kysymään elokuvaenglanniksi kuin sujuu.
Vähän tätä kaikkea on videonauhoilla toivottavasti. Näkee sitten kun imen koneelle. Väännän vain sen Riskiretki koosteen ekaks katselukuntoon.
Tulevaisuuden HC ajot suuntautuu Alakurtin ja kantalahden väliin n. 80 km rajasta. Alakurtti on n. 50 km rajasta ja siellä on ollut suuri armeijan tukikohta. sen jäänteinä on vähän tiukempaa rajan tuntumassa temuaminen. Eli siirrytään asumattomaan kairaan sitten sen kantalahden ja Alakurtin väliin.
Tulevaisuudessa vois harkita kyllä käymistä myös kajaanin korkeudelta kattelemassa mitä sieltä löytyy. Karjala kyllä ainakin.


.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Nii ja jos ei ole hoksannu niin seuraavassa linkissä on muutama kuva lisää reissusta. Linkki on ollut Poro Ambulazzi topicissa
http://forums.offipalsta.com/album.php?u=2938
http://forums.offipalsta.com/album.php?u=2938
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28