Vinsseistä
Valvoja: Käyttäjä
Vinsseistä
Minkäs merkkisiä vehkeitä äijillä on? Ja mistä on ostettu?
Ja mikäs vetokyky HJ:n riittää, 10000 vai 12000lbs ?
lopuks toivottavasti keskustelua herättävä kysymys, kumpi parempi. Tojotan oma mekaaninen vai sähköllä toimiva?
Ja mikäs vetokyky HJ:n riittää, 10000 vai 12000lbs ?
lopuks toivottavasti keskustelua herättävä kysymys, kumpi parempi. Tojotan oma mekaaninen vai sähköllä toimiva?
Re: Vinsseistä
ite suosisin mekaanista, ihan sen takia kun semmonen on mahdollista laittaa....Jamppa660 kirjoitti:Minkäs merkkisiä vehkeitä äijillä on? Ja mistä on ostettu?
Ja mikäs vetokyky HJ:n riittää, 10000 vai 12000lbs ?
lopuks toivottavasti keskustelua herättävä kysymys, kumpi parempi. Tojotan oma mekaaninen vai sähköllä toimiva?
HJ61 -87
Oma mekaaninen+2-suuntainen ulosotto jos ei oo.....
Taakse 12-15 000 lbs.sähkövirveli
Rahamiehet nostaa nokalle ja perään Warnin Customin Tai räikän...nam
Taakse 12-15 000 lbs.sähkövirveli
Rahamiehet nostaa nokalle ja perään Warnin Customin Tai räikän...nam

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
tässä tapauksessa on kyllä mies, mutta ilman rahaa. Atlokilta noita Warneja kattelin, ois komeita ja ihanan kalliita...Käyttäjä kirjoitti:Oma mekaaninen+2-suuntainen ulosotto jos ei oo.....
Taakse 12-15 000 lbs.sähkövirveli
Rahamiehet nostaa nokalle ja perään Warnin Customin Tai räikän...nam
Kai nyt vähän edukkaammin jostain vinssejä saa, toimivia semmosia. Riittääkö tuo 12 000 lbs. kiskoon syvästä kurasta?
Enkä tuon Warnin paremmuutta ainakaan noissa pienemmissä(ATV) mene allekirjoittaan, itellä kolmas menossa puolen vuoden sisällä. Ensimmäinen räjähti kesken vinssauksen tuhanteen osaan, toisesta murtu valurunko kiinnikkeen kohdalta. Ja mikään ei mene takuisiin, on kuulemma ihan normaalia hajota kun niitä käyttää..

Vai ei mene takuisiin,aika paska juttu...Kuluttajasuojaan yhteyttä niin eiköhän se siitä.Jamppa660 kirjoitti:tässä tapauksessa on kyllä mies, mutta ilman rahaa. Atlokilta noita Warneja kattelin, ois komeita ja ihanan kalliita...Käyttäjä kirjoitti:Oma mekaaninen+2-suuntainen ulosotto jos ei oo.....
Taakse 12-15 000 lbs.sähkövirveli
Rahamiehet nostaa nokalle ja perään Warnin Customin Tai räikän...nam
Kai nyt vähän edukkaammin jostain vinssejä saa, toimivia semmosia. Riittääkö tuo 12 000 lbs. kiskoon syvästä kurasta?
Enkä tuon Warnin paremmuutta ainakaan noissa pienemmissä(ATV) mene allekirjoittaan, itellä kolmas menossa puolen vuoden sisällä. Ensimmäinen räjähti kesken vinssauksen tuhanteen osaan, toisesta murtu valurunko kiinnikkeen kohdalta. Ja mikään ei mene takuisiin, on kuulemma ihan normaalia hajota kun niitä käyttää..
Come up on ollu kans kova vinssio.
Venäläiset vallan laittaa comeupin moottoreita warneihinsa...
Tosta 12 000lbs. riittävyydestä ei uskalla sanoa mitään.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: Vinsseistä
Tojon mekaaninen on hyvä, samoin muut mekaaniset. Jaksaa kiskoa niin kauan kuin löpöä riittää. Vetää vaikka läpi koko jängän. Voiman ulosoton toimintatapa on "puutteellinen".Jamppa660 kirjoitti:lopuks toivottavasti keskustelua herättävä kysymys, kumpi parempi. Tojotan oma mekaaninen vai sähköllä toimiva?
