Kuva Kuva

Dobinsons alustasarja hj61 ee ?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

onks se pompotus rauhottunu

oleks yhtään venytelly sen joustoja?

onks edes vakaaja kiinni, mulla väheni jurinat sen poistamisella...

onks etujouset "oikein päin"
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
Avatar
Juzzy
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 7:00 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Juzzy »

On se jo huomattavast parantunu jonku verra tullu joustoi tehtyy

Tost vakaimest e muist täätyy tarkistaa

Pitäs ol jouset oikei päi :)
pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

eikun mulla oli murheena et kumminpäin mä ne sinne kiskasisin, keskitappi ei ole keskellä ja mulla on kiikut taaksepäin, tuli vaan mieleen et jos sulla on niinpäin et aksila on kulkenut sen muutaman, olisko 10 mm eteenpäin sen tapin ansiosta niin varmaan venyttää etukarpaasia äärimmilleen... onks sul se pää missä jousen päät molemmat kiertää koko lenkin niin edessä vai takana..?
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
Avatar
Juzzy
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 7:00 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Juzzy »

Muistaakseni oli jousis takaosa merkattu oekee ja etujousis ei ollu merkintöi ?
pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

takajousis oli ainakin mulla merkattu puolet, eli oikea ja vasen, ja itelle laitoin käänteisesti, eli vasen oikealle ja pv. - koska kengurulandiassa ratti on oikealla eikun väärällä puolella...

mites ne sun jousen päät edessä, kummatko on riipuilla
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

pee kirjoitti:takajousis oli ainakin mulla merkattu puolet, eli oikea ja vasen, ja itelle laitoin käänteisesti, eli vasen oikealle ja pv. - koska kengurulandiassa ratti on oikealla eikun väärällä puolella...
Tää on vähä semmonen hmm... juttu, ite laitoin vasemman vasemmalle noissa OME:issa, ku kuitenki kuski vain muuttaa puolta, mutta kone ja laatikot on hieman epäkeskeisesti autossa, ja kone pyörii samaan suuntaan kaikissa maissa.

Kone ja lootathan on hieman sivussa just tuon vääntömomentin takia, ja perien murikat ei oo sivussa vain helpomman kardaanien vedon takia, vaan myös sen takia että oikealta ohjattavissa malleissa (kuten alunperin) ne on kuskin kohdalla joten isot kivet on helpompi kiertää.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Onkos muilla tullut ongelmaksi dobinsson jousien kanssa että cambe/caster vai kumpi se oli menee poskelleen, eli renkaat kääntyvät ylhäältä sisäänpäin kun etuakseli kallistuu eteenpäin.. Kardaani kulmahan on nyt kyllä hyvä, mut on syönyt eturenkaita jo aika reilustikkin.

Akselin päitä en viitsisi alkaa kääntämään enkä jousen korvakoita akselista. Mutta jos tipauttaisi jousia myös takapään kiinnityksestä. Olikos se näin että nuita korvakoita saa nykyään itse tehdä/muuttaa?
Vastaa Viestiin