huoltoautoksi...
Valvoja: Käyttäjä
huoltoautoksi...
pitäis rekisteröidä toi mun hj61, mutta, kun katsastus konttorilla kyselin hieman ohjeita miten onnistuis niin siellä oltiin tuikkana, et mihin tarkoitukseen se tulee, pitää olla joku oma yritys ja jotain sen semmosta.
eli eikö tuo huoltoautoksi rekisteröiminen onnistu yksityis henkilöltä? jos käy niin mihin tarkoitukseen se kannataisi laittaa?
eli eikö tuo huoltoautoksi rekisteröiminen onnistu yksityis henkilöltä? jos käy niin mihin tarkoitukseen se kannataisi laittaa?
huolto-auto
Moi. Huolto-autossa ei tarvi olla sitä 1,3kuution "kuutiota" tavara tilaa... Itselläni on patruuna joka on 1+1 huolto auto. Paku verot. Auton rekisteri otteessa lukee varusteina kiinteä viilapenkki ja työ kalulaatikko, ajoneuvo on tarkoitettu korjaus ja huolto tarvikkeiden sekä huolto miehistön kuljettamiseen.
huoltoauto
nyt taitaa olla niin että huoltoautoksi jos yrittää rekisteröidä niin oma paino pitää olla jotain 1800 kg vieläkö matti on palstalla ja voisi vastata tähän
eikun huoltoautoksi hj vaan, itse kävin tattarisuolla jossa Mattikin on duunissa (olivaan lomalla) ja katsastus onnistui toisellakin asiantuntijalla.(auto on Hj-61) 80 lätkä persukseen, taka penkki pois, penkin kiinnityspisteet umpeen (esim kierretankoa ja hitsataan kiinni) esim taka luukkuun kiinni ruuvipenkki ja kyytiin käsityökalut. Itse rakensin vielä työkalulaatikon ja työtason. Auto punnitaan sitten uusiksi, joten kannattanee mennä aika tyhjällä tankilla (veronmääräytymisen vuoksi). Ei mitään kyselyjä mistään yrityksistä sun muista. Otteeseen tulee maininta "Huoltoajoneuvo, tarkoitettu koneiden ja laitteiden huoltoa ja huoltohenkilöstön kuljetusta varten", tulkitkoon kuka miten haluaa. Ja sitten bertan dsl-veroon varmaan on siinä käyttömaksun kanssa n. 600 egee, pakuna satkun kieppeillä.
moi esitin ton BJ40 kysymyksen tossa edellä. Mulla ei ole vielä kyseistä ajoneuvoa mut himo olis kova ja yltyy ku kattelee noita teidän reissukuvia. Tiedossa ois aika hyvä yksilö mikä poistettiin syksy 04 rek.eikös siitä joudu maksaa ajoneuvo veron jos rekisteröi pakuksi (1+1 ?). Eikö siitä saa sit sellasta huoltoautoo.
Pitäs köyhän selvitä pienil polttoaineveroil 600egee on aika paljo
lelusta muitten kulujen lisäks.
ps.luulen et tulis ajeltuu joka päivä ku kerran pääsin kokeilee siistin
karu vehe muuten
Pitäs köyhän selvitä pienil polttoaineveroil 600egee on aika paljo
lelusta muitten kulujen lisäks.
ps.luulen et tulis ajeltuu joka päivä ku kerran pääsin kokeilee siistin
karu vehe muuten
Nallen neuvo:
JÄITÄ HATTUUN!!!
Katsurin kanssa tarinoin ihan muutenvaan ja se sanoi, että valtiovalta ja erityisesti verottaja ovat alkaneet kiinnostua näistä huoltoautoista. Eli itse en ainakaan missään tapauksessa alkaisi moiseen showhun, varsinkin, kun auton muuttaminen takaisin HAksi aiheuttaa autoveron maksun. Eli mieluummin keskittyisin siihen, miten sen pakukorotuksen saisi tehtyä kaikkein siisteimmin.