Sähkövinssi on hyvä, jaksaa vetää vielä vähän aikaa kun moottori on sammunut (hörpännyt vettä tms.). Voi saada auton nousemaan takasin jängälle, kun voi renkailla avittaa vinssistä riippumattomasti.
Kyllä mekaanisellakin voi saada takasin jängälle auton, mutta on kikkailun takana verrattuna sähköiseen, koska ei voi koko ajan tasasesti vinssata ja samalla varovasti renkailla auttaa. Jos voiman ulosotto ois (vaihteiston)kytkimestä riippumaton (kampiakselin nokalla tai vauhtipyörällä, omalla kytkimellä) niin mekaaninen ois huippu.
Itellä keulilla on tojon mekaaninen, mutta suunnitelmissa on joskkus siirtää se jakolaatikon taakse, josta vaijeri perään ja sieltä pylpyrän kautta keulaan. Eteen sitten sähköinen toiseksi. Mekaaninen siis takavinssinä, ja varaetuvinssinä, sähköinen käyttövinssinä eteenpäin.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Itse suosin sähköistä, mekaanisen kanssa ei ole sähköongelmia mutta renkaiden pyöriminen vinssin kanssa samaan tahtiin edellyttää helvetinmoista rakentelua.
12 000 lbs voi piisata, itse olen vakuuttunut Come Upin 15 000 lbs paremmuudesta HJ:n keulalla, miinuspuolena koko ja hinta.
Vetokyvyn lisäksi ERITTÄIN tärkeää on myös akkujen käynnistysvirta anti (cca luku), normaali nesteakkuja en enää autooni laita kun on parhaimman akun löytänyt, eli Exide Maxxima Deep Cycle geeliakku, kahdella akulla kylmäkäynnistysvirta 1800 A, ei ole vinssi enää puutunut toisinkuin nesteakuilla.
Huomioithan myös että akunkengät/kaapelit/kosketukset ON oltava kunnossa tai akuista ei ole hyötyä.
Riittävän kokoinen laturi on myös tärkeä olla, HJ:hin rakentaisin oman 12V virtajärjestelmän vinssejä ja oheislaitteita varten. Vinssit halvempia 12 volttisena, sähkön loputtua ei auto sammu koska oma 24V järjestelmä on käytössä moottoria/alkuperäisiä sähköjä varten.
Plussana sähkövinssille myös se että mekaanisella vinssillä on helvetin huono vinssata kaadon satuttua auto pystyyn, samoin auton sammuttua muusta syystä.
Lopullinen valinta vähän riippuu siintä kuinka tosissaan aiot offia ajaa.
12 000 lbs voi piisata, itse olen vakuuttunut Come Upin 15 000 lbs paremmuudesta HJ:n keulalla, miinuspuolena koko ja hinta.
Vetokyvyn lisäksi ERITTÄIN tärkeää on myös akkujen käynnistysvirta anti (cca luku), normaali nesteakkuja en enää autooni laita kun on parhaimman akun löytänyt, eli Exide Maxxima Deep Cycle geeliakku, kahdella akulla kylmäkäynnistysvirta 1800 A, ei ole vinssi enää puutunut toisinkuin nesteakuilla.
Huomioithan myös että akunkengät/kaapelit/kosketukset ON oltava kunnossa tai akuista ei ole hyötyä.
Riittävän kokoinen laturi on myös tärkeä olla, HJ:hin rakentaisin oman 12V virtajärjestelmän vinssejä ja oheislaitteita varten. Vinssit halvempia 12 volttisena, sähkön loputtua ei auto sammu koska oma 24V järjestelmä on käytössä moottoria/alkuperäisiä sähköjä varten.
Plussana sähkövinssille myös se että mekaanisella vinssillä on helvetin huono vinssata kaadon satuttua auto pystyyn, samoin auton sammuttua muusta syystä.
