Sivu 1/1
Vähänkö jännitti...
Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 9:45 am
Kirjoittaja bjtoni
Kun meinaan aamulla klo 7.20 oli mittarissa -25 astetta pakkasta (siis täällä syvällä etelässä)! Ja piti yrittää höräyttää BJ käyntiin, kun tartti lapset saada päiväkotiin. Akut oli ladattu viimeisten pakkasten jälkeen, jolloin molemmat jäätyivät...
Ja lähtihän se laakista käyntiin (kolmannella hehkutuksella)! Olihan auto tietysti piuhan päässä jo pari tuntia ollut. Sisätilanlämppäri kylläkin lykkäs lähinnä kylmää ilmaa ohjaamon puolelle.
Sitten vaan 20 minsaa tyhjäkäyntiä pihalla, että sai edes jotenkin lämpimäks. Liikkelle kun läks, niin kyllä joka puolelta autoa (alustasta lähinnä) kuulu semmonen pauke ja ujellus, että hiukan jännitti, että kuinka pitkälle sitä pääsee... Hyvin kuitenkin reissu sujui ja taas sai ihmetellä, että kyllä on vaan vanhakin BJ ihme peli kelillä kun kelillä
Vaan onpa noissa käyntiinlähdöissä varmaan eroja, kun ensimmäinen BJ:ni ei lähtenyt käyntiin jos pakkasta oli -15 astetta. Tosin lähti kyllä käyntiin kun oli maannut mökillä pressun alla neljä vuotta käyttämättömänä...
Mites muilla on tänään noi liikkeelle lähdöt sujunu?
T: Jäsen 5
Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 10:03 am
Kirjoittaja Lcruiser
Aika huonosti pakkasta 32 astetta ja läjässä letkulämmitin jostain syystä ei toiminut , ei hirvennyt pistää väkisin käyntiin.
Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 10:57 am
Kirjoittaja eero
Kyllähän tuota työmatkaa on tullut ajeltua muutamia vuosia bj:llä ja nyt on oikeastaan kovimmat kelit bj:lle mulla ollessani. Lähtee käyntiin hyvin mutta vaikka on ohuet oljyt koneessa nin oljynpaine ei meinaa jaksaa heti ekalla startilla nousta ja edic kerkee sammuttamaan,mut toisella jo jää käyntiin.
lämmintähän kopissa ei ole kuin W124 mersussa mutta vaatetta on nykyisin saatavana..
Pakkasta Eilen aamulla -35 ja tänä aamuna karvan alle -40 HYRR..
Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 11:29 am
Kirjoittaja jonep
Lcruiser kirjoitti:Aika huonosti pakkasta 32 astetta ja läjässä letkulämmitin jostain syystä ei toiminut , ei hirvennyt pistää väkisin käyntiin.
Sama vika oli mullakin hj:ssä.. Aamulla kun käänsi avaimesta niin kuuli het et lämppäri ei oo toiminu.. nyt ollu parituntii roikassa ja pitäs kokeilla et joko lähtis.. Pakkasta -32,7 nyt vähän lauhtunu ei oo enää ku -28.6

Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 12:17 pm
Kirjoittaja Lcruiser
No niin lähtihän se käyntiin mutta oilhan se vaikean kuuloista käyntiä vähän aikaa , täytyy varmaan ruveta hommaan uus lämmitin alavesiletku on ihan kylmä mutta ton lämmittimen kohdalta vähän lämmin.

Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 2:08 pm
Kirjoittaja Gemari
Aamulla pakkasta Vantaan perukoilla -24 astetta,Hojo käymään ilman roikkaa. Laakista.[/code]
Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 5:06 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Rautajärvellä -40 käyttis lähti ilosesti tulille
Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 7:27 pm
Kirjoittaja patevee
kyynäröllä täs rautajärven naapurissa -37 ja bertta lähti tunnin johdossa olemisen päästä käyntiin. tosin kyllä täristi nin pirusti että lähti loputkin paikat hampaista. mut kuiteski. ja lämpiskin ihan mukavasti.
#287
"it`s not a beer belly.
it`s a fuel tank for
a sex machine"
Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 9:06 pm
Kirjoittaja osilpi
Ei täällä etelässä ole kuin -20 ja hörähtää HJ oikein iloisesti tulille, kun hehkuttaa 15-20sek. 1000w letkulämppäri on sitä ennen lämmittänyt 2h. Kabiiniin ei kyllä lämpöä tule oikeastaan ollenkaan ensimmäisen 10-20km matkalla (puhaltaa haaleata/lämmintä, mutta koppi ei jaksa lämmetä nopeasti).
Lähtee iloisesti kyllä ilmankin letkulämmitintä.
Uusi/kunnostettu startti, vuoden vanhat hehkut käsinapilla ja uudet Exiden 60ah geeliakut varmasti auttavat asiaa.
Sitä vastoin eilen kävin kyllä hojolla hinaamassa vanhempien Peugeot 406:n Turun motarilta kotia, kun huohottimen jäädyttyä sylki öljyt pihalle ja leikkas kiinni. Ei kyllä edes oikein huomannut, että veti autoa siellä perässä... Työnnettiin hojolla lopuksi vielä jäistä ylämäkeä talliin 4x4" parrun avulla.
Lähetetty: Ke Helmi 07, 2007 9:47 pm
Kirjoittaja viktor
Hyvin lähti hj61 käyntiin ilman lämmittimiä -25C
Lähetetty: To Helmi 08, 2007 3:24 am
Kirjoittaja Panu
Hianosti lähtee "huoltoauto"

Renu 19 vm-92 tulille alle -25 pakkasissakin.
Oon aina pitäny noita ranskanpullia aivan paskoina, mutta ton käyttöluotettavuudelle on pakko antaa pisteet ja lämmityksestä extrat.
Onneks on Ruiseri -yllätys yllätys- pukeilla ettei tarvi sitä näillä pakkasilla kiusata, kun ei ole lämpötolppaakaan..
Lähetetty: To Helmi 08, 2007 11:12 pm
Kirjoittaja pulu
onhan se sun ruiseri tottunnu edellises elämäs aikaisiin talvi herätyksiin!,ja kyl se sytty viime talvena lapissakin 30asteen pakkases hyvin ilman lohkoo ja silloin jänskätti aamul!eli ihan turhaan pidät sit pukeilla!
Lähetetty: Pe Helmi 09, 2007 4:05 pm
Kirjoittaja Panu
pulu kirjoitti:onhan se sun ruiseri tottunnu edellises elämäs aikaisiin talvi herätyksiin!,ja kyl se sytty viime talvena lapissakin 30asteen pakkases hyvin ilman lohkoo ja silloin jänskätti aamul!eli ihan turhaan pidät sit pukeilla!
No onhan se joo heränny auraamaan aamuhuurteissa varmaan tuhansia kertoja..pidetään sit et ainakaan -30:een ei oo ongelmia
Pukeilla on vaan sen takia, kun on se väistämätön kytkinremppa nyt työn alla, kun vaan se super-heavy-duty kiakko saapuis että päästäs asenteleen..
Panu