Sivu 1/1

Huoltoauto N1 tai N1G-kahden tai kolmen hengen HJ (vm -87)?

Lähetetty: Ti Marras 06, 2007 8:29 am
Kirjoittaja HDHJ
Mistä se henkilömäärä on kiinni? Katsastus huoltoautoksi ei sinänsä ongelmana mutta miten pitäis menetellä että sais rekisteriotteeseen paikkamäärät 1+2?
Puntarilla auton omamassaksi tuli vähän päälle 2500kg -ts etuakselille tuli yli 1200kg ilman vinnsiä. Seuraus että 1+1!? Ja rekisteriotteeseen merkintä; Pakettiauto ja ajoneuvoluokka:N1.

Tuleeko tuo N1G viilapenkistä/ruuvipenkistä? Tai muusta kiinteästi asennetusta vehkeestä kuten kompura,generaattori tai penkkiporakonesta? Smirgeli ei taida tulla aiheelliseksi asentaa-palovaaran takia.....

Mitä etuja on N1G luokasta verrattuna N1 luokkaan?

Re: Huoltoauto N1 tai N1G-kahden tai kolmen hengen HJ (vm -8

Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 8:41 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
HDHJ kirjoitti:Mistä se henkilömäärä on kiinni? Katsastus huoltoautoksi ei sinänsä ongelmana mutta miten pitäis menetellä että sais rekisteriotteeseen paikkamäärät 1+2?
110 cm ratin keskeltä vänkärin ovipahviin kun on matkaa ja kahden hlön penkki oikealla (min. 70 cm leveä) turvavöin, niin silloin k+2.
Puntarilla auton omamassaksi tuli vähän päälle 2500kg -ts etuakselille tuli yli 1200kg ilman vinnsiä. Seuraus että 1+1!? Ja rekisteriotteeseen merkintä; Pakettiauto ja ajoneuvoluokka:N1.

Tuleeko tuo N1G viilapenkistä/ruuvipenkistä? Tai muusta kiinteästi asennetusta vehkeestä kuten kompura,generaattori tai penkkiporakonesta? Smirgeli ei taida tulla aiheelliseksi asentaa-palovaaran takia.....

Mitä etuja on N1G luokasta verrattuna N1 luokkaan?
Olisi pitänyt merkitä N1G, koska jokapyörävetoinen ja kokonaismassa yli 2000 kg. Tulee siis siitä eikä mistään varusteista!!

N1G on maastopakettiauto, jolloin saa korottaa koria 77 mm (N1:ssä ei saa yhtään) ja jousitusta mahdollista korottaa 77 mm (N1:ssä 51 mm). Kokonaiskorkeuden muutos saa olla N1G 150 mm, N1 100 mm.

Lähetetty: To Marras 08, 2007 11:07 am
Kirjoittaja HDHJ
Kiitos. Uudestaan anomaan muutosta otteeseen kun vikalistan viat on korjattu.

Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 10:39 pm
Kirjoittaja tracer_bullet
Kävin tuossa viime viikolla katsatuskonttorilla kyselemässä josko saisin laittaa sen kahden hengen sohvan paikoilleen tuohon BJhin. Inssi kävi mittaamassa tuon ratin ja ovipahvin välin ja totesi että 2cm puuttuu siitä 110 senttimetristä. Kaveri oli reilun tuntunen ni uskalsin jopa kysyä et miten tarkka sen mitan pitää olla. Inssi siinä sitten mietti että jos nyt ovipahvia purkais tai rattia sais vähän siirrettyä niin eiköhän sen sillä sais hyväksyttyä...

En sitten tiedä jos pitäis vaikka väsätä jotain että sais sen hyväksyttyä.

Ketuttaa vaan kun löytyis siistikuntoinen alkuperäis-sohva sinne eteen mutta sitä ei sais laittaa sinne.

Onkos kellään muulla kokemusta vastaavasta?

Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 7:28 am
Kirjoittaja HDHJ
HJ-87:n viat vikalistassa korjattu muttei tullut paikkamäärä k+2 eikäs ajoneuvoluokka N1G vaan N1.
Halusin toisen mielipiteen ja kävin valtiokonttorin puolella kysymässä neuvoja. Siellä ei löydetty mitään esteitä kyseiselle muutokselle.
Sentään löytyy mahdollisuus tehdä oikaisuvaatimus päätökselle-hyvä näin.

Asiakkaan näkökulmasta näyttää olevan monta eri versiota katsastajan käsikirjasta!?

Lähetetty: To Helmi 14, 2008 9:27 pm
Kirjoittaja HDHJ
Oikaisuvaatimus katsastuspäätöksestä tuli tehtyä.
Huoltoauton ajoneuvoluokaksi tuli N1G (oli aiemmin laitettu N1) ja istuimien lukumääräksi tuli 3 (oli laitettu huoltoauto ja 2 paikkaa).

Paikalliskonttorin väite miksi aiemmmin oli laitettu N1 ja 2 paikkaseksi oli että Ajoneuvojen tietojärjestelmässä ei ollut tietoja HJ:sta joiden peruusteella olis voinut hyväksyä N1G:ksi ja 3-paikkaiseksi!!!??????

Uskotkoot ken tahtoo.....

Vihje teille jotka aikovat muutoskatsastaa HJ huoltoautoksi. Ottakaa kopio Tyyppikatsatustodistus No 587343-9 päivätty Helsingissä 7 päivänä lokakuuta 1987 mukaan. Kuva todistustuksesta löytyi muistakseni "simolinin sivuilta". Tai AKE:lta tai Korpivaara Oy:ltä.
Sekään ei tietysti auta jos eivät ota tyyppikatsatustodistusta huomioon.

Oikaisuvaatimus katsastuspäätöksestä on tehtävä oliko se 30 päivän sisällä katsastuksesta.

Lähetetty: To Helmi 14, 2008 10:24 pm
Kirjoittaja Mastorontti
Hyviä vinkkejä. Oma HJ60 muutoksen alla huoltoautoksi.

Lähetetty: Ti Helmi 19, 2008 8:40 pm
Kirjoittaja Tamppi
Meinaako toi oikasuvaatimus 30pv sisällä sitä että mun tarvis uudestaan muutoskatsastaa hj, kun edellinen omistaja oli muutoskatsastanu sen huoltoautoksi ja se on ny N1, että saisin sen N1G:si?

Lähetetty: Ke Helmi 20, 2008 9:03 am
Kirjoittaja HDHJ
Kyllä. Se on tehtävä 30 päivän sisällä sitä muutoskatsastuspäätöksestä. Mutta uutena omistajana voit toki muutoskatsastaa sen uudestaan koska veroluokka ei sinänsä muutu. Ajonouvoluokka kyllä muuttuu ja paikkamäärä. Muutosprosentit ovat jo muuttuneet sen 1% takapenkistä. Muut tekniset tiedot pysyvät samanlaisina.
Muutoskatsatus vuosikatsastuksen yhteydessä maksoi kohtuulliset 37 e viime vuoden hinnaston mukaan.

Lähetetty: Ke Helmi 20, 2008 11:47 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
on todella eri käytännöt eri konttoreilla.laitoin työkalulaatikon,poistin takapenkin,alle 33x12,5,pellin alle 12ht,akselit lukollisiksi,omavalmiste puskurit ja ankaran mietinnän ja papereiden tuijottelun jälkeen leima paperiin.niitä papereita moottorin osalta ihmeteltiin kyllä pitkään sillä en käynyt hakemassa maahantuojalta riistohintaista vastaavuustodistusta. toyotan asiakaspalvelusta vastuussa oleville henkilöille on varattu täällä meillä 8,5m syvä kaivo jossa on vielä paljon hyvää märkää vettä pohjalla.ja kylmää. :twisted:

Lähetetty: Ma Maalis 31, 2008 3:54 pm
Kirjoittaja Jappi
maaristeilijä kirjoitti:toyotan asiakaspalvelusta vastuussa oleville henkilöille on varattu täällä meillä 8,5m syvä kaivo jossa on vielä paljon hyvää märkää vettä pohjalla.ja kylmää. :twisted:
Sitä on sitten soitettu TOYOTA-Infoon... :lol: