Kuva Kuva

HJ.n vesipumpun kiinnileikkaustaipumus

General chat

Valvoja: Käyttäjä

hj60

HJ.n vesipumpun kiinnileikkaustaipumus

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Nyt, kun niin kävi, niin tuli mieleen että olen kuullut sanottavan tuota "tyyppiviaksi".

Onko monelle käynyt? Vaihteletteko vesipumppuja paljonkin "varmuuden vuoksi"?

Eilen illalla kun olin mökille menossa, leikkas kiinni täydestä vauhdista, ei minuuttia tainnu kestää melko tuore hihna. Alko ujeltaan, tuumasin, että mikä per**** nyt, lämmöt pikkusen nousee, RÄPS, höyryä, parkkiin, hihnanvaihto, vesipumppu per****, hinaukseen. Yöllä vesipumput irti varaosa-autosta ja tuosta, nyt asentamaan...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
werzu
Viesti:

vesipumppu

Viesti Kirjoittaja werzu »

No ei noita nyt kyllä täällä meilläpäin ole oikein ongelmaksi asti mennyt.Tataa kuitenkin HJ:n mittarissa olla jo silloin lähempänä 500tkm kuin 100tkm.Vaihdetaanhan niit joihinkin henkilöautoihin hihnanvaihdon kans samaan aikaan.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Jürgen

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Multa meni n. 500tkm lukemassa oletettavasti alkuperäinen pumppu...ei kiinni leikaten vaan päinvastoin ja syyläri melkee samaan aikaan.
Koska se pumppu (tarvike) ei kuitenkaan niin hirveän kallis ole niin tuli mieleen että kannattaiskohan vaihtaa samalla kun on syyläri pois jostain syystä.
Tiedä sitten kuinka paljon on laatu/kestävys eroja orkkiksen ja tarvikepumpun välillä.
Isot pojat kertokoot :wink:
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
hj60

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jep, eihän noita sinänsä mene niinku leipää, mutta kuulostaa siltä että sitte ku se menee niin leikkaa kiinni varottelematta.

Tuoki näytti "ikivanhalta", Aisin siinä lukee, että jos ois alkuperänen niin tämän mittarin mukaan ois kestäny 426 000 km.

Jep, kaveri vaihatti 2000 Audiin pumpun nyt samalla ku siihen tuli historiansa kolmas jakohihna. Vesipumppu on siinä jakopään takana ja pyörittämänä.

HJ:hinhan tuo on helppo vaihtaa, flekti sopii olemaan siellä tunnelissa sen aikaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
mpa567

Re: HJ.n vesipumpun kiinnileikkaustaipumus

Viesti Kirjoittaja mpa567 »

hj60 kirjoitti:Eilen illalla kun olin mökille menossa, leikkas kiinni täydestä vauhdista, ei minuuttia tainnu kestää melko tuore hihna. Alko ujeltaan, tuumasin, että mikä per**** nyt, lämmöt pikkusen nousee, RÄPS, höyryä, parkkiin, hihnanvaihto, vesipumppu per****, hinaukseen. Yöllä vesipumput irti varaosa-autosta ja tuosta, nyt asentamaan...
Eihän ollu hihna liian kireellä? Se voi käydä laakereiden päälle, pumput, laturit, kompurat jne.
Vastaa Viestiin