Sivu 1/1

Saisiko 24V starttiapua Turusta 20-23.10

Lähetetty: Pe Loka 20, 2006 3:35 pm
Kirjoittaja jhellen
Jokin laite on imaissut akkuni tyhjiksi ja en viitsisi irroittaa molempia akkuja ja raahata ne "asuntoon" lataukseen. Laturini on tulossa Turkuun muutamien viikkojen päästä ja en viitsisi ostaa uutta :roll:

Jos joku ajaa tästä ohi 24V mukanaan ja starttikaapeleineen niin saa mielellään tulla apuun.
http://kartat.eniro.fi/query?what=map&a ... city=turku

En muuten tiedä onnistuuko starttaaminen kaapeleilla ja miten ne pitäisi kytkeä :oops:
BJ-45

Lähetetty: Pe Loka 20, 2006 6:39 pm
Kirjoittaja hj60
Kyllä kaapeleilla starttaaminen onnistuu 24 V ihan yhtä hyvin ku 12 V, pitää vaan kattoa että missä navassa on 0 ja missä 24. Toisen akun + on kiinni toisen -:ssa ja niihin napoihin ei kaapeleita passaa laittaa. Se "ylimääränen" - on maa ja se viimenen + on 24 V. Niihin kaapelit ja käyntiin.

Re: Saisiko 24V starttiapua Turusta 20-23.10

Lähetetty: Pe Loka 20, 2006 8:16 pm
Kirjoittaja NymiS
jhellen kirjoitti:Jokin laite on imaissut akkuni tyhjiksi ja en viitsisi irroittaa molempia akkuja ja raahata ne "asuntoon" lataukseen. Laturini on tulossa Turkuun muutamien viikkojen päästä ja en viitsisi ostaa uutta :roll:

Jos joku ajaa tästä ohi 24V mukanaan ja starttikaapeleineen niin saa mielellään tulla apuun.
http://kartat.eniro.fi/query?what=map&a ... city=turku

En muuten tiedä onnistuuko starttaaminen kaapeleilla ja miten ne pitäisi kytkeä :oops:
BJ-45
Ihan vinkkinä vaan että kyllä sä voit 12Volttisella autolla täräyttää käymään jos ei nyt ihan kuormaautosta ole kyse.
varttitunti sähköä ensin plussapuolen akkuun ja sitten siirrät kaapelit maapuolen akkuun ja pitäis tärähtää tulille.
Tai ainakin HJ lähtee.

Lähetetty: Pe Loka 20, 2006 8:21 pm
Kirjoittaja NymiS
Eli siis ensin sähköä plussapuolen akkun napoihin + plussaan ja - miinukseen.
Sitten siirrät ne startti kaapelit maapuolen akkun napoihin + plussaan ja - miinukseen.

Maapuolen akun tunnistaa siitä että siitä menee suoraan auton runkoon/koriin maajohdin.