Sivu 1/1

Land Cruiser BJ60 vm.83

Lähetetty: Ma Maalis 28, 2005 5:55 pm
Kirjoittaja newcruiser
Onko ominaisuus jos maantiellä menee vähän laivamaisesti satasen vauhdissa? Ohjaus kevenee kun ratti on suorassa, voi vähän puistellakkin... Entäs kun tasaspyörästön lukot on päällä ja vedättää rengaat lintussa, kuuluuko kopsetta normaalisti vai onko välystä jossain? Kun lukot eivät ole päällä ääntä ei kuulu vedätettäessä.

Lähetetty: Ma Maalis 28, 2005 7:26 pm
Kirjoittaja PikkuF
Pakko pyytää ensin tarkennusta!! Onko Suomessa tosiaankin olemassa BJ 60? Siis sellainen afrikanvientimallinen 3B koneella varustettu 60 sarjalainen...?

Lähetetty: Ma Maalis 28, 2005 8:54 pm
Kirjoittaja jjtp
niin ja tarkoititko tasauspyörästön lukoilla napalukkoja?
nelikko päällä navat lukossa ja renkaat linkussa paukuttaa ne lopussa olevat puoli milli ajetut murrokset,oli sitten tasaus pyörästö lukossa tai ei.(aika harvassa 60 alunperin tasauspyörästön lukkoa)
ääni voi kuulua myös kardaanin ristikko nivelestä/tuplaristikosta jos 5 vaihteinen.
murros nivelen hinta orkkis n300€/kpl
tarvike motonetissä n100€/kpl

Tarkennus

Lähetetty: Ma Maalis 28, 2005 10:39 pm
Kirjoittaja newcruiser
Kyseessä HJ60 ja napalukot. Ääntä ei kyllä kuulunut jos napalukot olivat pois päältä. Sellanen ontto kop kop ääni.

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2005 8:03 am
Kirjoittaja hj60
Murrokset eivät äännä, jos napalukot eivät ole lukossa koska auto on silloin takavetoinen.

Lisää siitä asiasta tuolla http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... .php?t=101

Veto

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2005 9:40 am
Kirjoittaja newcruiser
Nopea neliveto oli päällä. Sekö ei kytke etupyöriä pyörimään ilman napalukkoja sitten?

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2005 10:12 am
Kirjoittaja hj60
Napalukko kytkee/irroittaa pyörännavan ja vetoakselin välisen yhteyden. Eli kun ajellaan maantiellä, napalukot auki ja keppi takavedolla, ei etuperä ja -kardaani (sekä vetoakselit) pyöri ollenkaan -> kevyempi kulku, menee vähemmän polttoainetta ja etuperän osat ei kulu.

Jos ajelee napalukot päällä takavedolla, niin eturenkaat pyörittää vetoakseleita, perää ja kardaania. -> enemmän pyöriviä massoja, raskaampi kulku (kiihtyvyys) ja enemmän polttoainetta.

Jos napalukot on auki, voit nostaa takapään pukeille ja pyörittää takarenkaita koneella. Sitten kun vetää nelivedon päälle, niin auton alla etukardaanikin alkaa pyöriä, mutta perä ei karkaa mihinkään siitä pukeilta. Mutta älä laita niitä napiksia kiinni kun se perä on pukeilla.