Sivu 1/1
Jos ei huono niin mitä hyvää???
Lähetetty: Ke Huhti 11, 2007 7:12 pm
Kirjoittaja perttu.kauppinen
TÄÄLLÄ ON SELLAINEN HZJ73 vm. -91
Lähetetty: To Huhti 12, 2007 8:41 pm
Kirjoittaja #HZJ73#
Kokemuksia?
Eipä juuri vielä osaa paljoa kertoa, ollut minulla reilu pari viikkoa ja ajettu noin 1500km. Tuli heitettyä yksi Pohjois-karjalan keikka kärry perässä.
Entisenä BJ40:n omistajana menee kuin juna, ei hypi vaikka hieman epäilin lyhyen akselivälin takia. Mäkeen kiipeää kivasti (tosin turboakin olisi "ehkä"vailla, katsotaan ehkä jälkiasennuksena). Autoon ollut tyytyväinen, mitä olen alustavasti tutkinut niin pohja ja runko hyvässä kunnossa(ei siis ruostetta kuin nimeksi). Takalokasuojien kaaret kunnostettava, tekniikka pelaa. Auto tuotu Hollannista, tänään pesin takaboksin ja irrotin lattiamaton jonka myös pesasin painepesurilla(haisi sitten oikeasti ja vesi ruskeaa pitkän aikaa). Mattojen alta pohja OK, hieman siellä täällä pintaruostetta.
Autossa ei ole mitään manuaalia, joten jos tietoa mistä sais tai voisi kopioida olisin tyytyväinen!
Lähetetty: Pe Huhti 13, 2007 7:20 am
Kirjoittaja komk
Onkos ne HZJ-7x mallin pirssit isoilla vai pieneillä aksuloilla? Oon koittanut ettiä niistä tietoa mutten oo löytäny...
Oliko ne koot nyt 8" ja 9.5"?
Paljonko akseliväli on 73:ssa pidempi kuin BJ-40:ssä. Sehän on mallia "puolipitkä" ja 70:nen on samalla aksula valillä kuin BJ-40...eikös niin?
Onkos niihin ollut saatavina lukkoja?
HZJ-70 olis kyllä hyvä aihio lähtä rakentamaan suunnistusmodia tms...
Lähetetty: Su Touko 06, 2007 7:34 pm
Kirjoittaja JF
Taitaa J73/74 -mallien akseliväli olla 2600 mm.
J40/42 on 2285
J70 on 2300
Eli pieniä eroja viimeksimainituissa (15 mm).
J43/46 on 2430.
Veikkaisin, että HZJ:t ovat akseleilla, joissa on pikkuperä edessä ja iso takana, ja etuakselin murrokset ovat ehkä HDJ-80 kokoa, mutta saattaisivat olla myös "uudemman LJ:n" kokoluokkaa, eli mitä myydään huvittavasti "HD-murroksena" jonka saa juuri ja juuri sovitettua uudempi J4/J6/vanha J7 kääntökuulien sisään.
Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 9:57 am
Kirjoittaja komk
JF kirjoitti:
Veikkaisin, että HZJ:t ovat akseleilla, joissa on pikkuperä edessä ja iso takana, ja etuakselin murrokset ovat ehkä HDJ-80 kokoa, mutta saattaisivat olla myös "uudemman LJ:n" kokoluokkaa, eli mitä myydään huvittavasti "HD-murroksena" jonka saa juuri ja juuri sovitettua uudempi J4/J6/vanha J7 kääntökuulien sisään.
Eikös HDJ-80 murros ole vielä suurempi kuin "Lipposen HD" -murros. Ainakin näin pikaisesti 80:n murrosta käsissä pyöritelleenä.
Rinnakkain en niitä ole päässyt vertaamaan...
Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 7:27 pm
Kirjoittaja ava
Lipposen HDJ murros on ulkomitoiltaan aivan saman kokoinen kuin HDJ:n alkuperäinen murros.Laakeripesän seinämät on muutaman millin paksummat kuin alkuperäisessä.Miten se sitte käytössä kestää sen aika näyttää??Ei se metallin paksuus vaan LAATU on ratkaisevampi tekijä.Eipä nuo alkuperäiset juurikaan ole laakeripesästään tai muutenkaan hajoillut.Ongelma on lähinnä poorituksen kuluminen ja sitä myöten klapin ilmestyminen vetolaitteistoon.
Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 7:30 pm
Kirjoittaja Gravehill
Jätkät hei, lukekaapa nyt uudestaan toi JF:n teksti.
