Kuva Kuva

Millaisia öljyjä käytätte?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Mr_Denso
Viestit: 79
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

!!!! LUE ENSIN: tämä on huumorijakso. :D Jos on herne nenussa, lopeta lukemin NYT :(
ja mene hakemaan keskeytyspullo. :shock: Vasta sitten jatka. :wink: !!!!


Jaa'a... mitäköhän on Vieras mahtanut yrittää ? Varmaan tarkotus on ollu
lainata/vastata tekstiin mutta ei siinä näytä olevan kuin mun joskus aikoja
sitten laittamani viesti. Sellaisenaan. No mutta sehän on HYVÄ! Menee azia perille.

Ei vaan. Nyt kun se kerran sieltä arkistojen syövereistä putkahti esiin niin
päivitetääs vähän.


Todennäkösesti seuraavaan Toyota 4x4 tyyppiseen ratkaisuun laitan sittenkin Tebolaa
all-around (= ympäri ämpäri). Sitä saa tosta ihan läheltä ku kattoo olkapään yli ja ne
lirlingit on jalostettu Suomessa Pohjolan olosuhteisiin sopiviksi. Se GlukOilin
venäläinen raakaöljy ei haittaa tipan nokkoa.

Kaikkiin kohteisiin löytyy oikeat tuotteet. Rasvojenkin arvot riittää aina
-30 asti (eikä noin kylmä ikinä enää tulekkaan).

Sitä paitsi se kyseinen 4x4 kapistus tulee mitä ilmeisimmin olemaan ns. Budjetti-Cruiser
(eli sellanen "500 euron" rämppä ja '80-luvun alusta) joten ei siihen nyt todellakaan
aleta suu vaahdossa vaihtamaan mitään 500 euron litkuja. Koska on 110 varmaa että mm.
niistä peristä valuu sellasta harmaata PASKAA kun sen tyhjäyspropun saa viimein auki.
Eihän se ole ollutkaan kuin 22 vuotta kiinni. (= lue: eli kys. tapauksessa mikä tahansa
uusi öljy on parempaa ennemmin kuin se harmaa p****)

Eli wanhan listan mukaan mutta Mölyrasvaksi TB Universal Ämmää ja muihin kohteisiin
TB Multi-Purpose EP:tä. Se on EP-paineenkestolisäain. laakerirasva. Sillä on hyvä
vedellä myös ristikot. Ehostimeen Fluid D. Jäähdyttimeen kuravettä ojasta ja
jarrunesteeksi aamupissiä.


Niinkuin tiedämme ja tiedoksemme on saatettu Toyotat ei todellakaan ole kranttuja
öljyjen suhteen ja perusautoissa ei ole koskaan ollut mitään ihme erikoisöljy vaatimuksia.
Ei ne muuten kestäisi siellä Afganistanissa sun muissa 3. maailman maissa. Tuskin ne
keskellä sotatanteretta kattoo Hiluksin mittariin ja tokasee että: "Voi Pyhä ALLAH!
5000 km tuli täyteen. SINGOT POIS LAVALTA!!! Nyt täyty vaihtaa öljyt!!"
Ja niin Armullah AhWatti vaihtaa Neliveto-Hiluksiinsa Mobil 1 SyperSun 5W-50
extragigahypertäysmultisynteettiset öljyt pommien paukkuessa vieressä.

Kaveri vaihto 2001 vuosimallisen Avensis 2.0 D4D:n pois. Sitä ennen tallensin perustietoja
ohjekirjasta. Ei mitään erikoisöljy vaatimuksia tai että jos lisää ns. "ei sallittua" öljyä
(kun sellasta EI OLE) niin täytyy mennä hätäöljynvaihtoon (arvatkaa minkä konsernin romujen
ohjeistuksessa näin selostetaan jos se ei ole just tarkalleen sitä 050 505 500 litkua?).

Öljyvaatimus oli vaatimattomasti: CF-4 tai CF ja kaiken kruunasi huomautus:
"Voitte myös käyttää API CE tai CD." Juu että... 2001 vuosimallinen yhteispaineruiskutus
diesel ja sais laittaa jopa CE luokan di-moottoriöljyä. Eihän se luokitus ole tullut kuin
vuonna 1983. Tokastiin naureskellen että Aveen olis voinu vaikka laittaa Teboilin Moniastetta.
Tosin eipä taida näin olla enää D4D D-CATin kanssa. Se hiukkaskiihdytin tarvii näitä
nyky-eco Mr. Green :mrgreen: SaveTheWorld ESP Formuula ölppiä.


MoniAsteesta puheenollen. Sitä sai '90 2.0i ruisku-Cämmikin sisuksiinsa toissa päivänä.
Hyvin Pelittää. API SF ('81) riittää mainiosti ja se on aitoa oikeaa voiteluainetta
eikä mitään ohutta hienoa litkua. Johan sinne on tarpeeksi niitä synteettisiä kaadettukin
poltettavaksi! Tämä on myös tieteellinen testi. Camry on siirtynyt jo osittain
tieteellisten testien ja kokeiden koekaniiniksi. BBC TopGear pilppus Hiluksin ja
se perkeles toimi edelleen. Minä Mr. Denso pilppuan Ruisku-Camrin.
Katotaan mitä SE kestää.

T: Mr. Denso - DaimlerChrysler yhtiön, Mercedes-Benz osaston Ohjeistamispäällikkö

P.S.
TGMO = Toyota GENUINE Motor Oil. Kuka valmistaa Toyota Genuina Moottoriöljyn ? Vastaus löytyi
Aven papruja tirkistelemällä. Siellä oli lappunen jossa kehotettiin tekemään autolle Ensihuolto.
Kehuttiin mm. sitä että synteettinen Toyota Motor Oil 5W-40 sopii paremmin suomen ankariin
olosuhteisiin jne. Lopussa luki:

"TGMO 5W-40 täyttää auton valmistajan vaatimukset. Öljyn valmistaja on Hyrdo-Texaco, Tanska.
Texaco on pohjoismaiden johtava öljymerkki".

Että siinä... kaiken tämän jälkeen vielä jotain mussuteltavaan La-illan ratoksi. ;)

Niin ja sitten kun meet määräaikaishuoltoon Tojotalle iloisena sen uuden kikottimes kanssa
niin saatki sinne mootoriin jotain helekutan leivonta-siirappia eikä sitä alkuperästä
Toijjota öliyä ?! ON SE KUMMA! :evil:
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

Mobil Delvag 10-30w talvella, 15-40w kesällä. Vaihtoväli 7500km. 20l astioissa kohtuu hintaista. Öljyn suodatin alkuperäinen Tojolta. HJ-61. Käyttänyt vuodesta -91 lähtien kaikissa diesel ajoneuvoissani. Huomattiin pyöräkone hommissa mitä öljyä kannattaa käyttää, dieselissä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Neste turbo lxe 10-40 synteettinen. Hyvän oloinen öljy isompiinkin turboriisseleihin. Meillä scaniassa ja hojossa. Noin 60 ekua 20l pännäri.

Mikko
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mr_Denso kirjoitti:!!!! LUE ENSIN: tämä on huumorijakso. :D Jos
Öljyvaatimus oli vaatimattomasti: CF-4 tai CF ja kaiken kruunasi huomautus:
"Voitte myös käyttää API CE tai CD." Juu että... 2001 vuosimallinen yhteispaineruiskutus
diesel ja sais laittaa jopa CE luokan di-moottoriöljyä. Eihän se luokitus ole tullut kuin
vuonna 1983. Tokastiin naureskellen että Aveen olis voinu vaikka laittaa Teboilin Moniastetta.
Tosin eipä taida näin olla enää D4D D-CATin kanssa. Se hiukkaskiihdytin tarvii näitä
nyky-eco Mr. Green :mrgreen: SaveTheWorld ESP Formuula ölppiä.
Olipa pakko oikein katsoa kanssa kirjasta mitä 2005:nen 3.0D-4D pata öljyn suhteen vaatii, ja ohjekirjassa on nuo samat vaatimuset, CF-4 tai CF ja myös CE tai CD käy... Ei oo kovin tarkkaa näköjään öljyjen suhteen uudemmissakaan :)
nuppi
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Loka 07, 2005 7:28 pm
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja nuppi »

Itellä yleensä sitä mitä traktoreissaki...yleensä mobilin delvackia...10-40...
Vastaa Viestiin