Ovat muuten nuo huoltoautot kohta ihan ikiomia kapsituksia, mikäli tuo kaavailtu verottajan väliintulo tapahtuu. Ja sittenpä onkin pirusti paalattavia ja varaosiksi meneviä maastureita tarjolla. Vaan uusiutuuhan se autokanta noinkin. Itseäni kyllä sylettää moinen.
JÄITÄ HATTUUN!!!
Katsurin kanssa tarinoin ihan muutenvaan ja se sanoi, että valtiovalta ja erityisesti verottaja ovat alkaneet kiinnostua näistä huoltoautoista. Eli itse en ainakaan missään tapauksessa alkaisi moiseen showhun, varsinkin, kun auton muuttaminen takaisin HAksi aiheuttaa autoveron maksun. Eli mieluummin keskittyisin siihen, miten sen pakukorotuksen saisi tehtyä kaikkein siisteimmin.
Ovat muuten nuo huoltoautot kohta ihan ikiomia kapsituksia, mikäli tuo kaavailtu verottajan väliintulo tapahtuu. Ja sittenpä onkin pirusti paalattavia ja varaosiksi meneviä maastureita tarjolla. Vaan uusiutuuhan se autokanta noinkin. Itseäni kyllä sylettää moinen.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254
Omapaino ei vaikuta dieselveroon. Jos punnitaan, arvioidaan puuttuva löpömäärä kiloina lisää vaakojen näyttämään.Cental73 kirjoitti:eikun huoltoautoksi hj vaan, itse kävin tattarisuolla jossa Mattikin on duunissa (olivaan lomalla) ja katsastus onnistui toisellakin asiantuntijalla.(auto on Hj-61) 80 lätkä persukseen, taka penkki pois, penkin kiinnityspisteet umpeen (esim kierretankoa ja hitsataan kiinni) esim taka luukkuun kiinni ruuvipenkki ja kyytiin käsityökalut. Itse rakensin vielä työkalulaatikon ja työtason. Auto punnitaan sitten uusiksi, joten kannattanee mennä aika tyhjällä tankilla (veronmääräytymisen vuoksi). Ei mitään kyselyjä mistään yrityksistä sun muista. Otteeseen tulee maininta "Huoltoajoneuvo, tarkoitettu koneiden ja laitteiden huoltoa ja huoltohenkilöstön kuljetusta varten", tulkitkoon kuka miten haluaa. Ja sitten bertan dsl-veroon varmaan on siinä käyttömaksun kanssa n. 600 egee, pakuna satkun kieppeillä.
Niissä oli takapenkki, jolloin niitä ei saa omistaa kuin kaupunki, kunta, vesi- tai sähkölaitos ja tuon tapaiset.ämkoo kirjoitti:Mahtaisiko siinä käydä näin? Esim: Tielaitos ei saanut myydä huoltoautoiksi rekisteröityjä ajoneuvoja huoltoautoina vaan ne täytyi rekisteröidä esim. Ha:ksi tai Pakuksi (jos tilavuuden puolesta oli mahdollista) Tämä koski siis myyntiä yksityishenkilöille.
Mitään muutoksia/huhuja niistä/käyttöongelmia ei ole kentällä kuulunut...
Re: huoltoauto
Jep. 1800 kg pitää täyttyä, tankki täynnä.yks vaan kirjoitti:nyt taitaa olla niin että huoltoautoksi jos yrittää rekisteröidä niin oma paino pitää olla jotain 1800 kg vieläkö matti on palstalla ja voisi vastata tähän
huolto
Ei mulla ainakaan kukaan mittaillu painoja ku pitkän pajeron muutin huoltoautoksi.
Painoa rek otteesssa väh. 1800 (löyty 1810kg) ja työkaluloota ja sinne se pullotunkki sano katastaja ja ku näin tein niin sain leiman ku ensin maksoin muutosk. maksun 68€. Ja noi penkit pois ja reijät umpeen. Joensuussa.
Painoa rek otteesssa väh. 1800 (löyty 1810kg) ja työkaluloota ja sinne se pullotunkki sano katastaja ja ku näin tein niin sain leiman ku ensin maksoin muutosk. maksun 68€. Ja noi penkit pois ja reijät umpeen. Joensuussa.