Taas yksi hyvä syy hankkia OIKEA maasturi
Valvoja: Käyttäjä
Taas yksi hyvä syy hankkia OIKEA maasturi
Perjantai-iltana noin 19.15 eräs naarashirvi päätti juosta tien luiskaa ylös, ja samantien tien yli. Samaan aikaan eräs tunnettu (paloauto)HJ lähestyi samaa kohtaa nopeudella n.70-80 km/h (sen verran mutkaista tietä, ettei viitsi vaihtaa vitosta silmään). Kuljettaja tajusi sen verran että hirvi vilkaisi auton tulosuuntaan, ja ainakin kuljettaja totesi että voi v**** Naapurin mukaan, joka ensin siihen tuli, ensin losahti ja sitten vasta renkaat parkuivat! Hirvi lensi eteenpäin n. 20m. ojaan, HJ:n pysäköitiin turvallisesti seuraavaan liittymään. Kone kävi edelleenkin, mutta sähköt oli hukassa. Sitten kuljettaja soitteli ensin poliisille, ja sitten vaimolle että "viitsitkö ottaa BJ:n tallista ja lähteä hinaamaan HJ:tä kotiinpäin"
Käyttäjä lupasi laittaa muutaman kuvan uudelleenmuotoillusta keulasta
Loppukaneettina: Hirvi kuoli silmänräpäyksessä kuljettajalle (mulle) ei tullut muuta kuin hartiat on vähän jumissa. HJ:stä meni keula uusiksi, mutta ilmeisesti konekaan ei ole siirtynyt mihinkään ja tuulilasiin tuli pieni särö Poliisisedätkin, jotka siihen tulivat, totesivat että jos tossa olis ollu heidän "autonsa", niin heillä olis ollu polvet suussa ja hirvi sylissä Juttelin siinä samalla heidän kanssa, ja tultiin samaan lopputulokseen, että pienessäkin nopeudessa voi sopivassa tilanteessa törmätä hirveen, mutta pienemmissä nopeuksissa vauriot ovat huomattavasti pienempiä kuin suuremmissa!
Jos hyviä puolia hakee vielä lisää, niin meillä oli tarkoitus viedä HJ:sta kilvet pois ja ostaa joku halpa kulkine. Onneksi pysyttiin järjissämme, muuten saattaisi olla että en olisi enää kirjoittelemassa . Ja onpahan ainakin tekemistä talven ajalle, kun oikoo HJ:ta takaisin liikenteeseen
Käyttäjä lupasi laittaa muutaman kuvan uudelleenmuotoillusta keulasta
Loppukaneettina: Hirvi kuoli silmänräpäyksessä kuljettajalle (mulle) ei tullut muuta kuin hartiat on vähän jumissa. HJ:stä meni keula uusiksi, mutta ilmeisesti konekaan ei ole siirtynyt mihinkään ja tuulilasiin tuli pieni särö Poliisisedätkin, jotka siihen tulivat, totesivat että jos tossa olis ollu heidän "autonsa", niin heillä olis ollu polvet suussa ja hirvi sylissä Juttelin siinä samalla heidän kanssa, ja tultiin samaan lopputulokseen, että pienessäkin nopeudessa voi sopivassa tilanteessa törmätä hirveen, mutta pienemmissä nopeuksissa vauriot ovat huomattavasti pienempiä kuin suuremmissa!
Jos hyviä puolia hakee vielä lisää, niin meillä oli tarkoitus viedä HJ:sta kilvet pois ja ostaa joku halpa kulkine. Onneksi pysyttiin järjissämme, muuten saattaisi olla että en olisi enää kirjoittelemassa . Ja onpahan ainakin tekemistä talven ajalle, kun oikoo HJ:ta takaisin liikenteeseen
Minnoon kanssa aina vannonu massaan ja kokoon. Tulipa taas todistettua.
Jonkun filosofian mukaan nää meitin romut tuhoaa jonkun pikkuauton kolarissa. Ja aiheuttaa surua ja murhetta. Kun kaks pikkuautoa tappelis, niin tulis tasapeli.
Tässä kohtaa mun on pakko sanoa, että jos joku räkänokka tulee korollanpaskalla kännissä keulaan ja satuttaa leukansa, niin parempi, että sitä kuin minua, tai mun lastia, oli se kuka vaan, mitä vaan. Nih.
Jonkun filosofian mukaan nää meitin romut tuhoaa jonkun pikkuauton kolarissa. Ja aiheuttaa surua ja murhetta. Kun kaks pikkuautoa tappelis, niin tulis tasapeli.
Tässä kohtaa mun on pakko sanoa, että jos joku räkänokka tulee korollanpaskalla kännissä keulaan ja satuttaa leukansa, niin parempi, että sitä kuin minua, tai mun lastia, oli se kuka vaan, mitä vaan. Nih.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Täytyy koetta vaikka ton patevee:n kanssa säätää joku ajosessio tännekkin päin.....
kun klupiulaisia asuu tässä näinkin lähellä
kun klupiulaisia asuu tässä näinkin lähellä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
joo, det passar mycke bra. hyvä juttu ettei käyny kuskille mitenkän tossa rysäyksessä. itte meinasin tos kesän lopulla ajaa hirven kans yhteen ja persana mopolla!!!
oli -60 vm hopeasiipi sport persiin alla kun tuuppasin kylältä siima kireenä kotiopäin nin eikös hirvi juossu mopon edestä just kun sain hopiasiiven kirmaan kierrokset tapissa. ei ollu mun ja hirven välillä kun ehkä 4-5 metriä. ja varmaan pelästyttiin kumpikin yhtä paljo.
#287
oli -60 vm hopeasiipi sport persiin alla kun tuuppasin kylältä siima kireenä kotiopäin nin eikös hirvi juossu mopon edestä just kun sain hopiasiiven kirmaan kierrokset tapissa. ei ollu mun ja hirven välillä kun ehkä 4-5 metriä. ja varmaan pelästyttiin kumpikin yhtä paljo.
#287
Hyvä juttu ettei henkilövahinkoja sattunut
Tuli tässä mieleen, että joku olisi joskus etsinyt tilastotietoja hirvikolareissa sattuneista henkilövahingoista. Siis oikeilla maastureilla tapahtuneista törmäyksistä. Tilastoa ei muistaakseni löytynyt kun henkilövahinkoja ei ole sattunut, yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta tietysti.
Tulipahan taas esille miksi taloudessa pitää olla kaksi maasturia Ei olisi HJ liikahtanut millään yleiskoneella (esim. corolla) vaikka toyota onkin.
Tuli tässä mieleen, että joku olisi joskus etsinyt tilastotietoja hirvikolareissa sattuneista henkilövahingoista. Siis oikeilla maastureilla tapahtuneista törmäyksistä. Tilastoa ei muistaakseni löytynyt kun henkilövahinkoja ei ole sattunut, yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta tietysti.
Tulipahan taas esille miksi taloudessa pitää olla kaksi maasturia Ei olisi HJ liikahtanut millään yleiskoneella (esim. corolla) vaikka toyota onkin.
SLCK #172
BJ40
BJ40