Lopullinen valinta vähän riippuu siintä kuinka tosissaan aiot offia ajaa.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
jaa jos on mekaaninen vinssi niin silloin ei ajeta tosissaan.voihan käydä niinkin ettei aina tartte vinssata jos ajetaan tosissaan.ei oo kyllä edes porttaaleita alla eikä yli 35 renkaita,kukakohan antais tunteja tosta tosissaan offaamisesta kun niitä olis kiva saada.
miks muuten renkaiden ja vinssin pitäis vetää samaan tahtiin,johan se on kiinni ni ei kai silloin pienet lisäkaivaukset haittaa.pikku 2 sisään ja hanat kaakkoon

maaristeilijä
Kyllä toi on höpöhöpöä, että vinssin ja renkaide täytyis mennä samaa vauhtia. Renkaidenhan täytyy pyöriä nopeenpaa, kun vinssin kelata, jotta se auto sieltä jorpakosta nousee pois. Heti kun alle tulee pitävää, alkaa renkaat nostaan, ja vaijeri löystyy. Näin rasitamme vinssiä vähiten. Tosin tota mekaanista vinssiä saa rasittaa enemmän, kuin tuota sähköistä versiota edes pystyy. Sähkövinssissä palaa sulakkeet, kun pitäis tosissaan vetää (vaikka naapurin traktori ylös suonsilmäkkeestä) ja mekaaninen senkun vetää siihen asti kunnes vaijeri katkee (sokkatappi on mallia kemppi). Mä katkasin alkuperäisen 7mm:n vaijerin melkein heti ja sitten meni 9mm:n. Nyt on menossa 11mm:n vaijeri, eikä oo vielä poikinu.
T: Iloinen vinssaaja
T: Iloinen vinssaaja
Cruiseri talossa on vaurauden merkki
Toimii siellä jorpakossa, muttei täällä jängällä. Vinssillä vedetään turveta vasten, ja varovasti ryömittämällä koitetaan nostaa renkaat takasin kantavan rahkan päälle. Jos siinä alkaa kaivattaa, niin saa leikata rahkan halki seuraavaan jängän laitaan asti, eli ehkä jopa kilometrin.Lumimies kirjoitti:Kyllä toi on höpöhöpöä, että vinssin ja renkaide täytyis mennä samaa vauhtia. Renkaidenhan täytyy pyöriä nopeenpaa, kun vinssin kelata, jotta se auto sieltä jorpakosta nousee pois. Heti kun alle tulee pitävää, alkaa renkaat nostaan, ja vaijeri löystyy.
Taitaa hiilisilta sulaa, tai käämi palaa, ku ei tuohon kaapeliin mitään sulaketta laiteta.Lumimies kirjoitti:Sähkövinssissä palaa sulakkeet, kun pitäis tosissaan vetää (vaikka naapurin traktori ylös suonsilmäkkeestä)
Mekaanisesta menee sokka, jollon voi laittaa uuden ja ottaa käyttöön pylpyrän. Tai vaihtoehtoinen reitti, menee sokka -> tehdään kemppi, katkee vaijeri -> vaihdetaan paksumpi, halkee matoruuvin kuoret.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Aluksi toteamus että vinssaajia on just niin paljon kun on offareitakin. Ja offareita just niin paljon kun on erilaisia vinssaajia.
Alkuperäiseen kysymykseen, että kumpi parempi, ei pysty vastaamaan, koska molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Ja paremmuus riippuu nimenomaan käyttötarkoituksesta. Itse olen vinssannut kohtuullisen paljon molemmilla. Nykyään pelkästään kahden sähkökelan voimalla. Sähköisen hyvät puolet todellakin on käyttömukavuus, helpompi asennus ja TODELLA tärkeä ominaisuus tosiaan on se vinssin ja renkaiden pyörinnän riippumattomuus toisistaan.
Mekaanisen hyviä puolia on raaka voima ja se, ettei sähkönsaantiin tarvitse panostaa. Mutta mekaaninenkaan ei todellakaan ole rikkoontumaton. Kuten edellä jo todettiin, "sulake" vaan siirtyy.
Se minunkin mielestä on höpöhöpöä, että renkaan on pyörittävä samaa tahtia kuin vinssi. Nimittäin joskus renkaan on pyörittävä paljon hitaammin kuin vinssi. Joskus jopa ei ollenkaan ja heti perään taas paljon kovempaa. Ja juuri tästä tulee se sähköisen monipuolisuus ja käyttömukavuus.
Lopputuloksena voisi todeta että paremmuus riippuu pitkälti käyttötarkoituksesta, maastoista joissa ajelee, autosta johon vinssiä suunnittelee jne jne. Ehkä railakkaasti yleistäen: suunnistuskisatyyppiseen offiin sähköinen HYVILLÄ akuilla ja isolla laturilla ja traktorin vinssauksiin ym. "maatilakäyttöön" mekaaninen. Molempia voi käyttää kaikissa offauksen muodoissa ja sähköinenkin vetää uskomattoman paljon, kunhan vinssi on valittu oikein ja auton sähköt on asian mukaisessa kunnossa.
Satunnaiseen offailuun itse valitsisin Hojoon joko mekaanisen tai vähintään 12 tonnisen sähkövinssin. Mieluumin 15 tonnisen. Mutta oli kumpi vaan, akut ja laturi kuntoon! Väitän että yleisin syy pettymyksiin sähkövinssien osalta on puutteellinen sähkönsaanti. Se jos mikä tappaa kelaimen nopeasti. Oma valinta sähkövinsseistä Hoijakkaan olisi 15000 Come Up hinta/laatu-suhteen vuoksi.
Itselläni on tällä hetkellä 9K Warn Tabor Come Up:in mottorilla ja T-max 9.5.
T-Max: äänekäs, mutta vetänyt ilman moitteen sanaa oikeasti pahoista paikoista. Hiukan hitaanpuoleinen.
Tabor: alkuperäinen Warnin moottori kärähti parin tunnin lähes taukoamattoman vinssauksen jälkeen lapin suossa. Oli ennen sitä jo katkaissut 8mm vaijerin. Come Upin motorin kanssa ei ole ollut ongelmia ja on myös hiukan nopeampi. Taborin käyntiääni T-Maxia siistimpi.
Laturina on ollut 90A ja akkuina kaksi keltaista Optimaa. Nyt laturi 120A.
Alkuperäiseen kysymykseen, että kumpi parempi, ei pysty vastaamaan, koska molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Ja paremmuus riippuu nimenomaan käyttötarkoituksesta. Itse olen vinssannut kohtuullisen paljon molemmilla. Nykyään pelkästään kahden sähkökelan voimalla. Sähköisen hyvät puolet todellakin on käyttömukavuus, helpompi asennus ja TODELLA tärkeä ominaisuus tosiaan on se vinssin ja renkaiden pyörinnän riippumattomuus toisistaan.
Mekaanisen hyviä puolia on raaka voima ja se, ettei sähkönsaantiin tarvitse panostaa. Mutta mekaaninenkaan ei todellakaan ole rikkoontumaton. Kuten edellä jo todettiin, "sulake" vaan siirtyy.
Se minunkin mielestä on höpöhöpöä, että renkaan on pyörittävä samaa tahtia kuin vinssi. Nimittäin joskus renkaan on pyörittävä paljon hitaammin kuin vinssi. Joskus jopa ei ollenkaan ja heti perään taas paljon kovempaa. Ja juuri tästä tulee se sähköisen monipuolisuus ja käyttömukavuus.
Lopputuloksena voisi todeta että paremmuus riippuu pitkälti käyttötarkoituksesta, maastoista joissa ajelee, autosta johon vinssiä suunnittelee jne jne. Ehkä railakkaasti yleistäen: suunnistuskisatyyppiseen offiin sähköinen HYVILLÄ akuilla ja isolla laturilla ja traktorin vinssauksiin ym. "maatilakäyttöön" mekaaninen. Molempia voi käyttää kaikissa offauksen muodoissa ja sähköinenkin vetää uskomattoman paljon, kunhan vinssi on valittu oikein ja auton sähköt on asian mukaisessa kunnossa.
Satunnaiseen offailuun itse valitsisin Hojoon joko mekaanisen tai vähintään 12 tonnisen sähkövinssin. Mieluumin 15 tonnisen. Mutta oli kumpi vaan, akut ja laturi kuntoon! Väitän että yleisin syy pettymyksiin sähkövinssien osalta on puutteellinen sähkönsaanti. Se jos mikä tappaa kelaimen nopeasti. Oma valinta sähkövinsseistä Hoijakkaan olisi 15000 Come Up hinta/laatu-suhteen vuoksi.
Itselläni on tällä hetkellä 9K Warn Tabor Come Up:in mottorilla ja T-max 9.5.
T-Max: äänekäs, mutta vetänyt ilman moitteen sanaa oikeasti pahoista paikoista. Hiukan hitaanpuoleinen.
Tabor: alkuperäinen Warnin moottori kärähti parin tunnin lähes taukoamattoman vinssauksen jälkeen lapin suossa. Oli ennen sitä jo katkaissut 8mm vaijerin. Come Upin motorin kanssa ei ole ollut ongelmia ja on myös hiukan nopeampi. Taborin käyntiääni T-Maxia siistimpi.
Laturina on ollut 90A ja akkuina kaksi keltaista Optimaa. Nyt laturi 120A.