Sivu 1/1

ONKO KELLÄÄN KATSASTETTU KIERREJOUSIA TOYOTAAN

Lähetetty: Ti Tammi 25, 2005 6:31 pm
Kirjoittaja JONES
SE OM MORO

Onko kukaan katsastanut leimalla kierrejousia ja pitkittäis tukia toyotaan,
eli olis ottanut lehdet pois ja vaihtanut jousitus tyyppiä,
kun tarvis saada rekisteri numero semmoisesta autosta .
NIin vois leimalla kertoa että tämmöisiä on jo tehty ja leimattu.
Tietääkö Matti Keränen kenenkään autoo josta sais numeron.
Kaikki helpotukset auttaisivat konttorilla näissä erikoisissa tilanteissa.

Mansesta JONES

Lähetetty: Ti Tammi 25, 2005 7:52 pm
Kirjoittaja Erno Kilpeläinen
Morjens... Olen itse myös puuhaamassa samaista asiaa...

En tiedä onko auto rekisterissä, mutta linkistä http://www.alanmiehet.com/?id=39 löytyy yksi BJ johon on tuo jousihomma tehty...

Itse ajattelin käydä katsastajalla etukäteen kyselemässä ennenkä alan rälläköimään entisiä jousia irti...

Lähetetty: Pe Tammi 28, 2005 3:55 pm
Kirjoittaja Vieras
Pahamaineinen musta bertta AGO-435 on katsastettu kierrejousille mutta otteessa lukee vain alustasarja :lol: Lanteen bertta on varmaankin katsastettu.

BJ40 Etupään kierrejousitus ?

Lähetetty: Pe Tammi 28, 2005 7:27 pm
Kirjoittaja Vieras
No missä sit Kyseisen Mustan bj:n muutos prosentit on ???
kyseisestä muutoksesta tulee MIN. 2.2% ja maininta
"alkuperäiset lehtijouset korvattu kierrejousilla"
Eli ton mukaan kyseistä autoa ei ole "virallisesti"muutettu
kierrejousille.

Lähetetty: Pe Tammi 28, 2005 9:23 pm
Kirjoittaja JONES
SE ON MORO

Me mansessa halutaan AIKUISTEN OIKEASTI tietää
onko kukaan käynyt katsastamassa kierrejousia toyotaan.
Nyt kun näyttää siltä että esson baarissa nää
autot on tähän asti katsastettu eli yhtään autoo ei löydy
katsastus tiedoista OIKEASTI.
AGO-435 BJ:jiissäkin on vain jokin alusta sarja merkintä
eli se ei oo AIKUISTEN OIKEASTI katsastettu konttorilla kierrejousiseksi.
Eli tietääkö kukaan onko OIKEASTI leimattuja autoja liikenteessä.

Mansesta JONES

BJ-4X etukierrejouset

Lähetetty: Ti Helmi 01, 2005 11:32 am
Kirjoittaja Vieras
No nyt on ainakin YKSI "aikuisten oikeesti"katsastettu kierrejousille
"Oranki Teamin" bertta on virallisesti muutoskatsastettu etupään kierrejousille.lainaus rek.otteesta:"muutoskatsastuksessa hyväksytty etuakselille LJ-70 mallin jouset ja tukivarret kiinnikkeineen".niin eikös toi nyt tarkoita että se on Virallisesti kierre etupäällä.
PS. ei se katsastus ole ihan niin että ajetaan vaan konttorille ja sanotaan että muutetaan tälläset...hitsaussaumoista /lisäaineista todistus,Ja esim. valtuutetun korjaamon todistus kyseisistä osista.

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 1:41 pm
Kirjoittaja Jyrppa-88
http://citymaasturi.tripod.com/kierre.html
Onkohan tosta mitään apuva? :?:

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 3:09 pm
Kirjoittaja Vieras
ei vissiin ole "oikeasti" katsastettu kierrejousille

Lähetetty: To Maalis 17, 2005 5:22 pm
Kirjoittaja beast
Joo no on tuolla offipalstalla (www.petrisimolin.com) tarinaa noista niitä tuntus kyllä olevan leimassa ainaski hoojiitä ja beejiitä!!

Lähetetty: Ti Marras 22, 2005 12:02 pm
Kirjoittaja Vieras
Nyt sitten ihan aikuisten oikeasti!!

Eli samat lakipykälät koskevat tässä kun jarrujen muutoksissa.

AKE suhtautuu skeptisesti JOS kiinnityspisteet on itse hitsattu kiinni perään. Kannattaa Hommata joku luokkahitsari joka räkii kiinnikkeet paikalleen, jos kyseenalaistetaan niin ei muuta kun hitsarilta todistus. Rungon päätyyn tuleva turivarren kiinnitys piste kannattaa mielummin pultata kun hitsata,(ake suhtautuu putteihin paremmin kun hitsaukseen. Täytyy olla merkkiliikkeestä todistus että kyseiset osat ovat toyotan alkuperäisiä ja että vastaavat massaltaan samaa autoa, voi myös pyytää varaosanumeron kyseisestä osasta ja näyttää konttorilla että valunro on sama.
Jouset täytyy langan paksuudeltaan olla samat, ja pituus vähintään sama. Mielellään pyytää todistus toyotalta että tämä on heidän puolestaan OK!!! (on muuten pirun hyvä todistus olla mukana,helpottaa kummasti hommaa).

Yksi Vaihtoehto on Pitää Lehtijouset ns tukivarsina, jättää vain pari latia ja lisäksi laittaa Kierrejouset. Toimii ihan yhtä hyvin ei vain muutu jousitustyyppi.Lehtien määrän vähentymisen takia joustaa Ulos enemmän, ja sisään jousto on se miksi haluat sen, tietenkin raja tulee vastaan siinnä vaiheessa kun jousi on kasassa. Ja Mitä pedemmät ovat Lehdet Sen parempi ulosjousto

t:Jokke

Lähetetty: Ti Marras 22, 2005 7:11 pm
Kirjoittaja Vieras
HÖPÖ HÖPÖ mulla on katsastettu BJ:hin kiettejouset ja ainoat todiskutset mitä mulla oli niin tojotalta todistus että on LJ:N varret ja jouset ,jossa ilmenee myös että akselimassa riittää,Sekä todistus kaverilta joka HITSASI kiinnikkeet runkoon se akseliin
että kyseisellä kaverilla on Hitsaus luokat.

MISSÄÄN EI SANOTA ETTÄ KIINNIKKEET PITÄISI OLLA PULTTILIITOKSILLA,onhan ne LJ:ssä alunperinkin hitsaamalla.

Lähetetty: To Marras 24, 2005 9:53 am
Kirjoittaja Vieras
en ole sanonutkaan että PITÄÄ OLLA, olen sanonut että AKE SUHTAUTUU luottavaisemmin Pulttiliitoksiin kun omaan räkä saumaan.

Lähetetty: To Marras 24, 2005 5:19 pm
Kirjoittaja lepoantti
kun katsastushemmolta kyselin jotta pitääkö olla luokkahitsari tai muuta vastaavaa niin sanoi ettei tartte. sanoi että kyllä siitä saumojen ja muustakin työn laadusta pystyy päättelemään että voiko viritys kestää kasassa ja leiman antaa. käykää kysymässä konttorilla miten kannattaa asiassa edetä, sitten sen saman ukin luo leimaamaan jonka kanssa on juttua aiemmin ollut niin pitäisi homma toimia. ei tartte samoja juttuja monelle selittää.