Kuva Kuva

Land Cruiser BJ60 vm.83

General chat

Valvoja: Käyttäjä

newcruiser

Land Cruiser BJ60 vm.83

Viesti Kirjoittaja newcruiser »

Onko ominaisuus jos maantiellä menee vähän laivamaisesti satasen vauhdissa? Ohjaus kevenee kun ratti on suorassa, voi vähän puistellakkin... Entäs kun tasaspyörästön lukot on päällä ja vedättää rengaat lintussa, kuuluuko kopsetta normaalisti vai onko välystä jossain? Kun lukot eivät ole päällä ääntä ei kuulu vedätettäessä.
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Pakko pyytää ensin tarkennusta!! Onko Suomessa tosiaankin olemassa BJ 60? Siis sellainen afrikanvientimallinen 3B koneella varustettu 60 sarjalainen...?
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

niin ja tarkoititko tasauspyörästön lukoilla napalukkoja?
nelikko päällä navat lukossa ja renkaat linkussa paukuttaa ne lopussa olevat puoli milli ajetut murrokset,oli sitten tasaus pyörästö lukossa tai ei.(aika harvassa 60 alunperin tasauspyörästön lukkoa)
ääni voi kuulua myös kardaanin ristikko nivelestä/tuplaristikosta jos 5 vaihteinen.
murros nivelen hinta orkkis n300€/kpl
tarvike motonetissä n100€/kpl
newcruiser

Tarkennus

Viesti Kirjoittaja newcruiser »

Kyseessä HJ60 ja napalukot. Ääntä ei kyllä kuulunut jos napalukot olivat pois päältä. Sellanen ontto kop kop ääni.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Murrokset eivät äännä, jos napalukot eivät ole lukossa koska auto on silloin takavetoinen.

Lisää siitä asiasta tuolla http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... .php?t=101
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
newcruiser

Veto

Viesti Kirjoittaja newcruiser »

Nopea neliveto oli päällä. Sekö ei kytke etupyöriä pyörimään ilman napalukkoja sitten?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Napalukko kytkee/irroittaa pyörännavan ja vetoakselin välisen yhteyden. Eli kun ajellaan maantiellä, napalukot auki ja keppi takavedolla, ei etuperä ja -kardaani (sekä vetoakselit) pyöri ollenkaan -> kevyempi kulku, menee vähemmän polttoainetta ja etuperän osat ei kulu.

Jos ajelee napalukot päällä takavedolla, niin eturenkaat pyörittää vetoakseleita, perää ja kardaania. -> enemmän pyöriviä massoja, raskaampi kulku (kiihtyvyys) ja enemmän polttoainetta.

Jos napalukot on auki, voit nostaa takapään pukeille ja pyörittää takarenkaita koneella. Sitten kun vetää nelivedon päälle, niin auton alla etukardaanikin alkaa pyöriä, mutta perä ei karkaa mihinkään siitä pukeilta. Mutta älä laita niitä napiksia kiinni kun se perä on pukeilla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin