Kuva Kuva

3.0 TD -> LJ70:seen = helppo bolt on!

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

3.0 TD -> LJ70:seen = helppo bolt on!

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Juu

Rautalankaversiona:

Onnistuu Kätevimmin kun ostat 1KZ-T tai 1KZ-TE koneen kytkinkopan kera. Ja E-malliin tietysti sähköosat, kaasupoljinta unohtamatta, mukaan.

Kytkinkoppa kolmilitraisen koneen perästä ruuvataan LJ70 vaihteistoon (onko se nyt R151F tms.) Eli 2,4 litraisen kytkinkoppa kuikkaan ja kolmilitraisen koppa "Bolt on" paikoilleen.

1 Kz-T kone on mekaanisella diisselipunpulla ja E malli sähköisellä punpulla tietokoneohjattuna.

Tehdas hevosia noissa on n. 125 kpl ja mm. E mallin voi "helposti" lastuttaa tonne 150-180 hevoseen (~400 nm). Huono tietysti se että vesi on sähkön ystävä.

Etuna muunmuassa 2,4 litraiseen on suurempi kytkin. Negatiivista on se että Jototaliikkeestä kytkinpaketti maksaa vain 600 €uroa...

Mallit mistä konetta saa on ainakin... 4Runner ja KJ9X

Meillä tuo kone E- mallisena on menossa Hilux LN65:seen LJ:n laatikolla + jostain pitää löytää HJ61 lukkoakselit + 4.88 tai 5.29 välitykset.

t:SS

Tuli nyt tässä vaan mieleen... :roll:

ps. jos jostain sais vähän edullisemmin ton kytkin paketin niin kiinnostaa...
Viimeksi muokannut SuurSyömäri, Pe Joulu 14, 2007 1:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

:shock: :shock: :shock:

Ohopps.. menisköhän toi BJ:n keulille??

Uuvesa Zeelannissa noita näytti olevan kaupan. Kuuklettelin hinnaks n 5000 NZD el n 2700 eggee.

Taas olis yks syy muuttaa ausraaliaan tai sinnespäin..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

menee LJ:n lootan kans eikä Beejiissä kärsis ees voimanulosotot tahi kardaanien paikat. Ja konekin ois kevyempi hevosiin nähden.

Ja Killerwo companyltä kemistä sais jakovaihteistoon 4,6 pienenpuolen välitykset. Eli asiallinen tsetti ois! 8)
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
HäRVeli
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 12:13 pm
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja HäRVeli »

LJ70 vaihteistoon (onko se nyt R151F tms.)
Ainakin tuossa II-korisessa (vm-90) on tyyppi R150F, lukee tyyppikilvessä tulipellissä viimeiset viisi merkkiä.

Koneena 2LT2 2,446L
jjv
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 10:06 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja jjv »

Se on kolme litrasessa( 1kz-te) se r151f ja lj: ssä r150f mun muistin mukkaan.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: 3.0 TD -> LJ70:seen = helppo bolt on!

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

SuurSyömäri kirjoitti: ps. jos jostain sais vähän edullisemmin ton kytkin paketin niin kiinnostaa...

Engelsmanneiltahan näitä saa:
http://www.atozmotorspares.co.uk/LANDCR ... 11360.html
http://www.milneroffroad.com/COLORADO.HTM
http://www.toyotahilux.com/?doc=11&cid=173

Huom. ainakaan näissä kahdessa alimmassa ei taida alvi sisältyä hintaan.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Micco
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 8:10 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Micco »

Onnistuuko läjän muutoskatsastus tuon koneen kanssa ongelmitta kellään kokemuksia?
pete
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 4:58 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja pete »

UP ja kukaan?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Onnistuuhan se muutoskatsastaa, ongelmat asian tiimoilta voi johtua huonosta paperipuolen valmistelusta asian suhteen.

Erojahan on:
-jäähdytetyt etulevyt, samat kuin HJ:ssa (kuten myös muissa neliölamppuisissa LJ/RJ:ssä)
-isommat takarummut (ilmeisesti samat kuin neliölamppuisissa LJ/RJ:ssä)
-akselit, jouset, iskunv. ja tukivarret (mutta näitä en vaatisi vaihdettavan, koska akselimassat (ja akselin mitoitus) ovat samat tai itseasiassa vanhemmassa etuakseli 1300 kg, uudemman 1150 kg sijaan)

Jne. Joka tapauksessa helpompi tehdä tuohon neliölamppuiseen (90->) LJ:hin kuin pyöreälamppuiseen.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

vm-91 rj on tavalliset levyt edessä ja takana pienemmät rummut mitä hjssa on. jarrupalat oli samat kun hiasessa...
saako siis rjhin ilman akselisto ja jarru muutoksia esim bjstä otetun b moottorin(eikö se ollut 3L)?
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Jostain syystä kaikki varaosaputkat ja kirjat tarjoaa isompia rumpuja/jarrukenkiä uudempaan läjään vaikka siellä on halkaisijaltaan samankokoiset kuin vanhemmassakin läjässä?

Samoin nuo etulevyt on ihan jäädyttämättömät, voihan sinne tietysti vaihtaa ne Hojon levyt mut samalla pitäs varmaan vaihtaa satulatkin kun ei taia se levy alkuperäisen satulan väliin mahtua jarrupaloineen, en oo sitä kyllä kokeillut...
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

luulis ettei jäähdytetty ja jäähdyttämätön levyke eroa jarruvoimissa toisistaan mitenkään jos satulan mitoitus on sama, kaikki kikkeethän on saman kokoiset lukuunottamatta levyn paksuutta. vai voiko sillä olla katsastuksessa oikeesti merkitystä???

satuloiden männät on ainakin mun katalookien mukaan samat uusi.vs. vanha läjä. ainoa ero on satulan paksuudessa kun toisen pitää mennä 12mm levylle ja toisen 20mm levylle. sit joissakin uudemmissa hilussa ja pzj ynnä muissa satulan pikkumäntien koko muuttuu isommiksi.
Vastaa Viestiin