Kuva Kuva

Eksytykseen osallistuminen

General chat

Valvoja: Käyttäjä

JuhaVee
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 10:48 am
Paikkakunta: Numminen, Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja JuhaVee »

H&K kirjoitti:
tracer_bullet kirjoitti:Jos sitä kävis tänä vuonna kurkkimassa minkä näköstä touhua tuo on.

Minä päivänä ja mihin aikaan kannattais olla paikalla?

PS. Käyttäjä täyttää tasavuosia, viestien lukumäärää ajattelin :)
Ehdottomasti lauantaina iltapäivällä. Silloin ei ole vielä paljoa kalustovaurioiden takia keskeyttäneitä ja porukalla on vielä virtaa yritellä mitä ihmeellisimpiä suorituksia. Yleisesti sunnuntaiaamusella autoja on enää harvakseltaan liikenteessä ja nekin yleensä ajelevat väsyneinä vain helppoja rasteja.
Viime talvena itse kävin lauantaina iltapäivällä ja sitten tulin uudestaan yöllä. Päivällä kannattaa käydä, ongelmana vaan oli, että mihin mennä, kun autot levittäytyy eri puolille "maakuntaa". Yöllä oli kyllä hieno tunnelma pimeässä metässä, kun valoja oli joka puolella metsää ja autojen murinaa kuului sieltä täältä.

Kunpa vaan ei olis tällä kertaa sellanen kelju pakkanen niin kuin viime talvena. Tais sattua talven ainoat pakkaspäivät just siihen viikonloppuun.
Avatar
T
Viestit: 15
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 2:08 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja T »

Eksytykseen valmistautuminen etenee hyvää vauhtia. Auton kanssa on ollut kovasti hommaa ja paljon on vieläkin tekemättä. Koska BJ:ni etupuskuri on osoittautunut melko pehmeästä materiaalista valmistetuksi eikä sen kanssa oikeen järkevästi olisi saanut kunnon vetopisteitä eteen (seli seli :D ), niin päätin tehdä tuollaisen.

Kuva

Rodeo drive:kin on saatu asennettua ja toimii ainakin koti-työpaikka välillä. Metsään en sen kanssa tokikaan ole ehtinyt. Mutta kerkeehän sen sitten vajaan kahden viikon päästä. :D

Erehdyin tuossa viikonloppuna koskemaan etuakselin pohjaanlyöntikumiin ja siitähän rivahti se kumitötterö irti. Olettekos saaneet noita menestyksekkäästi korjattua jollain keinoin, vai onko uusi ainut järkevä vaihtoehto? Jos uusi, niin mistä sopiva järkevään hintaan? Saisi olla vaikka sentin pari alkuperäistä korkeampikin. Tämä nyt periaatteessa kuuluisi tuonne tekniselle puolelle, mutta menkööt tässä.
SLCK #323
Avatar
BJ40
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 2:39 pm
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja BJ40 »

Pari pohjaanlyöntikumia olen korjannut oikomalla sen peltiläpyskän, jos ei ole ihan mätä, jos on niin olen tehnyt uuden. Liima ja tiivistemassaa väliin ja pari lyhyttä ruuvia sen levyn läpi, on parivuotta pysynyt noilla konsteilla.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, Hj-60 -85, CJ-5 -68
Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

Korjakumilta löytyy Hiluxin pohjaanlyöntikumia joka on hyvin samannäköinen kuin BJ:kin hintaa oli jotain 20€/kpl
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Avatar
T
Viestit: 15
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 2:08 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja T »

No niin, Nyt olis sitten ensimmäinen Eksytys meikäläisen osalta koettu. Tai no, onhan siitä jo pian viikko, mutta henkinen ja fyysinen palautuminen ottaa oman aikansa. :D Luokkahan meillä oli modi, joka oli ehkä hivenen turhan haastava, sekä miehistölle, että autolle. Tavoitteet kuitenkin täyttyi, eli hyväksytty suoritus saatiin (11 kpl 5 pisteen rasteja) ja hauskaa oli koko rahan edestä. Kuskinpuolen peili taisi olla suurin kalustotappio, joten näiltäkin osin päästiin aika vähällä. Ohessa pari rastikuvaa matkan varrelta. Toi ensimmäinen 292 on elämäni ensimmäinen rastin "leimaus" ja tuossa vaiheessa miehistö oli intoa täynnä kuin ilmapallo.

Kuva

Ja tässä 15 h myöhemmin sama paikka :D Pientä ryytymistä havaittavissa.
Kuva

Kilpailusuoritus meillä kesti reilun 15 h ja ajoimme koko ajan tuota yhtä ja samaa ajoaluetta. Jossain vaiheessa pimeä iski ja totesimme, että metsä on pimeässä saman näköistä joka paikassa. Niinpä emme lähteneet sen kummemmin noita alueita kiertelemään. Ns lajikuntoa kun ei hirveästi ole, niin voin kertoa, että 15h ilman ohjaustehostinta riittää kypsyttämään ainakin meikäläisen. Miehistö kun ei ollut kovin halukasta tuolla puiden välissä ajamaan. :) Yksi asia joka pisti ihmettelemään oli polttoaineen kulutus. Kone kävi varmaan reilun 12 h ja naftaa meni silti vain vajaa 24 l. Jossain vaiheessa rupesi jo mittarin kunto epäilyttämään.
SLCK #323
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Pakko kysyä, että miksi otitte 292 rastin uudestaan 15 h myöhemmin :)
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
T
Viestit: 15
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 2:08 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja T »

No kun ei ollut ihan täyttä varmuutta, että pitääkö se sisään/ulos rasti leimata molempiin suuntiin. Otettiin varmanpäälle. Eipä siitä sakotettukaan. Säännöissä muistaakseni oli tulkittavissa niin, että pitäisi leimata molempiin suuntiin.
SLCK #323
H&K
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 27, 2005 7:58 pm
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja H&K »

T kirjoitti:No kun ei ollut ihan täyttä varmuutta, että pitääkö se sisään/ulos rasti leimata molempiin suuntiin.
Oikein teitte. Ohjaajakokoukseesa sanottiin että jos sisäänmeno- että poistumisrasti on sama niin se pitää kuvauttaa molemmilla kerroilla vaikka pisteet saa vain yhdestä kerrasta.

Meitin autokunta ryssi kisan ensimmäisessä vinssauksessa rikkomalla vinssin kardaanin. Kun se saatiin korjattua niin kolmannessa vinssauksessa meni vinssin vaihteen rattaat päreiksi. Tähän mennessä oltiin saatu 6 rastia ja haettiin vielä muutamia helppoja rasteja jotta päästiin mukaan tuloksiin. Loppuaika ajeltiin ja juteltiin kavereiden kanssa, yhtään nuotiopaikkaa ei ohitettu ilman ettei oltaisi poikettu.

Hauskaa oli loppuun saakka, se on pääasia.

T: Jussi
Vastaa Viestiin